X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.09.2021 р. № 3246/ІПК/26-15-07-10-02-14

Головне управління ДПС у м. Києві (далі – ГУ) розглянуло запит про надання індивідуальної податкової консультації Товариства щодопоширення вимог статті 39 Податкового кодексу України (далі – Кодексу) та визнання господарських операцій Товариства зконтрагентом-нерезидентом (В’єтнам) таконтрагентом-нерезидентом (Російська Федерація) контрольованими, та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодексу), у межах компетенції повідомляє наступне.

За інформацією, наданою у запиті, Товариство уклало агентський договір з контрагентом, резидентом В’єтнаму з організаційно-правовою формою LTD(далі - Агент). За договором Агент надав послуги Товариству у вигляді пошуку постачальника залізничних вагонів контрагента, резидента Російської Федераціїз організаційно-правовою формою АО (далі - Контрагент), вартість послуг Агента перевищила 10 млн грн у 2020 році. Протягом 2020 року Товариствоздійснило імпорт залізничних вагонів від Контрагента (пошук якого здійснив Агент) на суму, яка перевищила 10 млн грн.Контрагенти-нерезидентине є пов'язаними особамипо відношенню до Товариствав розумінні підпункту 14.1.159 пункту 14.1 статті 14Кодексу в редакції, чинній протягом періоду здійснення операції.

В'єтнам та Російська Федерація не були включені доПостанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1045  (далі – Постанова № 1045), що відповідають критерію, установленомупідпунктом «в» підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу,

Організаційно-правові форма LTD (LIMITEDTRADEDEVELOPMENT)В’єтнаму та АО (АКЦИОНЕРНОЕ ОБЩЕСТВО) Російської Федерації не входять до переліку затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 4липня 2017 року № 480  (далі – Постанова № 480), які відповідають критерію, установленомупідпунктом «г» підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу.

Крім того, підпунктом «б» підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу визначено, що зовнішньоекономічні господарські операції з продажу та/або придбання товарів та/або послуг через комісіонерів-нерезидентів, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, є контрольованими операціями.

Комісійна діяльність в Україні регламентується Главою 69 «Комісія» Цивільного кодексу України.

Відповідно до статті 1011 Цивільного кодексу комісійна діяльність – це діяльність за договором комісії коли одна сторона (комісіонер) зобов'язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента.

Комерційне посередництво (агентські відносини) у сфері господарювання в Україні регламентується Главою 31 Господарського кодексу України кодексу України.

Відповідно до статті 295 Агентська діяльність– це комерційне посередництво, що є підприємницькою діяльністю та полягає в наданні комерційним агентом послуг суб'єктам господарювання при здійсненні ними господарської діяльності шляхом посередництва від імені, в інтересах, під контролем і за рахунок суб'єкта, якого він представляє.

Комерційним агентом може бути суб'єкт господарювання (громадянин або юридична особа), який за повноваженням, основаним на агентському договорі, здійснює комерційне посередництво.

Не є комерційними агентами підприємці, що діють хоча і в чужих інтересах, але від власного імені.

З огляду на вищенаведені факти, які викладені у Вашому запиті, а саме господарські операції здійснені Товариством з контрагентом-нерезидентом В’єтнаму таз контрагентом-нерезидентом Російської Федераціїу 2020 році не відповідають критеріям визначеним у підпунтах «а»-«ґ» підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу.

Звертаємо увагу, що будь-які висновки щодо віднесення конкретних операцій платників податків до контрольованих, можуть надаватися за результатами детального вивчення умов, суттєвих обставин здійснення відповідних господарських операцій та всіх первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку, оформленням яких вони супроводжувались.

Відповідно до п.52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.