X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.06.2021 р. № 2384/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України розглянула запитТовариства про надання індивідуальної податкової консультації відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс)  та, в межах своїх повноважень, повідомляє таке.

Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

У запиті Товариство зазначає, що основним видом діяльності Товариства згідно КВЕД є - 49.41 «Вантажний автомобільний транспорт». Для заправлення транспортних засобів Товариство придбаває та використовує дизельне паливо.

З метою отримання ліцензії на право зберігання пального, 31.01.2020 року Товариством була подана відповідна заява, в якій було зазначено, що використання пального здійснюється виключно для потреб власного споживання, вказана загальна місткість ємностей - 15000 літрів, що використовуються для зберігання пального та їх фактичне місцезнаходження та всі дані, які додатково підтверджувались раніше наданими повідомленнями про об'єкти оподаткування за формою 20-ОПП. Оплата за ліцензію проведена згідно платіжного доручення.Під час розгляду заяви додаткові вимоги, щодо видів ємностей та способу їх розміщення, не висувались. У встановлений законом термін21.02.2020 року, Товариству була видана ліцензія на право зберіганняпального (виключно для потреб власногоспоживаннячипромисловоїпереробки).

Для зберігання дизпалива Товариство з 2018 року використовує поліетиленові ємності, виготовлені згідно з ТУ У 25.2-33458437-003:2007 «Ємності поліетиленові. ТУ». Сфера застосування згідно із висновком ДЕРЖАВНОЇ САНІТАРНО-ЕПІДЕМІОЛОГІЧНОЮ СЛУЖБИ № 05.03.02­04/6429 від 03.03.2016 року з сроком дії до 26.02.2021 рокутакого типу ємностей - харчова та хімічна промисловості (фасування питної води або паливно-мастильних матеріалів).

Також ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО- ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛІЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ» був наданий виробнику ємностей ТОВ «ХІМБУДПЛАСТМАС» висновок, про те, що ємності поліетиленові з кодами УКТ ЗЕД 3923, 3925 для зберігання харчових та нехарчових продуктів та дизпалива - не підлягають обов'язковій сертифікації.

Товариством було придбано ємності поліетиленові у ТОВ «ХІМБУДПЛАСТМАС» за кодом УКТ ЗЕД 3925100000, що підтверджується зареєстрованими податковими накладними від 03.12.2018 року та 29.01.2019 року.

У зверненні Товариство запитує чи не буде вважатися в подальшому порушенням порядку отримання ліцензії з боку Товариства при дотриманні ним заявлених умов у випадку якщо:

- використання пального, що зберігається, здійснюється виключно для потреб власного споживання;

- для зберігання пального використовуються поліетиленові ємності, які за висновками компетентних органів придатні для зберігання пального;

-загальний об'єм ємностей складає 15000 літрів;

-фактичне місцезнаходження території з ємностями відповідає даним ліцензії.

До зазначеного запитання.

Питання можливості використання поліетиленових ємностей для зберігання пального не належить до компетенції  ДПС, а належить до компетенції Мінекономіки (Положення про Мінекономіки, затверджене постановою Кабінету Міністрів України  від 20 серпня 2014 року № 459).

Порядок ліцензування виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним і зберігання пального регулюється Законом України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального» (далі – Закон №481).

Законом №481 визначено, що ліцензуванню підлягають види діяльності з пальним, визначення якого наведене у п.п. 14.1.1411 п. 14.1 ст. 14 Кодексу - пальне - це нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Відповідно до статті 1 Закону №481 ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у Законі №481 видів діяльності протягом визначеного строку.

Статтею 1 Закону № 481 визначено, що місце зберігання пального визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування. Зберігання пального - діяльність іззберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Статтею 15 Закону № 481встановлено вичерпний перелік документів, необхідних для отримання ліцензії на право зберігання пального.

Відповідно до абз. 14 ст. 15 Закону № 481 для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним, на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється.

Суб'єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб'єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження (частина сорок четверта статті 15 Закону № 481).

Крім цього, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів»,визначено, що резервуар – законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки у вигляді стаціонарної споруди або ємності, який призначений для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання та для якого встановлена залежність його місткості від абсолютної висоти рівня пального в резервуарі, що оформлено у вигляді градуювальної таблиці.

У заяві на отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) суб’єкти господарювання зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.

Таким чином, подання Товариством для отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) заяви, в якій зазначено загальну місткість  ємностей та їх фактичне місцезнаходження, та документу, що підтверджує внесення річної плати за таку ліцензію не суперечить нормам Закону № 481.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.