X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.06.2021 р. № 2285/ІПК/99-00-04-03-03-06

 Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення …щодо порядку сплати юридичною особою податку на доходи фізичних осіб до бюджету, і в межах компетенції повідомляє.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію стосовно підстави постанови на облік у Головних управліннях ДПС в областях та сплати податку на доходи фізичних осіб на відповідні бюджетні рахунки Головних Управлінь ДПС в областях, а саме: на підставі якого нормативного документу …, який включено до Реєстру великих платників податків на 2021 рік та який перебуває на обліку в …, повинен стати на облік до Головних Управлінь ДПС в областях за неосновним місцем обліку та сплачувати податок на доходи фізичних осіб за працівників відокремлених підрозділів, а також податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата, за неосновним місцем обліку, розташованих в межах населених пунктів розташування МУ ДПС по роботі з ВПП, на відповідні бюджетні рахунки Головних Управлінь ДПС в областях.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, щопередбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 64.7 ст. 64 Кодексу центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, визначає порядок обліку платників податків у контролюючих органах та порядок формування Реєстру великих платників податків на відповідний рік з урахуванням критеріїв, визначених Кодексом для великих платників податків.

У разі включення платника податків до Реєстру великих платників податків на нього поширюються особливості, визначені Кодексом для великих платників податків (далі – ВПП).

Після включення платника податків до Реєстру великих платників податків та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про таке включення платник податків зобов’язаний стати на облік за основним місцем обліку в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження ВПП, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр, та за неосновним місцем обліку в такому територіальному органі центрального органу виконавчої влади або його структурних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження ВПП, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням за переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або через які провадиться діяльність такого ВПП.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня
2020 року № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби», наказу ДПС від 30.09.2020 № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» з 01 січня 2021 року змінено формат роботи з великими платниками податків шляхом утворення п’яти міжрегіональних управлінь ДПС по роботі з ВПП: Центральне, Східне, Західне, Південне, Північне.

Наказом ДПС від 22.12.2020 № 746 «Про переведення платників податків» (зізмінами) затверджено закріплення ВПП за міжрегіональними управліннями ДПС по роботі з ВПП за основним місцем обліку.

Взяття на облік за неосновним місцем обліку ВПП здійснюється в головних управліннях ДПС (далі – ГУ ДПС) за заявою про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку за формою
№ 17-ОПП (додаток 9 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі - Порядок № 1588), яка може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку (п. 7.2 розділу VII Порядку № 1588).

ВПП повинні подати заяви про взяття на облік платника податків до ГУ ДПС за неосновним місцем обліку за формою № 17-ОПП, а також подавати звітність та сплачувати податки на рахунки відкриті для платників, які обліковуються в ГУ ДПС.

Порядок сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО) до бюджету передбачено ст. 168 Кодексу, відповідно до якої податок на доходи фізичних осіб, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з Бюджетним кодексом України (далі – БКУ).

Статтею 64 БКУ визначено, що податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.

Суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу (п.п. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 Кодексу).

Якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов’язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Відповідно до п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Кодексу юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості).

Враховуючи викладене, якщо платник податку має власні та/або орендовані магазини в різних регіонах (районах), в яких працюють та отримують заробітну плату наймані працівники, то платник податку зобов’язаний стати на облік в Головних управліннях ДПС як платник окремих видів податків та перераховувати податок на доходи фізичних осіб із доходів у вигляді заробітної плати до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) таких магазинів (неосновне місце обліку) на рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.