X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ДНIПРОПЕТРОВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.08.2017 р. № 1662/ІПК/04-36-12-01-16

Про порядок оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг з поховання, ритуальних товарів

Згідно з п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі — ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку, зокрема, з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Підпунктом 197.1.10 п. 197.1 ст.197 ПКУ передбачено звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг з поховання та постачання ритуальних товарів державними та комунальними службами відповідно до виключного переліку таких операцій.

Зокрема, звільненню від оподаткування ПДВ підлягають операції з виклику агента ритуальної служби для оформлення замовлення на організацію та проведення поховання; доставки замовникові ритуальних атрибутів для організації поховання; тощо.

Згідно статті 1 Закону України від 10.07.03 №1102-ІV «Про поховання та похоронну справу» (далі - Закон №1102) поховання - це діяльність відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у межах повноважень, визначених цим Законом, а також суб'єктів господарювання, спрямована на, зокрема, на організацію і проведення поховань померлих та/або загиблих (далі - померлих); надання ритуальних послуг, реалізацію предметів ритуальної належності.

Статтею 2 Закону №1102 визначено, що поховання померлого - це комплекс заходів та обрядових дій, які здійснюються з моменту смерті людини до поміщення труни з тілом або урни з прахом у могилу або колумбарну нішу, облаштування та утримання місця поховання відповідно до звичаїв та традицій, що не суперечать законодавству.

Організація діяльності в галузі поховання померлих здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері житлово-комунальної політики України, іншими центральними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та їх виконавчими органами (стаття 8 Закону №1102).

Відповідне до ст.9 Закону№1102 ритуальні служби - це спеціалізовані комунальні підприємства, що створюються органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом, з метою здійснення організації поховання померлих і надання ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності, передбаченим п.2 частини другої ст.8 цього Закону.

Ритуальні служби можуть також надавати ритуальні послуги, не передбачені необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг та реалізації предметів ритуальної належності, виготовляти предмети ритуальної належності.

Також відповідно до пункту 3 Необхідного мінімального переліку вимог щодо порядку організації поховання і ритуального обслуговування населення, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 19.11.03 №193 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.09.04 за №1112/9711 (далі -Необхідний мінімальний перелік), укладання відповідного договору-замовлення на організацію та проведення поховання (далі - договір-замовлення) є необхідною вимогою в порядку організації поховання.

Пунктом 12 Необхідного мінімального переліку визначено, що у разі виникнення потреби в додаткових ритуальних послугах, не передбачених укладеним договором-замовленням, їх виконання погоджується із Замовником і оформляється окремим договором-замовленням.

Згідно інформації, наведеної в запиті платника, підприємство здійснює постачання послуг щодо складання та оформлення договорів - замовлень та свідоцтв про поховання, які надаються замовникам послуг, а також постачання ритуальної атрибутики, зокрема, хрестів, хрестиків, рушників на хрест, поховальних наборів, покривал ритуальних, подушок в труну, наволочок ритуальних, лампадок, костюмів ритуальних, суконь обрядових, серветок обрядових, табличок намогильних, табличок ритуальних, тощо.

Враховуючи вищенаведене, оскільки послуги з поховання та постачання ритуальної атрибутики є складовими процесу організації поховання у розумінні Закону №1102, то такі операції згідно з пп. 197.1.10 п. 197.1 ст.197 ПКУ звільняються від оподаткування податком на додану вартість.

При цьому необхідно врахувати вимоги п. 198.5 ст.198 ПКУ.

Стосовно оподаткування ПДВ коштів, які виділяються платнику податку з бюджету у вигляді капітальних трансфертів за кодом бюджетної класифікації 3210, повідомляємо наступне.

База оподаткування операції з постачання товарів/послуг визначається відповідно до п. 188.1 ст. 188 ПКУ. При цьому до складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

Відповідно до п. 1.6 розд. 1 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.03.2012 за № 456/20769 зі змінами і доповненнями, до платежів за кодом економічної класифікації видатків бюджету 3210 належать невідплатні односторонні платежі органів управління, які не ведуть до виникнення або погашення фінансових вимог. Вони передбачені на придбання капітальних активів, компенсацію втрат, пов’язаних з пошкодженням основного капіталу, або збільшення капіталу одержувачів бюджетних коштів. До цієї категорії включаються також трансфертні платежі підприємствам для покриття збитків, акумульованих ними протягом ряду років або таких, які виникли в результаті надзвичайних обставин. Капітальними трансфертами вважаються невідплатні,

безповоротні платежі, які мають одноразовий і нерегулярний характер як для надавача (донора), так і для їх отримувача (бенефіціара). Кошти, що виділяються з бюджету як капітальні трансферти, мають цільове призначення.

Враховуючи викладене, якщо отримання платником ПДВ коштів, які виділяються з бюджету у вигляді капітальних трансфертів за кодом бюджетної класифікації 3210, не передбачає постачання товарів/послуг чи компенсації втрат, пов’язаних з пошкодженням основного капіталу, то об’єкта оподаткування ПДВ при отриманні таких коштів не виникає.

Зазначена позиція Державної фіскальної служби України викладена на загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР» в підкатегорії 101.04.

Згідно інформації, наведеної в запиті КП «...», підприємством за рахунок коштів, отриманих як цільове фінансування з спецфонду міського бюджету на поповнення статутного фонду підприємства, здійснено придбання основних засобів.

У зв’язку з вищенаведеним, в даному випадку отримання КП «...» коштів, які виділяються з бюджету у вигляді капітальних трансфертів за кодом бюджетної класифікації 3210, не є об’єктом оподаткування ПДВ за умови підтвердження напрямку використання отриманих підприємством коштів (відповідне рішення міської ради, документи, що підтверджують придбання основних засобів (платіжні доручення, акти прийому - передачі, накладні, тощо).