X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.08.2021 р. № 3160/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула запитТовариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства, та в межах компетенції повідомляє.

У зверненні Товариствозазначає, що основним видом його діяльності є виробництво олії та тваринних жирів. На власних потужностяхТовариство планує здійснювати виробництво крилевої олії шляхом її екстракції із борошна крилевого. В технологічному процесі крилевої олії із крилевого борошна в якості розчинника для здійснення процесу екстракції використовується спирт етиловий. Під час виконання технологічного циклу частина етилового спирту випаровується (приблизно 3% від загальної маси спирту), а залишок повертається в систему та використовується повторно. Обсяг спирту, який знаходиться в системі приблизно 50 декалітрів. В результаті технологічного циклу Товариство отримує крилеву олію, яка не містить етилового спирту, а дане виробництво не підлягає ліцензуванню.

Враховуючи зазначене Товариство запитує:

  1. Чи необхідно вносити інформацію про місце зберігання спирту Товариствадо Єдиного державного реєстру місць зберігання? Якщо так, то як подати нотаріально посвідчену копію ліцензії на відповідний вид діяльності, якої у Товариства не може бути?
  2. Які, можливо, податкові обов’язки виникають у Товариства додатково, якщо товариство не здійснює ліцензованого виду діяльності та не випускає продукцію, яка містить спирт?
  3. Які податки та збори у складі вартості спирту етилового повинно сплачувати Товариство?

До зазначених запитань.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах,  забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначає Закон України від 19 грудня 1995 № 481/95-ВР«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).

Відповідно до ст. 1 Закону № 481 місце зберігання – місце, яке використовується зокрема для зберігання спирту, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання.

Єдиний державний реєстр місць зберігання (Єдиний реєстр) - перелік місць зберігання, який ведеться податковими органами і містить визначені цим Законом відомості про місцезнаходження місць зберігання та відомості про заявників.

 Порядок ведення Єдиного державного реєстру місць зберіганнязатвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 28.05.2002 № 251, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.08.2002 за № 670/6958 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 251).

Згідно з п.п. 2.1 п. 2 Порядку №251 до Єдиного державного реєстру місць зберігання  вносяться:

місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

місця зберігання спирту суб’єктів підприємницької діяльності - виробників спирту та алкогольних напоїв;

місця зберігання спирту суб’єктів господарювання, які отримують спирт для забезпечення виробничих та інших потреб, якщо його кількість перевищує 100 декалітрів на квартал.

Для внесення зокрема місць зберігання спирту до Єдиного реєстру суб’єкти господарювання подають заяву до підрозділу ДПС.

Відповідно до пп. 2.2 п. Порядкузаява про внесення місця зберігання спирту до Єдиного реєстру подається за формою згідно з додатком 1.

До заяви додаються документ, що підтверджує право користування цим приміщенням, та довідка про відповідність місця зберігання спирту установленим вимогам, видана підрозділом ДПС або його територіальним органом, - у разі реєстрації місця зберігання спирту.

Порядок видачі довідки про відповідність місця зберігання спирту установленим вимогам визначено п. 3 Порядку.

Вимоги, яким мають відповідати місця зберігання спирту, визначені Порядком № 251 та Інструкцією з приймання, зберігання, відпуску, транспортування та обліку спирту етилового, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики України від 13.04.2009 № 264.

Отже,у разі отримання Товариством спирту етилового об’ємом більше 100 декалітрів на квартал та його зберіганняв певному місці для подальшого забезпечення виробничих та інших потреб, таке місце зберігання спирту необхідно внести доЄдиного державного реєстру місць зберігання.

Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства  (п.п. 1.1 ст. 1 Кодексу).

Відносно оподаткуванням акцизним податкомспирту етилового, акцизний податок справляєтьсяза ставками, яківизначені в п.п. 215.3.1  п.215.3 ст. 215 Кодексу, крім цього ст. 229Кодексу визначено особливості оподаткування спирту етиловогоза нульовою ставкою. Отже у вартості придбаного спирту який оподатковується за повною ставкою акцизного податку має бути врахована відповідна сума акцизного податку.

Разом з цим, узверненні Товариства не наведенов чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин), а саме щодо обсягівспирту етилового, які планується отримати протягом кварталу, наявність місця його зберігання(спиртосховище тощо), процес його передачі у виробництво.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.