X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.08.2021 р. № 3148/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.

  Товариство повідомляє, що основним видом діяльності підприємства є виробництво асфальтобетонних та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей, а також надання допоміжної діяльності у сфері транспорту і будівництва доріг та автострад. Така діяльність викликала за необхідне придбання Товариством асфальтобетонних заводів (далі – АБЗ) у кількості 15 одиниць, а саме:MARINITOPTOWER 3000 – 9 од., MARINITOPTOWER 4000 – 1 од., MARINITOPTOWER 4500 – 1 од., MARINIXPRESS 2500 - 1 од.,  ДС – 168637 – 2 од., AMMAN - 1 од.,які станом на 29.07.2021 року відповідно прийняті і введені в експлуатацію.

Усі АБЗ задекларовані згідно з поданими та зареєстрованими повідомленнями про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП. 

Технічні паспорти асфальтобетонних заводів містять опис їх комплектації, який залежить від виду АБЗ.

Відповідно до технічної документації, всі АБЗ, є об’єктами, змонтованими для виготовлення асфальтобетону з використанням інертних матеріалів (відсів, щебінь різних фракцій, мінеральний порошок, целюлозна добавка та інше) в якості палива для його роботи, використовується або дизельне пальне та/або скраплений газ.

До характеристик технічного обладнання кожного з АБЗ відноситься як сама установка, так і резервуари для бітуму, сушильний агрегат (барабан), резервуар-паливний бак для дизельного пального, резервуар-паливний бак  для скрапленого газу, дозуючий вузол подачі матеріалів, фільтраційний вузол, тепловий підігрівач масла, вузол системи модифікації бітуму та інше.

Тобто, резервуар для дизельного пального (газу) є невід’ємною технологічною частиною (агрегатом) АБЗ і служить виключно для можливості роботи АБЗ і таке пальне використовується у єдиному технологічному процесі для випуску продукції, фактично паливним баком.

Дані резервуар-паливний бак для дизельного пального (газу) за своїми технічними властивостями не може розглядатися як самостійний чи незалежний  агрегат від робочого процесу, не дає можливість перекачки пального в інші ємності чи резервуари, іншим особам, зливний вентиль є опломбований та оздоблений заглушкою.

АБЗ за своїми технічними характеристиками не є приміщенням чи територією, не є транспортним засобом, складається модульним типом відповідними окремими установками і агрегатами, може монтуватись не залежно від покриття чи наявності/відсутності допоміжних споруд.

 

Товариство запитує:

  1. Чи може вважатись резервуар-паливний бак для дизельного пального АБЗ (як його невід’ємною технологічною частиною, агрегатом, обладнанням) приміщенням, територією, транспортним засобом?
  2. Чи може вважатись резервуар-паливний бак для дизельного пального АБЗ  - паливним баком як ємність для зберігання пального безпосередньо в обладнанні чи пристрої?
  3. Чи може вважатись резервуар-паливний бак для дизельного пального АБЗ  акцизним складом?
  4. Чи необхідно реєструвати як акцизні склади резервуар-паливний бак для дизельного пального АБЗ?
  5. Чи необхідно отримувати ліцензію на зберігання пального в ємності для зберігання пального безпосередньо в обладнанні чи пристрої (АБЗ)?

 

Щодо питань 1-4

Згідно з п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, акцизний склад – приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом, зокрема але не виключно:

приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб’єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб’єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;

паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої.

Таким чином, якщо Товариство, як зазначено у зверненні та наданій технічній документації АБЗ, використовує пальне у єдиному технологічному процесі для випуску продукції, а резервуар-паливний бак для дизельного пального (газу) є невід’ємною технологічною частиною (агрегатом) АБЗ і служить виключно для можливості роботи АБЗ та не може розглядатися як самостійний чи незалежний  агрегат від робочого процесу, то  такий резервуар-паливний бак у розумінні п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу не є акцизним складом та відповідно не потребує реєстрації. Резервуар-паливний бакє невід’ємною технологічною частиною (агрегатом) АБЗ і служить виключно для можливості роботи АБЗ, тобто є паливним баком, як ємність для зберігання пального безпосередньо в обладнанні чи пристрої.

 

Щодо питання 5

Статтею 1 Закону  України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) надано чітке визначення понять, а саме:

зберігання пального – діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від іншихосіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;

місце зберігання пального – місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.

Зберігання пального здійснюються суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії (ст. 15 Закону № 481).

