Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула зверненняТовариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства, та в межах компетенції повідомляє.
Товариство повідомляє, що є платником акцизного податку. Товариствомзареєстровано 3 акцизнихсклади. Реалізаціюпального контрагентам Товариство не здійснює.Паливовикористовуєтьсявиключно для власногоспоживання (заправка автомобільного, залізничного транспорту, кар’єрної техніка). Для забезпечення виробничого процесу паливо за допомогою паливозаправника передається з одного акцизного складу на інший для подальшоїзаправки транспорту Товариства. Передача відбувається в межах підприємства для власногоспоживання.
Товариство запитує:
Чи має право Товариство складатизведенуакцизнунакладну по кожному акцизному складу за результатами звітногомісяця при переміщенніпалива з одного акцизного складу на інший (наприклад, при переміщенні з акцизного складу в акцизний склад пересувнийабоізпересувного акцизного складу в акцизний склад) в межах одного розпорядникаакцизнихскладів - Товариства, за умови,щореалізація контрагентам не здійснюється, апаливовикористовуєтьсявиключно для власногоспоживання?
Реалізаціяпального для цілейрозділу VI Кодексу – будь-якіоперації з фізичноїпередачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на такепальнечи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митнійтериторіїУкраїни з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власногоспоживаннячипромисловоїпереробки;
будь-якиміншим особам.
Відповідно до п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України (п.п. 14.1.6 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Відповідно до п. 231.3 с т. 231 Кодексу, зведена акцизна накладна також може бути складена за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та окремо за кожним акцизним складом / акцизним складом пересувним особою, яка реалізує пальне, не пізніше останнього дня звітного місяця на:
загальний обсяг пального, реалізованого у паливний бак транспортного засобу або в тару споживача через паливороздавальні або оливороздавальні колонки з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі, на яке отримана відповідна ліцензія, якщо акцизні накладні не були складені на ці операції,
використаного для власного споживання чи промислової переробки протягом звітного місяця,
втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, у тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з інших причин, пов'язаних з природним результатом, а також внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування протягом звітного місяця.
У разі реалізації пального через паливороздавальну або оливороздавальну колонку у паливний бак транспортного засобу або в тару споживача за готівку кінцевому споживачеві, розрахунки за які проводяться через реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій, платник має право самостійно обирати спосіб складання акцизних накладних на такі операції (зведені або за щоденними підсумками операцій).
Особа, яка реалізує, зокрема пальне, зобов'язана скласти акцизну накладну в одному примірнику у разі реалізації пального:
з акцизного складу:
для власного споживання чи промислової переробки або на обсяги втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, у тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов'язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування пального;
з акцизного складу пересувного:
для власного споживання чи промислової переробки або на обсяги втраченого/зіпсованого/знищеного пального.
Водночас, відповідно до п.п. 230.1.5 п. 230.1 ст. 230 Кодексу транспортні засоби, що набули статусу акцизних складів пересувних, а також транспортні засоби, що використовуються суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України, зокрема власного пального для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий, створення та ведення якого забезпечується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Перелік транспортних засобів, що переміщують, зокрема пальне, розміщується на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Включення/виключення транспортних засобів до/з переліку транспортних засобів, що переміщують, зокрема пальне, здійснюється автоматично на підставі даних акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, або на підставі заявок на переміщення пального транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення такого пального, або на підставі митних декларацій при переміщенні пального митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України. Такі заявки подаються суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки. Форма заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Наказом Міністерства Фінансів України від 08.05.2019 № 188 затверджено форму заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, та порядок її заповнення. Такі заявки у формі електронних документів надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Переміщення, зокрема пального транспортними засобами, що не зазначені в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується, зокрема пальне у таких транспортних засобах, а також не зазначені у заявках на переміщення, зокрема пального транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, забороняється.
Відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2020№ 729 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового» (далі – Порядок № 729), який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2020 р. за № 1241/35524, зведена акцизна накладна також може бути складена особою, яка реалізує пальне, за кожним кодом товарної підкатегоріїзгідно з УКТ ЗЕД та окремо за кожним акцизним складом / акцизним складом пересувним не пізніше останнього дня звітного місяця на загальний обсяг пального:
реалізованого у паливний бак транспортного засобу або в тару споживача через паливороздавальні або оливороздавальні колонки з акцизного складу, який є місцем роздрібної торгівлі, на яке отримана відповідна ліцензія (якщо акцизні накладні не були складені на ці операції);
використаного для власного споживання чи промислової переробки протягом звітного місяця;
втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, у тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з інших причин, пов'язаних з природним результатом, а також внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування протягом звітного місяця.
Таким чином, при переміщенні палива з одного акцизного складу на інший (з акцизного складу в акцизний склад пересувний або із пересувного акцизного складу в акцизний склад) в межах одного розпорядника акцизних складів, Товариство має складати акцизну накладну, як реалізація пального з акцизного складу до іншого акцизного складу (акцизного складу пересувного).
Зведену акцизну накладну по кожному акцизному складу/акцизному складу пересувномуза результатами звітного місяця, відповідно до п. 231.3 ст. 231 Кодексу,Товариство може складати при відпуску пального безпосередньо для власного споживання чи промислової переробки, до якого не відноситься переміщення з акцизного складу до акцизного складу пересувного і з акцизного складу пересувного до акцизного складу.
Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |