X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 31.05.2021 р. № 2157/ІПК/26-15-07-10-04-14

Головне управління ДПС у м. Києві  розглянуло звернення товариства про надання індивідуальної податкової консультації, щодо можливості подання заяви та повернення надмірно сплаченої суми податку на доходи нерезидента із джерелом  їх походження  з України.

Як зазначено товариством, згідно протоколу проведених Загальних зборів учасників прийнято рішення  здійснити розподіл прибутку товариства за 2019 рік та сплатити дивіденди  учаснику – резиденту Великобританії.

У 2020 році при виплаті доходу нерезиденту у вигляді роялті  товариством сплачено до бюджету податок на прибуток іноземних юридичних осіб за ставкою 15 % від суми нарахованих дивідендів у сумі 9 755 850,00 грн.

Пізніше товариство вирішило скористатись Конвенцією між Урядом України і Урядом Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії про усунення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доход і на приріст вартості майна, в частині застосування пониженої ставки податку на підставі п.2  «а» ст.10 даної конвенції.

Платник просить надати роз'яснення, чи може він  бути заявником та подати заяву про повернення надміру сплаченої суми податку на доходи із джерелом їх походження з України, чи може подати заяву про зарахування надміру сплаченої суми податку на доходи із джерелом їх походження з України в рахунок сплати інших податкових зобов’язань. Також надати типову форму заяви.

Головне управління ДПС у м. Києві  у межах компетенції, повідомляє таке.

  Відповідно до пп.14.1.115 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від 02.12.2010  №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі Кодекс), надміру сплачені грошові зобов'язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету або на єдиний рахунок понад нараховані суми грошових зобов'язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

Водночас, згідно з  положеннями пп.141.4.1 п.141.4 ст.141 Кодексу доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними  п.141.4 ст.141 Кодексу.

Відповідно до  абз.1 пп.141.4.2 п. 141.4 ст.141 Кодексу нерезидент, у тому числі фізична особа - підприємець, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, або суб'єкт господарювання (юридична особа чи фізична особа підприємець), який обрав спрощену систему оподаткування, або інший нерезидент, який провадить господарську діяльність через постійне представництво на території України, які здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримують податок з таких доходів, зазначених у підпункті 141.4.1 цього пункту, за ставкою в розмірі 15 відсотків (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.4 - 141.4.6 та 141.4.11 цього пункту) їх суми та за їх рахунок, що сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності. Вимоги цього абзацу не застосовуються до доходів нерезидентів, що отримуються ними через їх постійні представництва на території України.

Одже, під час здійснення на користь нерезидента будь-якої виплати з джерелом її походження з України у резидента виникає обов’язок  утримання податку з таких доходів відповідно до пп.141.4.1 п.141.4 ст.141 Кодексу.

При цьому, в рамках  камеральної перевірки, проведення якої регламентовано пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 та ст.76 Кодексу, підтвердити факт зайвого утримання сум зазначеного податку не можливо. Для цього необхідним є проведення документальної планової або позапланової перевірки. Такі перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених Кодексом.

Відповідно до п. 103.11 ст. 103 Кодексу,  у разі,  якщо нерезидент вважає, що з його доходів було утримано суму податку, яка перевищує суму, належну до сплати відповідно до правил міжнародного договору України, розгляд питання про відшкодування різниці здійснюється на підставі подання до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) особи, яка виплатила доходи нерезидентові та утримала з них податок, заяви про повернення суми податку на доходи із джерелом їх походження з України.

Типові форми заяв в електронному вигляді наявні на офіційному WEB-сайті ДПСУ.

Необхідні документи подаються нерезидентом або посадовою (уповноваженою) особою, яка повинна підтвердити свої повноваження відповідно до законодавства України.

Пунктом 103.12 ст.103 Кодексу передбачено, що Контролюючий орган перевіряє відповідність даних, зазначених у заяві та підтвердних документах, фактичним даним та відповідному міжнародному договору України, а також факт перерахування до бюджету відповідних сум податку особою, яка виплатила доходи нерезидентові.

У разі підтвердження факту зайвого утримання сум податку контролюючий орган приймає рішення про повернення відповідної суми нерезидентові, копії якого надаються особі, яка під час виплати доходів нерезидентові утримала податок, та нерезидентові (уповноваженій особі). Висновок про повернення сум надміру сплаченого податку надсилається до відповідного органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

У разі відмови в поверненні суми податку контролюючий орган зобов'язаний надати нерезидентові (уповноваженій особі) обґрунтовану відповідь.

У свою чергу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на підставі висновку контролюючого органу перераховує кошти у розмірі, визначеному у висновку, на рахунок особи, яка надміру утримала податок з доходів нерезидента, що передбачено п. 103.13 ст.103 Кодексу.

Крім того, відповідно до п.103.14 ст.103 Кодексу, особа, яка здійснила виплату доходу нерезидентові, повертає йому різницю між сумою податку, яка була утримана, та сумою, належною до сплати відповідно до міжнародного договору України, після отримання копії рішення контролюючого органу про повернення суми надміру сплачених грошових зобов'язань або після зарахування коштів від відповідного органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Кошти, які за рішенням контролюючого органу повинні повертатись особі, яка зайво утримала податок з доходів нерезидента, можуть бути зараховані в рахунок сплати інших податкових зобов'язань такої особи за її письмовою заявою, яка подається під час розгляду заяви нерезидента про повернення надміру утриманих сум податку. У цьому разі висновок про повернення надміру сплаченої суми податку до відповідного органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, не надсилається.

Водночас повідомляємо, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податку, якому надано таку консультацію.