X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 25.05.2021 р. № 1995/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Підприємства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства, та в межах компетенції повідомляє.

Підприємство запитує:

  1. Чи виконують функції витратомірів-лічильників палива роздавальні колонки заводського виробництва з позитивними результатами повірки чи оцінки?
  2. Чи виконують функції витратомірів-лічильників резервуари заводського виробництва у вигляді стаціонарної споруди або ємності які мають градуювальні таблиці і мають позитивний результат повірки та оцінку відповідності?
  3. Чи виконують функції витратомірів-лічильників встановлені заводські вітроміри, лічильники на резервуарах заводського виробництва у вигляді стаціонарної споруди або ємності та які мають позитивний результат повірки або оцінку відповідності?

 

До зазначених запитань.

Абзацом четвертим 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу передбачено, що витратоміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Відповідно до абзацу першого підпункту 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу, дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв’язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника - заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів встановлюється Кабінетом Міністрів України (пп. 230.1.4 п. 230.1 ст. 230 Кодексу).

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 № 891 (далі –
Порядок № 891).

Відповідно п. 6 Порядку № 891, на кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про:

обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показань рівнемірів, установлених на таких резервуарах;

добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу на підставі показань витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу;

добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Таким чином, законодавством передбачено встановлення на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі, витратомірів-лічильників, а також рівнемірів-лічильників, до яких віднесено пристрій для вимірювання рівня пального, або пристрій вимірювання відсотка пального. При цьому, вид рівнеміра-лічильника, в тому числі, пристрою для вимірювання рівня пального або пристрою вимірювання відсотка пального, визначається самостійно суб’єктом господарювання.

Вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначенні для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології, коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов’язаних з вимірюванням встановлені у Технологічному регламенті законодавчо врегульованих засобах вимірювальної техніки, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 94.

Питання проведення процедур оцінки відповідності засобів вимірювання належить до компетенції ДП «Укрметртестстандарт», у тому числі, наукових метрологічних центрів, метрологічних центів і повірочних лабораторій, уповноважених на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації.

Податковим законодавством не передбачено рекомендованого платникам податків  переліку витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, якими обладнуються склади.

Підприємство самостійно, в залежності від техніки і технологічних аспектів роботи акцизного складу, приймає рішення щодо вибору марок, моделей витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників та забезпечує повноту обліку пального.

Крім цього, повідомляємо, що відповідно до п. 128 1.1. ст. 128 1  Кодексу необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, -

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового.

Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, -

тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового.

Слід зазначити, що до звернення Підприємства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих фактів здійснення господарських операцій, відповідно ґрунтовну відповідь на порушені питання не видається за можливе.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.