Дія Закону №265 поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Пунктом 9 ст. З Закону №265 зазначено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.
Пунктом 6 розділу 4 «Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій» затверджений наказом Міністерства фінансів України 14.06.2016 року N 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» встановлено, що використання книги ОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає підклеювання фіскальних звітних чеків до відповідних сторінок книги ОРО.
Згідно ст. 155-1 Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 року N 8074-Х (зі змінами та доповненнями) Порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг - тягне за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від двох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п. 44.1 ст.44 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами та доповненнями) (далі Кодекс) для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування платників податків звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, визначених абзацом першим цього пункту.
Згідно з п. 44.3 ст 44 кодексу платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.
У разі ліквідації платника податків документи, визначені у пункті 44.1 цієї статті, за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.
Відповідно до п. 44.5 ст. 44 Кодексу в разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.
Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.
Відповідно до п. 121.1 ст. 121 Кодексу встановлено, що незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Виходячи з цього повідомляємо, що за не збереження фіскального звітного чеку до суб’єктів господарювання застосовуються штрафна (фінансова) санкція передбачена п. 121.1 ст. 121 Кодексу, та настає адміністративна відповідальність згідно ст. 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
На сьогодні реєстратори розрахункових операцій, що використовуються суб’єктами господарювання, обладнані термопринтерами, для роботи яких застосовується термопапір, що не суперечить чинному законодавству.
Якщо на розрахунковий документ (касовий чек) буде потрапляти сонячне проміння, або у приміщенні зберігання буде підвищена вологість повітря, то інформація на розрахунковому документі (касовому чеку) може зникнути. Аналогічна ситуація може виникнути, якщо розрахунковий документ (касовий чек) піддати механічній дії, що може призвести до стирання інформації.
Враховуючи зазначене, оскільки розрахункові документи друкуються на термопапері, необхідно зберігати їх у приміщенні з нормальним рівнем температури та вологості, а також не піддавати механічним діям.
Окремо зазначаємо, що електронні копії розрахункових документів, надрукованих реєстраторами розрахункових операцій, зберігаються у базах ДФС, і можуть у будь-який час, за окремим запитом, отримані покупцем для захисту своїх прав.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |