X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 26.04.2021 р. № 1734/ІПК/03-20-07-05-06

Головне управління ДПС у Волинській області розглянуло звернення ФОП __на отримання індивідуальної податкової консультації від 30.03.2021 (вх. ___від 01.04.2021) з питань необхідності застосування РРО ФОП, яка перебуває на спрощеній системі оподаткування третьої групи, після повторної реєстрації платником ЄП, до моменту досягнення встановленого ліміту для обов’язкового застосування РРО фізичними особами-«єдинниками» в розмірі 220 МЗП, яка до припинення підприємницької діяльності перевищила 1 млн. грн.та в порядку  статті 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі – Кодекс) повідомляє.

Відповідно до листа ФОП перебуває на спрощеній системі оподаткування третьої групи, здійснює реалізацію кави та кавових напоїв в одноразовому посуді на виніс. В 2017 році ФОП перебувала на спрощеній системі оподаткування другої групи і згідно поданої декларації платника єдиного податку –фізичної особи підприємця за 2017 отримала дохід протягом року, що перевищив 1000000,00 грн.

19.06.2018 ФОП припинила підприємницьку діяльність та 18.03.2021 знову зареєструвалася як фізична особа-підприємець і була взята на облік як ФОП, що перебуває на спрощеній системі оподаткування третьої групи.

ФОП просить роз’яснити: чи виникає станом на 18.03.2021 необхідність застосування, фізичною особою-підприємцем, що перебуває на спрощеній системі оподаткування третьої групи РРО до моменту досягнення доходу, отриманого від здійснення підприємницької діяльності, встановленого ліміту для обов’язкового застосування РРО ФОП в розмірі 220 мінімальних заробітних плат?

Закон України від 06 липня 1995 року N265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N265) є основним нормативно-правовим актом, що визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО (далі – ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

 Встановлення норм щодо незастосування РРО у інших законах, крім Податкового кодексу України (далі - Кодекс), не допускається.

Відповідно до п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) РРО/ ПРРО не застосовуються платниками єдиного податку першої групи.

Водночас відповідно до п. 61 підрозділу 10 Перехідних положень ПКУ до 1 січня 2021 року РРО та/або ПРРО не застосовуються платниками єдиного податку другої - четвертої груп (фізичними особами - підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень, крім тих, які здійснюють:

З 1 січня 2021 року до 1 січня 2022 року РРО та/або ПРРО не застосовуються платниками єдиного податку другої - четвертої груп (фізичними особами - підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує обсягу доходу, що не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:

У разі перевищення платником єдиного податку другої - четвертої груп (фізичною особою - підприємцем) в календарному році обсягу доходу, що не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, застосування РРО та/або ПРРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування РРО та/або ПРРО починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб'єкта господарювання як платника єдиного податку.

Доходом платника єдиного податку для фізичної особи – підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, доходи у вигляді бюджетних грантів, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності (п.п. 1 п. 292.1 ст. 292 ПКУ).

Згідно з п. 1 ст. 3 Закону № 265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).

Тобто нормами чинного законодавства не передбачено можливості платникам єдиного податку другої – четвертої груп, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищив 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року (1,0 млн. грн. до 1 січня 2021 року), проводити розрахункові операції без застосування РРО та/або ПРРО.

При цьому, якщо зазначені особи, які до припинення підприємницької діяльності (переходу на сплату інших податків та зборів) перевищили встановлений обсяг доходу, а потім повторно зареєструвались платниками єдиного податку, то такі особи зобов’язані застосувати РРО та/або ПРРО у всіх наступних податкових періодах протягом їх реєстрації незалежно від подальших змін обсягів доходу.

Повідомляємо, що відповідно до п.п. 14.1.172 прим. 1 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) індивідуальна податкова консультація – роз’яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.