Державна податкова служба України розглянула звернення
ТОВ «СМАРТ МЕДІКАЛ ЦЕНТР» (далі - Товариство) від 01.06.2021 № 69
(вх. ДПС № 2844/ІПК/6 від 08.06.2021) щодо надання індивідуальної податкової консультації стосовно застосування реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) та в порядку статті 52 Податкового кодексу України
(далі - Кодекс) повідомляє.
Відповідно до звернення, Товариство є закладом охорони здоров’я і надає послуги з медичного обслуговування населення. Частина клієнтів здійснює оплату послуг із застосуванням електронних платіжних засобів.
У зверненні Товариство просить надати роз’яснення на наступні питання:
1. Чи вважається для Товариство, як суб’єктам господарювання, безготівковою формою розрахунку отримання коштів від покупців (пацієнтів), перерахування яких здійсненого пацієнтами шляхом переказу коштів на рахунок Товариства із застосуванням платіжного сервісу LigPay?
2. Чи має Товариство після отримання коштів від покупця (пацієнта), перерахування яких здійсненого пацієнтом шляхом переказу коштів на рахунок Товариства із застосування платіжного сервісу LigPay, провести через РРО розрахункову операцію на підставі виписки фінансової установи, і надіслати покупцеві розрахункових документ встановленої форми на повну суму оплати?
Згідно із статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог статті 21 Податкового кодексу України
від 02 грудня 2010 року №2755-VI (далі – Кодекс) посадові та службові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Підпунктом 14.1.172¹ пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що індивідуальна податкова консультація, це роз'яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.
Згідно з пунктом 52.1 статті 52 Кодексу, за зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у паперовій або електронній формі, зокрема, повинно містити:
зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин).
Надана Товариством у звернені на отримання ІПК інформація є недостатньою для надання допомоги щодо практичного застосування та використання конкретних норм Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), а саме:
Інформацію виключно про ЕПЗ, за допомогою якого проводиться оплата за товари, роботи, послуги, ДПС вважає недостатньою, а питання щодо наявності чи відсутності обов’язку застосовувати РРО/ПРРО на підставі надання лише такої інформації некоректним, через те, що специфіка роботи електронних платіжних застосунків (WarForPay, Portmone, I-Pay та інших подібних) відрізняється один від одного, надає різний спектр можливостей торгівцям, надавачам послуг та виконавцям робіт (далі – платники податків), в залежності від самостійно ними обраного, з метою організації приймання оплати за товари, роботи, послуги, що ними реалізуються, надаються та/або виконуються, і були здійснені покупцями дистанційно.
Також наголошуємо, що різні платіжні застосунки мають різні функціональні можливості, які залежать від погоджених з
Національним банком дозволених видів діяльності їх власникам, та відповідно можуть бути спроможні або обмежені здійснювати певні види фінансових операцій, пов’язаних з можливістю платника податків отримати кошти, як оплату, від споживача.
Додатково повідомляємо, що оплати здійснені в Інтернеті та на сайтах Інтернет-магазинів, з використанням покупцями реквізитів платіжних карт платників податків є тотожними до оплати, яка здійснюється у приміщеннях господарських одиниць таких платників податків, з фізичним використанням POS-терміналів банківських установ та платіжних карток, як окремого виду ЕПЗ.
Окремо зазначаємо, що фізичне використання платіжної картки та
POS-терміналу або використання реквізитів платіжної карти (номеру, граничного строку використання та CVV/CVV2) та платіжного застосунку в мережі Інтернет, є розрахунковою операцією, у розумінні Закону № 265, призводить до обов’язку застосовувати РРО саме продавцями товарів, робіт чи послуг, на яких не поширюються пільги щодо здійснення розрахункових операцій без застосування РРО/ПРРО.
Окрім того, обов’язок застосування РРО/ПРРО не поширюється тільки на платників податків, що здійснюють діяльність виключно у сфері послуг, за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів (пункт 14 статті 9 Закону № 265).
Для надання відповіді по суті заданих питань, ДПС просить надати практичні приклади використання платником податків конкретних електронних платіжних застосунків, для отримання оплати, з метою формування однозначної та такої, що відповідає вимогам законодавства, відповіді.
З метою формування відповіді по суті, ДПС пропонує надати наступну інформацію у вигляді:
копії договору (договорів) про надання фінансових послуг з конкретними учасниками ринку фінансових послуг;
про спосіб (способи) здійснення оплати надані споживачу, відповідно до такого договору;
про конкретні інформаційно-телекомунікаційні ресурси (Інтернет-сайти, посилання на конкретні Інтернет-площадки, тощо) де споживач може здійснити або ініціювати оплату.
Наголошуємо, що саме платник податків зазначає у договорі на надання фінансових (інших пов’язаних з ними) послуг із платіжними організаціями, небанківськими фінансовими установами, банками та іншими можливими посередниками, можливі способи оплати, які будуть доступні споживачам. Таким чином та не залежно від того, який посередник буде використаний для здійснення оплати, обов’язок застосування або незастосування РРО/ПРРО залежить саме від способу оплати, який було обрано самим платником податків.
Єдиним виключенням із загального правила є використання послуг банківських установ (в тому числі Інтернет-банкінг), з метою надання можливості споживачам здійснювати он-лайн перекази коштів на розрахункові рахунки платників податків.
Таким чином для надання Вам допомоги щодо практичного застосування складних (в контексті звернення) норм податкового та іншого законодавства, з метою формування чіткого розуміння обов’язків, що виникають в процесі ведення господарської діяльності, просимо надати вище зазначену інформацію, яка є обов’язковою для формування якісної індивідуальної податкової консультації.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |