X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 05.05.2021 р. № 1859/ІПК/08-01-04-02-14

Головне управління ДПС у Запорізькій області розглянуло звернення  щодо визначення об’єкта оподаткування рентною платою за спеціальне використання води та,  керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс),  повідомляє.

ВП поінформував, що отримав дозвіл на спеціальне водокористування, яким не встановлено ліміт забору води з поверхневих джерел. Проте, встановлений ліміт використання води від іншого водокористувача на власні потреби.

ВП запитує чи є об’єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання води обсяги води, що використовуються за встановленим лімітом використання води від іншого водокористувача та чи вважатиметься понадлімітним використання води без встановленого ліміту на забір води. 

Кодекс не передбачає обмежень щодо провадження суб'єктами господарювання видів діяльності, зокрема з водопостачання.

Відповідно до п. 255.1 ст. 255 Кодексу, платниками рентної плати за спеціальне використання води є, зокрема первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів.

Ознаки первинних та вторинних водокористувачів визначені ст. 42 Водного кодексу України від 06 червня 1995 року № 213/95-ВР  із змінами і доповненнями (далі – Водний кодекс). Зокрема, первинними вважаються водокористувачі, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води (частина друга ст. 42 Водного кодексу), а до вторинних належать водокористувачі, що не мають власних водозабірних споруд і отримують воду з водозабірних споруд первинних водокористувачів та скидають стічні води в їхні системи на підставі договору про водопостачання (поставку води) та/або про водовідведення без отримання дозволу на спеціальне водокористування (частина третя ст. 42 Водного кодексу України).

Спеціальним водокористуванням є забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів (частина перша ст. 48 Водного кодексу).

Водокористувачі зобов’язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності Дозволу та використовувати воду (водні об’єкти) відповідно до цілей та умов їх надання (ст. 44 Водного кодексу).

Статтею 49 Водного кодексу України визначено, що спеціальне водокористування е платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.

Дозвіл на спеціальне водокористування видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку  водного господарства.

Об'єктом оподаткування рентною платою є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі (п. 255.3 ст. 255 Кодексу).

Згідно з п.п. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 Кодексу рентна плата обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої) водних об’єктів, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів.

Відповідно до п.п. 255.11.15 п. 255.11 ст. 255 Кодексу за відсутності у водокористувача дозволу на спеціальне водокористування із встановленими в ньому лімітами використання води рентна плата справляється за весь обсяг використаної води,що підлягає оплаті як за понадлімітне  використання.

За понадлімітне використання води рентна плата обчислюється за кожним джерелом водопостачання окремо згідно з установленими ставками рентної плати та коефіцієнтами (п.п. 255.11.14 п. 255.11 ст. 255 Кодексу).

У разі перевищення водокористувачами встановленого річного ліміту використання води рентна плата обчислюється і сплачується у п’ятикратному розмірі виходячи з фактичних обсягів використаної води понад встановлений ліміт використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів (п.п. 255.11.13 п. 255.11 ст. 255 Кодексу).

Показники, зазначені у дозволі на спеціальне водокористування, є компетенцією органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку  водного господарства, а саме Державного агентства водних ресурсів України (далі – Держводагенство).

З метою встановлення належності ВП до  первинного або вторинного водокористувача в частині забору води зі Скидного каналу, вважаємо за доцільне звернутись до Держводагенства.

Зазначаємо, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова   консультація має індивідуальний характер i може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.