Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.
У зверненні Товариство повідомило, щоотримало ліцензію на виробництво спирту етилового неденатурованого (ід. Код ___ терміном дії з ___ по __), внесло місце зберігання за адресою - ___ до Єдиного державного реєстру (Довідка від __та зареєструвалось платником акцизного податку (витяг від ____).
Відповідно до атестату виробництва від _____ року за Товариством визначено наступні адреси потужностей виробництва спирту етилового неденатурованого : _____
Товариство 21.05.2021 через програму «Medoc» подало електронну заяву на реєстрацію акцизного складу за адресами виробничої діяльності:_____
Проте в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового відбулась реєстрація акцизного складу, з присвоєнням уніфікованого номеру ___, за адресою:___, з приміткою «місце зберігання спирту».
Інші адреси виробничої діяльності, а саме: ____ електронна система ДПС України у якості акцизного складу не зареєструвала.
Товариство запитує:
2. Якщо усі нежитлові будівлі, що визначені у якості місця провадження діяльності у ліцензії на виробництво спирту етилового неденатурованого є акцизним складом, то чи вважаються ці нежитлові будівлі зареєстрованим акцизним складом у разі, коли електронна система ДПС України у якості акцизного складу зареєструвала лише одну адресу, а саме аресу місця зберігання спирту (спиртосховище ,___), а інші адреси вказані у заяві проігногрувала?
3. У разі, якщо усі нежитлові будівлі, що визначені у якості місця провадження діяльності у ліцензії на виробництво спирту етилового неденатурованого є акцизним складом і всі ці адреси повинні бути відображені в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, проте методології та /або алгоритми роботи Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового ДПС України призводять до ситуації, коли платник податків не спроможний виконати вимоги Кодексу за допомогою електронного кабінету, чи визнається дана ситуація методологічною помилкою електронного кабінету? Чи повинен
платник податків звернутись з письмовим зверненням до ДПС України про реєстрацію акцизних складів і що буде виступати підтвердженням реєстрації?
Щодо зазначених питань 1-3.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України.
Акцизний склад – це спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів (п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Розпорядник акцизного складу - суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (п.п. 14.1.224 . 14.1 ст. 14 Кодексу).
Відповідно до п.п. 230.1.1 п. 230.1 ст. 230 Кодексу,акцизні склади, на території яких виробляється спирт етиловий, повинні бути обладнані на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованому на акцизному складі, витратомірами-лічильниками спирту етилового, що призначені для безперервного вимірювання, запам'ятовування, фіксування та відображення в електронному вигляді даних про обсяг отримання або відпуску спирту етилового в декалітрах 100-відсоткового спирту, приведених до температури 20° C, та обсяг вмісту денатуруючих добавок (далі - витратомір-лічильник спирту етилового), зареєстрованими в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов'язані зареєструвати:
усі розташовані на акцизних складах витратоміри-лічильники спирту етилового у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового;
усі акцизні склади - у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Забороняється отримання та реалізація спирту етилового без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників спирту етилового, без реєстрації акцизного складу, а також через кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, на якому вийшов з ладу або відсутній витратомір-лічильник спирту етилового.
Витратоміри-лічильники спирту етилового повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності витратомірів-лічильників спирту етилового для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками спирту етилового.
Як зазначено у зверненні Товариства, відповідно до атестату виробництва, визначено наступні адреси потужностей виробництва спирту етилового неденатурованого : ____.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема спиртом етиловим, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян визначає Закон України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).
Статтею 1 Закону № 481 визначено, що повний технологічний цикл виробництва - сукупність приміщень, технологічного та іншого обладнання, відповідних технологічних процесів, що забезпечують переробку сировини в продукцію, готову для реалізації кінцевому споживачу, а також лабораторій (власних або залучених на договірних засадах у випадках, передбачених цим Законом), акредитованих відповідно до законодавства.
Таким чином, потужності виробництва Товариства, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва, та є спеціально обладнаними приміщеннями на обмеженій території, що розташовані за адресою: ____,де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового у розумінні п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу є акцизним складом.
Додатково повідомляємо, що відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу -тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, -тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2000000 гривень (п.128 1.2 ст. 128 Кодексу)
Враховуючи зазначене, та з метою дотримання вимог чинного законодавства, Товариству необхідно зареєструвати акцизні склади:
Акцизні склади, необхіднообладнати на кожному місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованому на акцизному складі,витратомірами-лічильниками спирту етилового відповідно до вимог п.п. 230.1.1 п. 230.1 ст. 230 Кодексу.
Форми заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального та акцизних складів затверджені наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2020 р. за № 1241/35524.
Відповідно до даних інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС, Товариством подавались заяви про реєстрацію акцизних складів, проте системою було відмовлено у реєстрації з різних причин, зокрема: особа вже зареєстрована в системі платником акцизного податку, дані щодо вказаного ідентифікатора об’єкта оподаткування відсутні, не зазначено інформації про початок дії договору на право власності або користування приміщення/територією, не зазначено назву документа, що підтверджує право власності або користування приміщенням та/або територією, що відноситься до акцизного складу, не зазначено інформації про закінчення дії договору на право власності або користування приміщення/територією, не зазначено номер документа, що підтверджує право власності або користування приміщенням та/або територією, що відноситься до акцизного складу, через відсутність платника податків за основним місцем обліку в органах ДПС.
З метою дотримання вимог чинного законодавства, Товариству необхідно:
Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |