X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.09.2021 р. № 3501/ІПК/26-15-04-05-18

Головне управління ДПС у м. Києві на звернення щодо порядку визначення доходу платника єдиного податку, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, зі змінами (далі – Кодекс), та в межах повноважень повідомляє.

Товариство є платником єдиного податку третьої групи за ставкою 5 відс. та відповідно до рішення Київської міської ради від 13.09.2018 №1369/5433 «Про затвердження Порядку здійснення видатків на дошкільну освіту у місті Києві на основі базового фінансового нормативу бюджетної забезпеченості» (далі - Порядок № 1369) планує долучитися до програми Базового фінансового нормативу («Гроші ходять за дитиною»), в рамках якої на умовах тристороннього договору буде отримувати щомісяця від Управління освіти компенсацію за надані освітні послуги за рахунок коштів бюджету міста Києва та повертати компенсовані кошти батькам дитини. Товариство запитує, чи включаються такі кошти до складу доходу платника єдиного податку та чи вважаються отримані батьками кошти додатковим благом.

Особливості застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності визначено гл. 1 розд. XIV Кодексу.

Відповідно до п.п. 2 п. 292.1 ст. 292 Кодексу доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 Кодексу.

Вичерпний перелік надходжень, які з метою оподаткування не включаються до складу доходу встановлено п. 292.11 ст. 292 Кодексу.

Згідно з частиною четвертою п. 292.11 ст. 292 Кодексу при визначенні доходів для платників єдиного податку третьої групи до складу доходу не включаються суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі в межах державних або місцевих програм.

Отже, за умови виконання вимог п. 292.11 ст. 292 Кодексу суми компенсації, виплачені відповідно до Порядку № 1369, не включаються до складу доходу платників єдиного податку третьої групи.

Згідно з п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 Кодексу дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розд. IV Кодексу, відповідно до п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 якого об'єктом оподаткування фізичної особи - резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків визначено ст. 165 Кодексу. До таких доходів належить, зокрема, сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги, компенсацій (включаючи грошові компенсації особам з інвалідністю, на дітей з інвалідністю при реалізації індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів (п.п. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).

Разом з тим до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається:

дохід, отриманий таким платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 Кодексу) у вигляді, зокрема, суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п. 165.1.53 п. 165.1 ст. 165 Кодексу (підпункт «е» п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Кодексу);

інші доходи, крім зазначених у ст. 165 Кодексу (п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).

Відповідно до п. 167.1 ст. 167 Кодексу ставка податку на доходи фізичних осіб становить 18 відс. бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у п. 167.2 - 167.5 ст. 167 Кодексу).

Також зазначений дохід є об'єктом оподаткування військовим збором (п.п. 1.2 п. 16 1 підр. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу).

Підпунктом 1.5 п. 161 підр. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу встановлено, що відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету є особи, визначені у ст. 171 Кодексу.

Згідно з п.п. 1.3 п. 16 1 підр. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу ставка військового збору становить 1,5 від. від об'єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16 1 підр. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу.

Враховуючи викладене, сума компенсації вартості освітніх послуг, яка нараховується підприємством на користь фізичної особи (батьків або інших законних представників дитини) шляхом зменшення плати за утримання дитини в закладі, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків як додаткове благо та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.

При цьому, якщо зазначена компенсація виплачується підприємством безпосередньо платнику податків (батькам), то сума такої компенсації включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків як інший дохід з відповідним оподаткуванням.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).