Головне управління Державної податкової служби у Львівській області розглянуло звернення щодо можливостінадання у форміелектронного документа довідки про підтвердження статусу податкового резидента Італії для цілейзастосуванняукраїнсько-італійськоїКонвенції про уникненняподвійногооподаткування, і керуючись ст. 52 розділу II Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Як зазначено у зверненні, заявникомукладенодоговірпро надання послуг з компанією-нерезидентом Італійської Республіки (далі - компанія-нерезидент). На підтвердження статусу податковогорезидента Італії для цілей ст. 103 Кодексу компанія-нерезидентнадаладовідку сформовану в електронномувигляді та затверджену електронним підписом, яка підтверджує, що дана компанія є податковим резидентомІталії.Для легалізації довідки буде проставленоапостильз дійсним підписом та печаткою компетентного органудержави(Італійської Республіки), в якійбувскладений документ.
Заявник просить надатироз’яснення: чи є довідка (податкового резидента Італії) сформована в електронномувигляді в системіелектронногодекларуванняІталійської Республікита роздрукованазаявником, за умовиздійсненняїї перекладу українськоюмовою в порядку, передбаченомучиннимзаконодавством України, підставою для застосування норм Конвенціїміж Урядом України і Урядом Італійської Республікипро уникнення подвійного оподаткування?
Пунктом 103.2 ст. 103 Кодексу, якоювстановлено порядок застосуванняміжнародного договору України про уникненняподвійногооподаткуваннястосовноповногоабочастковогозвільненнявідоподаткуваннядоходівнерезидентівізджереломїхпоходження з України,визначено, що особа (податковий агент) має право самостійнозастосуватизвільненнявідоподаткуванняабозменшену ставку податку, передбаченувідповіднимміжнародним договором України на час виплати доходу нерезиденту, якщотакий нерезидент є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу (якщовідповіднаумовапередбаченаміжнародним договором) і є резидентом країни, з якоюукладеноміжнароднийдоговір України.
Застосуванняміжнародного договору України в частинізвільненнявідоподаткуванняабозастосуванняпониженої ставки податкудозволяєтьсятільки за умовинадання нерезидентом особі (податковому агенту) документа, якийпідтверджує статус податкового резидента згідно з вимогами п. 103.4 ст. 103 Кодексу.
Відповідно до п. 103.4 ст. 103 Кодексу підставою для звільнення (зменшення) відоподаткуваннядоходівізджереломїхпоходження з України є подання нерезидентом з урахуваннямособливостей, передбачених пунктами 103.5 і 103.6 цієїстатті, особі (податковому агенту), яка виплачуєйому доходи, довідки (абоїїнотаріальнозасвідченоїкопії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якоюукладеноміжнароднийдоговір України (далі – довідка), а такожіншихдокументів, якщоцепередбаченоміжнародним договором України.
Згідно з положеннями п. 103.5 ст. 103 Кодексу довідка видається компетентним (уповноваженим) органом відповідної країни, визначеним міжнародним договором України, за формою, затвердженою згідно із законодавством відповідної країни, і повинна бути належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України.
При цьому зазначимо, щоположення порядку, встановленого ст. 103 Кодексу, крім форми зазначеної довідки, не містить інших застережень, зокрема щодо способу видачі цієї довідки компетентним (уповноваженим) органом відповідної країни, визначеним міжнародним договором України.
Конвенція між Урядом України і Урядом Італійської Республіки про уникнення подвійного оподаткування доходів і капіталу та попередження податкових ухилень (далі - Конвенція), яку ратифіковано 17 березня 1999 року (Закон України № 502-XIV), і є чинною в українсько-італійських відносинах з 25.02.2003, застосовуються „до осіб, які є резидентами однієї або обох Договірних Держав” (ст. 1 Конвенції).
ПоложенняКонвенції, застосовуються „до осіб, які є резидентами однієїабообохДоговірних Держав” (ст. 1)і поширюється на „податки на доходи і на капітал, що стягуються від імені Договірної Держави або її політико-адміністративних підрозділів чи місцевих органів влади незалежно від способу їх стягнення” (ст. 2).
Для цілейцієїКонвенціїтермін „компетентний орган” означає: стосовно Італії - „Міністерство фінансів Італії”(пп. „ii” п. 1 ст. 3 Конвенції).
Таким чином, згідно з порядком, встановленим ст. 103 Кодексу, резидент України, який виплачує резиденту Італії доходи із джерелом їх походження з України, має право на самостійне застосування зменшеної ставки податку чи звільнення від оподаткування, передбачених Конвенцією на час виплати цих доходів, якщо фактичним власником – нерезидентом надано довідку (або її нотаріально засвідчену копію), видану компетентним органом Італійської Республіки (за формою та у спосіб, встановленими італійським законодавством), яка відповідає зазначеним у п. 103.5 ст. 103 Кодексу вимогам щодо легалізації та перекладу на українську мову офіційних документів, виданих іноземними компетентними органами, у порядку, встановленому законодавством України.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |