X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 18.08.2017 р. № 1674/6/99-99-12-02-02-15/ІПК

Про наданні індивідуальної податкової консультації

Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі - ПКУ), розглянуло Ваш запит на отримання індивідуальної податкової консультації щодо реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних та, з урахуванням фактично викладених обставин і в межах компетенції, повідомляє.

Згідно з п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру акцизних накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 114 (далі - Порядок № 114), для реєстрації в Реєстрі акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи у порядку, визначеному законодавством. Акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються протягом операційного дня. Операційний день для реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування у Реєстрі триває щодня з 8 до 19 години.

Акцизні накладні/розрахунки коригування, які надійшли до ДФС, розшифровуються, перевіряються електронні цифрові підписи, визначається відповідність електронного документа встановленому формату (стандарту) та за відсутності причин для їх неприйняття вносяться відомості, що містяться в акцизних накладних/розрахунках коригування, до Реєстру (п. 7 Порядку № 114).

Підтвердженням особі, що реалізує пальне, про прийняття її акцизної накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру акцизної накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня, в якій, зокрема зазначаються дата і час прийняття, реєстраційний номер (абз. 2 п. 231.6 ст. 231 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), п. 8 Порядку № 114).

Квитанція про неприйняття акцизної накладної/розрахунку коригування із зазначенням причини, на яку накладається електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки ДФС, надсилається протягом операційного дня платникові акцизного податку за допомогою засобів телекомунікаційних систем (п. 8 Порядку № 114).

Датою та часом надання акцизної накладної/розрахунку коригування в електронному вигляді до ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття (абз. 5 п. 231.6 ст. 231 Кодексу, п. 10 Порядку № 114).

Слід зазначити, що подання електронних документів засобами телекомунікаційного зв’язку до контролюючих органів здійснюється відповідно до вимог Кодексу з урахуванням Законів України від 22 травня 2003 року № 851 - IV «Про електронні документи та електронний документообіг, від 22 травня 2003 року № 852 - IV «Про електронний цифровий підпис» та Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.04.2008 за № 320/15011 (далі - Інструкція № 233), на підставі договорів про визнання електронних документів.

Відповідно до пункту 2 Розділу III Інструкції № 233, при відправленні електронних документів платник податків самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення (враховуючи час на своєчасну доставку документів до органів ДФС у разі можливого пошкодження телекомунікаційного зв’язку або ненадходження першої квитанції).

В п. 231.6 ст. 231 Кодексу визначено, що реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

За порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних / розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених ст. 231 Кодексу, нормами Кодексу передбачена відповідальність у вигляді штрафу (п .120-2.1. ст. 120 Кодексу).

Верховною Радою України 13 липня 2017 року прийнято Закон України №2143-VIII «Про внесення змін до підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп’ютерних мереж платників податків» (далі-Закон № 2143), яким визначено, що штрафні санкції, передбачені пунктом 120-2.1 статті 120-2 Кодексу, за порушення граничних строків реєстрації акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 Кодексу, які були складені у період з 01 червня 2017 року по 30 червня 2017 року, не застосовуються до платника податків за умови реєстрації таких акцизних накладних не пізніше 31 липня 2017 року.

Стосовно незастосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 Кодексу, повідомляємо, що Законом №2143 не передбачено перенесення встановленого податковим законодавством строку реєстрації акцизних накладних, які були складені після 30 червня 2017 року.

Для формування та відправлення звітності до ДФС суб’єкти електронного документообігу можуть використовувати онлайн сервіс «Електронний кабінет платника» або інше програмне забезпечення, яке забезпечує формування звітності згідно з наказом Міністерства доходів і зборів України від 29.11.2013 № 729 «Про затвердження Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання та Опису довідників, що публікуються з Форматом (стандартом) електронного документа звітності суб’єктів господарювання» та забезпечує захист файлів звітності відповідно до законодавства у сфері криптографічного захисту інформації (sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist).

Слід зазначити, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.