Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.
У зверненні Товариство повідомило, що має намір реалізовувати пальне іншим суб’єктам господарювання із використанням паливних карток (пластикових смарт – карток на заправку, ключів тощо) де фактичний відпуск пального буде здійснювати не Товариство, а Постачальник пального (власник АЗС), з яким у Товариства наявні договірні відносини (договори на поставку пального із використанням паливних карток (пластикових смарт – карток, ключів, тощо). При цьому Товариство не зареєстроване платником акцизного податку.
Товариство запитує:
Щодо питань 1 та 2.
Інструкція про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затверджено наказом Міністерства палива та енергетики України,
Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України,
Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20 травня 2008 року № 281/171/578/155 (далі –Інструкція).
Відповідно до п. 3 Інструкції талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Відповідно до статті 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон № 481), оптова торгівля пальним визначена як діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.
Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць
роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Відповідно до ст. 15 Закону № 481 оптова та роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.
По суті викладеного у зверненні Товариства предметом договору є пальне, а паливні картки (пластикові смарт-картки, ключі, тощо) є лише документ, на підставі якого отримується пальне на АЗС (Постачальника).
Отже, у разі придбання та подальшої реалізації (продажу) пального з використанням паливних карток (пластикових смарт-карток, ключів, тощо), та реалізуючи їх в подальшому іншим суб’єктам господарювання, фізичний відпуск пального яким відбувається на АЗС Постачальників пластикових смарт-карток, ключів, тощо, то Товариство відповідно до ст. 15 Закону № 481 необхідно отримати ліцензії на право оптової торгівлі пальним без місця торгівлі, як особи, яка здійснює продаж товару, а Постачальникам необхідно мати ліцензію на право оптової торгівлі пальним за наявності у ліцензіата місць оптової торгівлі та ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, як особи, яка здійснює фізичний відпуск пального.
Щодо питань 3 та 4.
Відповідно до п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу (із змінами, які набули чинності з 01.07.2019) платником акцизного податку є особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), яка реалізує пальне або спирт етиловий.
Пальне - нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу (п.п. 14.1.141 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Згідно з пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу (із змінами, які набули чинності з 01.07.2019) реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI Кодексу – будь - які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Відповідно до п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов'язковій реєстрації як платники акцизного податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.
Реєстрація платника акцизного податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Згідно з п. 117.3 ст. 117 Кодексу здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Кодексом, - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального або спирту етилового.
Разом з цим повідомляємо, що п. 44.1 ст. 44 Кодексу передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів (договорів з постачальниками та покупцями, видаткових накладних, актів прийому-передачі пального та ін.), фіксуючих факти здійснення господарських операцій.
Отже, у разі, якщо Товариство планує здійснювати операції з реалізації виключно паливних карток (пластикових смарт-карток, ключів, тощо), без реалізації (фізичного відпуску) пального в розумінні п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, при цьому договором передбачено, що відпуск пального за паливними талонами (смарт-картками) третім особам здійснюватиметься на АЗС (Постачальника), то за такими операціями Товариству не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, і об'єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме.
Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |