X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.08.2021 р. № 3143/ІПК/99-00-04-03-03-09

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо сплати судового збору і в межах компетенції повідомляє, що відповідь надається з урахуванням фактичних обставин, викладених у зверненні.

Платник податків у зверненні зазначив,що відповідні державні органи неодноразово вимагали від заявника сплату судового збору, проте заявник вважає що сплата судового збору є протиправною, зокрема у разі прийняття платником судового збору рішення про його несплату.

Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань сплати судового збору, чи здійснюється правове регулювання судового збору Кодексом, чи є судовий збір загальнодержавним збором, чи є вичерпним перелік загальнодержавних податків і зборів, зазначених в ст. 9 Кодексу, чи  має право платник судового збору прийняти рішення про несплату судового збору.

Статтею 19 Конституції України визначено, зокрема, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 191.1 ст. 191 Кодексу визначено функції контролюючих органів, зокрема, контролюючі органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених Кодексом, а також надають індивідуальні податкові консультації.

Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів,зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства(п.1.1 ст.1 Кодексу).

Поняття податку та збору наведено в ст. 6 Кодексу.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 Кодексуподатком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету або на єдиний рахунок, що справляється з платників податку відповідно до Кодексу.

Збором (платою, внеском) є обов'язковий платіж до відповідного бюджету або на єдиний рахунок, що справляється з платників зборів, з умовою отримання ними спеціальної вигоди, у тому числі внаслідок вчинення на користь таких осіб державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими уповноваженими органами та особами юридично значимих дій (п. 6.2 ст. 6 кодексу).

Відповідно до п. 8.1 ст. 8 Кодексу в Україні встановлено загальнодержавні та місцеві податки та збори.

 Згідно із ст.  9.1 ст. 9 Кодексу до загальнодержавних податків належать:

податок на прибуток підприємств;

податок на доходи фізичних осіб;

податок на додану вартість;

акцизний податок;

екологічний податок;

рентна плата;

мито.

 До місцевих податків відповідно до ст. 10 Кодексу належать:

податок на майно;

єдиний податок.

  До місцевих зборів належать:

збір за місця для паркування транспортних засобів;

туристичнийзбір.

Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового зборурегулюються Законом України від 08 липня  2015 року № 3674-VI«Про судовий збір» (далі – Закон № 3674).

Відповідно до ст. 1 Закону № 3674 судовий збір – це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених Законом № 3674. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Платниками судового збору є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи – підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене Законом № 3674 (ст. 2 Закону № 3674).

Статтями 3 і 4 Закону № 3674 визначено об'єкти справляння судового збору та його розміри.

Крім того, ст. 5 Закону № 3674 встановлено пільги щодо сплати судового збору.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2011 року № 106 «Деякі питання ведення обліку податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджету», визначено органи, що контролюють справляння надходжень до бюджету.

Контроль за справлянням надходжень до бюджету за кодом класифікації доходів бюджету, зокрема, «22030100» – судовий збір, закріплено за Державною судовою адміністрацією України.

Відповідно до п. 38 Положення проДержавну судову адміністрацію України (далі – ДСА України), затвердженогорішенням  Ради суддів Українивід 22 жовтня 2010 року № 12, ДСА України розглядає звернення громадян з питань, що належать до  повноважень, вживає заходів щодо усунення причин та умов, які породжують такі звернення.

Отже, з питання сплати судового збору та прийняття рішення платником податку щодо не сплати судового збору, Ви можете звернутися до ДСА України.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.