X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.07.2021 р. № 2812/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.

Товариство повідомляє, що планує здійснювати наступний вид господарської діяльності: «Реалізація та Доставка пального кінцевому споживачу».

Суть діяльності полягає в тому, що:

  1. Товариство отримує замовлення від фізичних чи юридичних осіб про необхідність доставки їм пального в межах міста чи за його межами.
  2. Товариство є платником акцизного податку, має власну або орендовану АЗС, має ліцензію на роздрібну торгівлю пальним та ліцензію на оптову торгівлю пальним без місць зберігання.
  3. Оплату за пальне фізичні чи юридичні особи здійснюють безпосередньо на розрахунковий рахунок Товариство в банківській установі.
  4. Для доставки оплаченого товару Товариство залучає третю сторону, що має транспортний засіб здатний здійснити доставку пального кінцевим споживачам, виписуючи при цьому акцизну накладну на кінцевого споживача та вказуючи там транспортний засіб що здійснює перевезення пального.
  5. За результатом доставки третя сторона з транспортного засобу що здійснює доставку здійснює вилив, через сертифікований лічильник, оплаченої фізичною особою кількості пального безпосередньо в бак автомобіля.

Товариство просить надати консультацію з наступних питань:

1.Чи не суперечить такий вид діяльності діючим нормам податкового законодавства та законодавства України в цілому?

2. Враховуючи такий вид діяльності, чи не являється доставка пального шляхом передачі фізичним особам пального з резервуару автомобіля (паливозаправника) в бак автомобіля фізичних осіб за межами АЗС порушенням діючого законодавства?

Податковий кодекс України (далі – Кодекс) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу  реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI Кодексу – будь - які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:

до акцизного складу;

до акцизного складу пересувного;

для власного споживання чи промислової переробки;

будь-яким іншим особам.

Порядок ліцензування виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним і зберігання пального регулюється Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон № 481).

Відповідно до статті 1 Закону № 481:

роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки;

місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.

Відповідно до ст. 15 Закону № 481 роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Ліцензія на роздрібну торгівлю пальним видається Головними управліннями ДПС в областях та м. Києві за місцем торгівлі, за заявою суб’єкта господарювання. У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт має намір одержати ліцензію. У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю пальним  додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення, реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах ДПС), до якої додаються (завірені заявником копії):

документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію;

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт роздрібної торгівлі пальним, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, цільове призначення якої відповідає заявленій діяльності;

акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівельних робіт, або  інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для роздрібної торгівлі пальним;

дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та  початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Суб’єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Отже, роздрібна торгівля пальним здійснюється виключно в місцях роздрібної торгівлі, на які отримано ліцензію на відповідний вид діяльності.

За порушення торгівлі, зокрема пальним посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії - 250000 гривень(ст. 17 Закону № 481).

Враховуючи зазначене, описана Товариством діяльності, а саме реалізація пального кінцевим споживачам з резервуару автомобіля (паливозаправника)  в бак автомобіля фізичних осіб за межами АЗС суперечить нормам Закону № 481, зазначена діяльність  повинна здійснюватися з місця роздрібної торгівлі.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.