X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.08.2021 р. № 3157/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Товариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства, та в межах компетенції повідомляє.

У зверненні Товариство повідомляє, що Господарським судом відкрито провадження у справі про банкрутство Товариства.

Ухвалою Господарським судом введена процедура санкції Товариства, затверджений План санкції Товариства та призначений керуючий санкцією.

Одним із заходів по відновленню платоспроможності Товариства, який передбачений Планом санкцій, є продаж частини майна, що утворює завершений цикл виробництва продукції у складі єдиного майнового комплексу та направлення отриманих від продажу грошових коштів на погашення кредиторських вимог у справі про банкрутство. Єдиним майновим комплексом Товариства є певна відокремлена частина майна (активи і поточні пасиви) боржника, що утворює завершений цикл виробництва продукції. В свою чергу, сам боржник продовжить діяльність з відновлення своєї платоспроможності з активами, що не увійдуть до єдиного майнового комплексу.

Таким чином, у разі реалізації вказаного вище заходу, до покупця перейде персонал боржника та право власності на всю матеріально-технічну базу, які відповідають вимогам діючого законодавства щодо провадження ліцензійної діяльності.

Як зазначено у зверненні, у таких правовідносинах покупець усього майна боржника у вигляді єдиного майнового комплексу є правонаступником боржника.

Враховуючи зазначене Товариство запитує.

  1. Чи має право новий власник частини майна Товариства, що утворює завершений цикл виробництва продукції у складі єдиного майнового комплексу продовжувати здійснення зберігання пального на підставі виданої ліцензії на право зберігання пального протягом строку її дії?
  2. Чи необхідно новому власнику частини майна Товариства, що утворює завершений цикл виробництва продукції у складі єдиного майнового комплексу звернутись до органу ліцензування із заявою про переоформлення ліцензії на право зберігання пального на новому бланку з урахуванням змін та в які строки?
  3. Чи необхідно новому власнику частини майна Товариства, що утворює завершений цикл виробництва продукції у складі єдиного майнового комплексу звернутись до органу ліцензування із заявою про внесення даних про нього до Єдиного державного реєстру суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та в який строк?

До зазначених запитань.

 Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначено Законом України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон № 481).

Відповідно до ст. 1 Закону № 481:

місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування;

 зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

 

Відповідно до ст. 15 Закону № 481 зберігання пального здійснюються суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального відповідно (ст. 15 Закону № 481).

Перелік документів необхідних для отримання ліцензій, розмір сплати визначено ст. 15 Закону №481.

 Для отримання зокрема ліцензії на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Суб’єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб’єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження, а також фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального.

Для здійснення контролю суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб'єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) подає копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Отже, зберігання пального для потреб власного споживання може здійснюватися лише суб’єктом господарювання, який має право власності та/або користування на місце зберігання пального, у разі отримання зазначеним суб’єктом господарювання відповідної ліцензії, відповідно новому власнику частини майна Товариства – місця зберігання пального необхідно отримати відповідну ліцензію. 

Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення господарських операцій.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.