X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.09.2021 р. № 3250/ІПК/99-00-21-02-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо відображення в обліку операцій в рамках програми «Доступні кредити 5-7-9»,та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс),повідомляє.

Відповідно до інформації, наданої у зверненні, Товариство отримало кредит в рамках програми «Доступні кредити 5-7-9» строком на 4 роки з щомісячним погашенням тіла та відсотків по кредиту.При цьому, згідно з умовами кредитного договору базова процентна ставка за користування кредитом встановлена у розмірі 13,27 %, номінальна процентна ставка за користування кредитом – 0 %, 3 %. Частка відсотків погашається Фондом розвитку підприємництва.

У зв’язку з чим, у Товариствавиникли наступні питання:

1. Чи потрібно здійснювати дисконтування довгострокової кредиторської заборгованості за програмою «Доступні кредити 5-7-9» та відображати її в балансі за теперішньою вартістю (дисконтованою)?

2.Як визнається дохід в поєднанні з витратами від амортизації дисконту у випадку, якщо довгострокова кредиторська заборгованість за програмою «Доступні кредити 5-7-9» підлягає дисконтуванню?

3. Чи будуть виникати податкові різниці з метою розрахунку податку на прибуток підприємств?

Державна підтримка за програмою «Доступні кредити 5-7-9» надається у вигляді часткової компенсації відсоткових ставок за отриманими суб’єктами господарювання кредитами (п. 7 Порядку надання фінансової державної підтримки суб’єктам малого та середнього підприємництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.01.2020 № 28 (далі - Порядок)).

Надання фінансової державної підтримки суб’єктам підприємництва здійснюється Фондом розвитку підприємництва (далі - Фонд).

Компенсація процентів надається Фондом суб’єкту підприємництва з метою зниження його фактичних витрат на сплату базової процентної ставки. При цьому розмір компенсаційної процентної ставки за наданим суб’єкту підприємництва кредитом, який підлягає сплаті ним за рахунок власних коштів, регулюється п. 13 Порядку.

Згідно із п. 14 Порядку компенсація процентів за кредитом, наданим суб’єкту підприємництва, здійснюється Фондом щомісяця. Сума компенсації процентів, що підлягає сплаті, розраховується як різниця між сумою нарахованих процентів за користування суб’єктом підприємництва кредитом протягом місяця із застосуванням базової процентної ставки та сумою нарахованих процентів за користування суб’єктом підприємництва кредитом протягом цього ж місяця із застосуванням компенсаційної процентної ставки, визначеної з урахуванням вимог пункту 13 цього Порядку.

Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134. ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

При цьому, положеннями Кодексу не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування за операціями з дисконтування фінансового зобов’язання (довгострокових зобов’язань).

Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату до оподаткування.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України
від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Положенням про Міністерство фінансів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 375, встановлено, що Мінфін є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері, зокрема, бухгалтерського обліку та аудиту, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері контролю за дотриманням бюджетного законодавства.

Отже, питання порядку дисконтування фінансових зобов’язань відносяться до компетенції Міністерства фінансів України.

Водночас зазначаємо, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.