X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 25.06.2021 р. № 2526/ІПК/08-01-07-09-13

Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області розглянуло звернення ФОП (далі-Підприємець) стосовно застосування реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) та/або програмного реєстратора розрахункових операцій (далі -ПРРО), та в порядку ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє наступне.

Підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування.  Основний вид діяльності - функцiюванняатракцiонiв i тематичних парків.      Підприємець просить надати роз’яснення щодо застосування РРО та/або ПРРО, враховуючи вимоги Кодексу, щодо перевищення обсягу доходу у 2021 році платником єдиного податку у сумі 1 320 000 грн., та чи належить даний вид діяльності, який він здійснює як фізична особа-підприємець платник єдиного податку другої групи, до діяльності, при якій, відповідно до п.4 ст.9 Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР "Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон № 265), суб'єкти підприємницької діяльності мають право не застосовувати РРО та/або ПРРО та розрахункові книжки (далі - РК).

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Дія цього закону поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування РРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається.

Законом України від 01.12.2020 року № 1017-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій" внесено зміни до п. 61 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, які встановлюють, що з 01 січня 2021 року до 01 січня 2022 року реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку другої - четвертої груп (фізичними особами - підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує обсягу доходу, що не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров'я, реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

У разі перевищення платником єдиного податку другої - четвертої груп (фізичною особою - підприємцем) в календарному році обсягу доходу, що не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року, застосування РРО та/або ПРРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування РРО та/або ПРРО починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб'єкта господарювання як платника єдиного податку.

Водночас, п. 4 ст. 9 Закону № 265 визначено, що РРО та/або ПРРО та РК не застосовуються, зокрема, при продажу квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів.

У діючій нормативно-правовій базі не існує спеціального переліку закладів, які належать до культурно-спортивних і видовищних.

Згідно  з  Наказом  Державного  комітету  статистики від 23.12.2011 р. № 396 «Про затвердження Методологічних основ та пояснень до позицій Класифікації видів економічної діяльності», КВЕД 93.21, який є основним  у Вашій діяльності, включає діяльність розважальних і тематичних парків. Він включає види діяльності з організації відпочинку та розваг, такі як діяльність парків атракціонів, таких як механізовані гірки, водні гірки, ігри, шоу, діяльність, пов'язану з організацією ярмарків і майданчиків для пікніків.

Не зважаючи на норми пункту 4 статті 9 Закону № 265, щодо незастосування РРО при продажу квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів, норми Кодексу мають вищу юридичну силу та є обов’язковими до виконання, що  і  зазначено  в преамбулі Закону № 265.

В даному випадку діє норма статті 5 Кодексу, тобто, якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення Кодексу.

Виходячи з вищенаведеного, у разі перевищення Вами  в 2021 році обсягу доходу, що не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року, застосування РРО та/або ПРРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування РРО та/або ПРРО починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб'єкта господарювання як платника єдиного податку.

 Водночас повідомляємо, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ, індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.