X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 29.07.2021 р. № 2923/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула запит Товариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства і в межах компетенції повідомляє таке.

У зверненні Товариство, зокрема, зазначає, що здійснює реалізацію мастильних матеріалів на території України оптовим покупцям, вид діяльності по КВЕД: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.

Одним з видів продукції, якою торгує Товариство, є продукти Автохімії, зокрема «Засіб очистки паливної системи дизеля She11 Dieѕel Ѕyѕteм Cleaner  0,2 л» та «Присадка до дизельного пального She11 Diesel Additive 0,2 л», «Присадка очисна в бензин She11 Gаѕоlіne Imргоvег 0,2 л», «Засіб очистки паливної системи бензинового двигуна She11 Gasoline Ѕyѕtem Сlеаnеr 0,2 л», код УКТ ЗЕД 3811 90 00 00. Товариство не є виробником вказаної продукції.

З врахуванням викладеного Товариство запитує:

1. Чи підпадає Товариство під зобов'язання реєструватися платником акцизного податку та чи повинно воно знаходитись у Peєcтрі платників акцизного податку, у разі реалізації мастильних матеріалів з кодом УКТ ЗЕД 3811 90 00 00 у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (0,2 л.)?

2. Які причини блокування податкових накладних з формулюванням: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від … № ..... в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Відсутні відомості у Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо товару/послуги, 3811900000, що відповідає п. 3 Критеріїв ризиковості  здійснення операції».

До зазначених запитань.

Згідно з п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу платником акцизного податку є, зокрема, особа, яка реалізує пальне.

Відповідно до п.п. 14.1.1411 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пальне – нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Ставки акцизного податку, за якими обчислюється акцизний податок та перелік підакцизних товарів, що відповідають певним кодам товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД та їх описам згідно з УКТ ЗЕД, які є пальним, встановлені  п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Зазначений у зверненні товар який класифікується за кодом згідно з УКТ ЗЕД 3811 90 00 00 відноситься до  підакцизних товарів відповідно до  п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Особи, які здійснюватимуть реалізацію, зокрема пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку до початку здійснення реалізації пального (п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу).

Реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу – будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

до акцизного складу;

до акцизного складу пересувного;

для власного споживання чи промислової переробки;

будь-яким іншим особам.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України, зокрема у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками (п.п. 14.1.212 п.14.1 ст. 14 Кодексу).

Отже, у разі якщо Товариство здійснює тільки реалізацію мастильних матеріалів з кодом УКТ ЗЕД 3811 90 00 00 у споживчій тарі ємністю 0,2 л., і не є її виробником, то необхідності у реєстрації платником акцизного податку у Товариства не виникає і воно не повинно знаходитись у Реєстрі платників акцизного податку.

Згідно з п. 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних    (далі – ЄРПН), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року  № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до ЄРПН у разі дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192, пп. 200 прим. 1.3, 200 прим. 1.9 ст. 200 прим. 1 та п.п. 201.1, 201.10 і 201.16 ст. 201 Кодексу.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Кодексу реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 (далі – Порядок  № 520).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій   накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН (п. 4 Порядку № 520).

Поряд з цим інформуємо, що відповідно до пункту 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.