Паливний бак (бензобак) – ємність для зберігання запасу рідкого палива (бензин, гас, дизельне паливо) безпосередньо на борту транспортного засобу або технічного пристрою, який отримує енергію від рідкопаливного двигуна внутрішнього згорання. Також на корпусі паливного бака в разі необхідності розташовується отвір для введення датчиків контролю рівня палива, або його тиску. Паливні баки також можуть мати зливний отвір, обладнанні запірною пробкою або краником.

У листі Товариства зазначено, що технологічні паливні баки (ємності) обладнані так, що після заповнення не дають можливості перекачки пального в інші ємності чи іншим споживачам. Зливний вентиль є опломбований та оздоблений заглушкою.

Відповідно до ст. 936 Цивільного кодексу України за договором зберігання одна сторона (зберігач) зобов’язується зберігати річ, яка передана їй другою стороною (поклажодавцем), і повернути її поклажодавцеві у схоронності.

Зберігач зобов’язаний повернути поклажодавцеві річ, яка була передана на зберігання, або відповідну кількість речей такого самого роду та такої самої якості.

Річ має бути повернута поклажодавцеві в такому самому стані, в якому вона була прийнята на зберігання, з урахуванням зміни її природних властивостей                (ст. 949 Цивільного кодексу України).

Згідно з  визначеннями наданими академічним тлумачним словником української мови слово «Зберігати» вживається в такому значені:

оберігаючи, тримаючи цілим, не давати пропасти, зникнути;

тримати що-небудь у певних умовах, оберігаючи від псування, руйнування;

залишати що-небудь без змін.

Тобто, зберігання – це сукупність корисних дій, спрямованих на приймання, схоронність та подальше повернення зберігачем певного об’єкта, із збереженням його властивостей, якостей та ознак, з урахуванням зміни її природних властивостей.

Отже, по суті зберігання пального в ємності,передбачає приймання, схоронність із збереженням його властивостей, якостей та ознак (об’єму) протягом певного часу, тоді як зберігання пального у паливному бакузабезпечує функціонування технологічного обладнання, яке працює на такому пальному.

В технічних паспортах на обладнання пересувного асфальтобетонного заводу, наданих Товариством, а також загальнодоступній інформації у мережі інтернет – офіційному сайті Компанії MARINI  (https://marini.fayat.com), яка є виробником цього обладнання, циклічний завод працює за схемою, згідно якою зокрема передбачено, що  мінеральні матеріали потрапляють в сушильний барабан для видалення вологи з матеріалу і нагрівання до необхідної температури, і подальшого зважування і змішування з бітумом по заданому рецепту. Сушильний барабан по суті є обертовим циліндром з поділом всередині на зони, які виконують функції розподілу матеріалу по стінками барабана і його нагрівання за допомогою контакту теплом від полум'я пальника. Жар полум'я всередині барабана передається мінералам за допомогою теплового випромінювання.

Таким чином, у виробничому процесі виробництва асфальтобетону у якості палива використовується дизпаливо/гас, яке знаходиться в ємностях, які являють собою технологічний паливний бак і є невід’ємною частиною пересувного АБЗ, яке використовується в технологічному процесі для забезпечення роботи асфальтового заводу, зокрема у пальниках – для отримання гарячого повітря необхідного у  сушильному барабані для нагрівання суміші.

Враховуючи викладене,  з урахуванням листа  та копій технічних паспортів АБЗ, наданих Товариством технологічний паливний бак, який є невід’ємною технологічною частиною АБЗне може розглядатися як самостійний чи незалежний агрегат, що забезпечує виключно схоронність пального,його основною функцією єзабезпечення технологічного процесуфункціонування АБЗ (у пальниках – для отримання гарячого повітря) іуразі заправлення технологічного паливного бакуз автоцистерни  та відсутності можливості перекачкипальногоз нього в інші ємності чи відвантажити іншим споживачам,  поміщення пального в такий бак не є окремим видом діяльності зі зберігання пального, який передбачає повернення пального із такої ємності, в тому числі для власного споживання, у Товариства відповідно до ст. 15 Закону № 481, відсутній обов’язок отримувати ліцензію на зберігання пального.

Проте у разі наявності на території АБЗ окремих паливних резервуарів, в тому числі автоцистерн, які не входять до складу обладнання асфальтобетонних заводів тав яких здійснюється зберігання пального, яке використовується для власного споживання, в тому числі заправлення технологічного паливного баку АБЗ,їх можливо розглядати як самостійну одиницю, а томуТовариствувідповідно до ст. 15 Закону № 481необхідно отримати ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), проводити реєстрацію акцизного складу та резервуарів.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.