Державна податкова служба України розглянула лист щодо деяких питань оподаткування податком на прибуток у зв’язку з переходом платника податку на міжнародні стандарти фінансової звітності (далі – МСФЗ) та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.
Відповідно до наданої у зверненні інформації,при здійсненні переходу платника податку на МСФЗ у 2018 році виникли різниці в оцінці резерву очікуваних кредитних збитків. У зв’язку з переглядом резерву очікуваних кредитних збитків станом на 31.12.2020 з метою відображення його оцінки у підприємства виникає необхідність провести його коригування в сторону зменшення. Дане коригування не є виправленням помилки, а відображає найкращу оцінку резерву в поточному звітному періоді. Коригування резерву здійснено через рахунок формування доходу і, як наслідок, має вплив на формування значення фінансового результату до оподаткування.
Заявник запитує:
Чи підлягає відображенню відповідно до п.п. 139.2.1 п. 139.1 ст. 139 Кодексу у рядку 2.2.2 додатка РІ до декларації з податку на прибуток сума коригування резерву очікуваних кредитних збитків, проведення в сторону його зменшення у разі якщо формування даної суми резерву було здійснено за рахунок нерозподіленого прибутку (непокритого збитку) в період переходу платника податку на МСФЗ?
Згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.
Різниці для коригування фінансового результату до оподаткування податком на прибуток регулюються Розділом ІІІ та Перехідними положеннями Кодексу.
Кодексом не передбачено окремих різниць для коригування фінансового результату до оподаткування, пов’язаних з переходом платника податку з національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку на МСФЗ.
Відповідно до частини другої ст. 12¹ Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV«Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі –Закон № 996) підприємства, що становлять суспільний інтерес, публічні акціонерні товариства, суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, а також підприємства, які провадять господарську діяльність за видами, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, складають фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за міжнародними стандартами.
При цьому частиною третьою ст. 12¹ Закону № 996 встановлено, що підприємства, крім тих, що зазначені в частині другій цієї статті, самостійно визначають доцільність застосування міжнародних стандартів для складання фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності.
Пунктом 46.2 ст. 46 Кодексу передбачено, що платник податку на прибуток (крім платників податку на прибуток, які відповідно до Закону № 996зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом) подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 Кодексу.
Платники податку на прибуток, які відповідно до Закону № 996зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подають разом з податковою декларацією за відповідний податковий (звітний) період звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), складені до перевірки фінансової звітності аудитором. Звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати) подаються платниками податку згідно з цим абзацом за формою, визначеною згідно з Законом № 996, у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 Кодексу.
Фінансова звітність або звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються відповідно до абзаців першого та другого 46.2 ст. 46 Кодексу, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств (звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку) та її невід’ємною частиною.
Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 375, Міністерство фінансів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, державну політику зокрема у сфері бухгалтерського обліку та забезпечує формування і реалізацію єдиної державної податкової та митної політики.
Виходячи з вищевикладеного, питання бухгалтерського обліку, пов’язані з переходом платників податку з національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку на МСФЗ, належать до компетенції Міністерства фінансів України.
Індивідуальнаподатковаконсультаціямаєіндивідуальний характер і можевикористовуватисявиключноплатникомподатків, якомунаданотакуконсультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |