X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 15.09.2021 р. № 3451/ІПК/99-00-18-03-03-06

Державна податкова служба України розглянула зверненняТовариства щодоотримання індивідуальної податкової консультації відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) таповідомляє.

У зверненні Товариством порушуються питання щодо зміни напрямку бюджетного відшкодування ПДВ заявленого на рахунок платника у банку, в рахунок погашення податкових зобов’язань з податку на прибуток та порядку заповнення «Заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4)» (далі – заява) у разі, якщо платник податку вирішив зарахувати належну суму бюджетного відшкодуванняу рахунок платежів, що сплачуються до державного бюджету.

 

Щодо питання1

Перелік загальнодержавних податків та зборів визначено у статті 9 розділу І Кодексу. До загальнодержавних податків належать, податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб, податок на додану вартість, акцизний податок, екологічний податок, рентна плата, мито.

Зарахування загальнодержавних податків та зборів до державного і місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.

До доходів Державного бюджету України включаються доходи бюджету, за винятком тих, що згідно із статтями 64, 66, 69 та 71 глави 11 розділу ІІІ Бюджетного кодексу закріплені за місцевими бюджетами (пункт 29.1 статті 29глави 5 розділу II Бюджетного кодексу).

Перелік загальнодержавних податків та відсотки відповідно до яких здійснюється зарахування коштів до загального фонду Державного бюджету України визначено у статті 29 глави 5 розділу II Бюджетного кодексу України (далі – Бюджетний кодекс), із змінами.

 

Щодо питань 2 – 3

Згідно з підпунктом 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 Кодексу бюджетне відшкодування – відшкодування від’ємного значення ПДВ на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами перевірки платника.

Порядок визначення суми податку, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню) визначено статтею 200 Кодексу.

Підпунктом «б» пункту 200.4 статті 200 Кодексу передбачено, що при від’ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 Кодексу, така сума зокрема,підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

У разі виникнення у платника податку необхідності зміни напряму узгодженого бюджетного відшкодування, такий платник податку має право подати відповідну заяву до контролюючого органу, який не пізніше наступного робочого дня з дня отримання такої заяви зобов’язаний внести відповідні дані до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування (абзац 11 пункту 200.12 статті 200 Кодексу).

Згідно з підпунктом «в» пункту 87.1 статті 87 Кодексу суми бюджетного відшкодування з ПДВ (на підставі відповідної заяви платника) включено до переліку джерел сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу платника податків до Державного бюджету України.

Відповідно до статті 29глави 5 розділу II та статті 64 глави11 розділу ІІІ Бюджетного кодексу податок на прибуток підприємств розподіляється пропорційно між державним та місцевим бюджетами. Лише податок на прибуток підприємств державної власності зараховується до загального фонду державного бюджету в повному обсязі.

Таким чином зарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу з платежів, надходження яких розподіляються у пропорціях як до державного, так і до місцевих бюджетів, положеннями Кодексу не передбачено (позицію з цього питання викладено у листі Міністерства фінансів України від 21.04.2017           № 35130-12-10/11072).

 

Щодо питання 4

Порядок подання податковоїзвітності до контролюючих органів передбачено Кодексом,форма та Порядок заповненняі подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджено наказом від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289(далі – Порядок № 21) із змінами.

Відповідно до пункту 10 розділу III Порядку №21 додатком до деклараціїз податку на додану вартість (далі – декларація) є, зокрема, заява.

Пунктом 5 розділу V Порядку №21 визначено що платники податку, які відповідно до статті 200 Кодексу мають право на бюджетне відшкодування ПДВ, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та додають до податкової декларації з  податку на додану вартість, зокрема, заяву.

Подання заяви є обов’язковим при заповненні рядка 20.2 декларації.

Заява заповнюється з урахуванням наступного:

- сума бюджетного відшкодування, визначена у декларації за звітний (податковий) період (рядок 20.2 декларації) з ПДВ відповідно до статті 200 Кодексу, відображається окремо:

а) у сумі (словами та цифрами), що перераховується на рахунок банку платника із зазначенням номеру рахунка (рядок 20.2.1 декларації);

б) у сумі (словами та цифрами), що враховується в рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету, із зазначенням коду бюджетної класифікації та рахунку платежу (рядок 20.2.2 декларації).

Також зазначаємо, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов’язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені Кодексом, крім випадків, передбачених податковим законодавством. Така сума грошового зобов’язання та/або пені вважається узгодженою (пункт 54.1 статті 54 Кодексу).

Водночас зазначаємо, що відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.