X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 12.05.2021 р. № 1876/ІПК/99-00-21-02-03-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм ст. 39 «Трансфертне ціноутворення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та, керуючись ст. 52 Кодексу, повідомляє наступне.

Як зазначено у зверненні Підприємства, для виробництва ПЕТ-пляшок на власних виробничих потужностях (основний вид діяльності) Підприємство придбаває у пов’язаної особи-нерезидента сировину «поліетилентерефталат» (код УКТ ЗЕД 3907610000), який включено до Переліку сировинних товарів, затвердженого постановою КМУ від 09.12.20 №1221 (далі – Перелік №1221).

З метою якісної підготовки документації з трансфертного ціноутворення (далі – ТЦ) в Підприємства виникають наступні питання.

  1. Чи зобов’язане Підприємство зазначати в документації з ТЦ ланцюг постачання (створення вартості) сировинного товару «поліетилентерефталат» у контрольованих операціях згідно з приписами абзацу д)п.п. 39.4.6 ст. 39 Кодексу, у разі застосування до таких контрольованих операцій методу порівняльної неконтрольованої ціни (порівняння з котирувальними цінами)?
  2. Чи зобов’язане Підприємство, описуючи в документації з ТЦ контрольовані операції з товаром, що не включено до Переліку № 1221, зазначати ланцюг постачання (створення вартості) несировинного товару у контрольованих операціях згідно з приписами абзацу д) п.п. 39.4.6 ст. 39 Кодексу, у разі застосування до таких контрольованих операцій:

а) методу порівняльної неконтрольованої ціни?

б) методів, зазначених у підпунктах 39.3.1.2-39.3.1.5?

  1. Чи вірним є судження Підприємства, що документація з ТЦ повинна містити опис контрольованої операції із зазначенням ланцюга постачання (створення вартості) товарів (робіт, послуг) у контрольованійоперації (згідно з абзацом д) п.п. 39.4.6 ст. 39 Кодексу) тільки у випадку, описаному в п.п. 39.3.3.8 ст. 39 Кодексу (тобто, якщо у звітному періоді платник податку здійснював контрольовані операції з сировинними товарами з Переліку №1221 і для встановлення відповідності умов таких контрольованих операцій із сировинними товарами принципу «витягнутої руки»не застосував метод порівняльної неконтрольованої ціни)?

Відповідно до чинної редакції підпункту «д» підпункту 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 Кодексу документація з ТЦ (сукупність документів або єдиний документ, складений у довільній формі), який у т.ч. повинен містити опис контрольованої операції (далі – КО) із зазначенням ланцюга постачання (створення вартості) товарів (робіт, послуг) у КО.

Положення та вимоги підпункту 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 Кодексу не передбачають відмінностей загальної структури документації з ТЦ в залежності від обраного платником податків методу визначення відповідності КО принципу «витягнутої руки», та того чи є предметом КО сировинний товар, у т.ч. щодо обов’язку платника податків вказати ланцюг постачання (створення вартості) товарів (робіт, послуг) у КО (підпункт «д» підпункту 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 Кодексу).

Підпунктом 39.3.3.8 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 Кодексу передбачено, що у разі застосування платником податків для встановлення відповідності умов КО із сировинними товарами принципу «витягнутої руки» методів, зазначених у підпунктах 39.3.1.2 – 39.3.1.5 підпункту 39.3.1 цього пункту, платник податків у документації з ТЦ повинен:

обґрунтувати неможливість застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни (далі – ПНЦ) або те, що метод ПНЦ не є найбільш доцільним щодо фактів та обставин здійснення КО;

зазначити інформацію про всіх осіб, які брали участь у ланцюгу постачання таких товарів від виробника (постачальника) до першої непов’язаної особи або особи – нерезидента, який не відповідає критеріям, визначеним підпунктами «в»  – «г» підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 цієї статті. Інформація має містити дані про рівень показників рентабельності цих осіб, які є найбільш доцільними, виходячи із фактів та обставин їх діяльності у ланцюгу постачання.

У разі якщо платник податків не надасть такої інформації, контролюючий орган має право самостійно визначити рівень ціни КО, що відповідає принципу «витягнутої руки», за методом порівняльної неконтрольованої ціни з урахуванням вимог підпункту 39.3.3.4 підпункту 39.3.3 цього пункту.

У вказаних положеннях та вимогах підпункту 39.3.3.8 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 Кодексу також відсутні будь-які посилання на обмеження чи зміну загальної структури документації з ТЦ в залежності від товару (сировинного чи несировинного), який є предметом КО, та обраного платником податків методу визначення відповідності КО принципу «витягнутої руки».

Проте, відповідно до положень абзаців першого та третього підпункту 39.3.3.8 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 Кодексу, у випадку здійснення платником податків КО з сировинним товаром із одночасним застосуванням іншого методу визначення відповідності КО принципу «витягнутої руки» ніж метод ПНЦ, в документації платника податків з ТЦ інформація про всіх осіб, які брали участь у ланцюгу постачання таких товарів, має містити дані про рівень показників рентабельності цих осіб, які є найбільш доцільними, виходячи із фактів та обставин їх діяльності у ланцюгу постачання.

Враховуючи вищевикладене:

Щодо питань 1 та 2.

Підприємство в документації з ТЦ має вказувати ланцюг постачання (створення вартості) товарів (робіт, послуг) у КО (підпункт «д» підпункту 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 Кодексу) незалежно від того чи предметом КО є сировинний чи несировинний товар (або роботи чи послуги), а також незалежно від обраного методу визначення відповідності КО принципу «витягнутої руки».

У випадку здійснення платником податків КО з сировинним товаром із одночасним застосуванням іншого методу визначення відповідності КО принципу «витягнутої руки» ніж метод ПНЦ, в документації платника податків з ТЦ інформація про всіх осіб, які брали участь у ланцюгу постачання таких товарів, має містити дані про рівень показників рентабельності цих осіб, які є найбільш доцільними, виходячи із фактів та обставин їх діяльності у ланцюгу постачання (абзаци перший та третій підпункту 39.3.3.8 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 Кодексу).

Щодо питання 3.

Положення та вимоги підпункту 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 Кодексу не передбачають відмінностей загальної структури документації з ТЦ в залежності від того чи предметом КО є сировинний чи несировинний товар, а також від обраного платником податків методу визначення відповідності КО принципу «витягнутої руки».

Документація з ТЦ повинна містити опис КО із зазначенням ланцюга постачання (створення вартості) товарів (робіт, послуг) у КО (згідно з абзацомд) п.п. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 Кодексу) у випадках здійснення платником податків КО з товарами (як сировинними так і несировинними), роботами, послугами.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.