X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.07.2021 р. № 2666/ІПК/99-00-04-03-03-06

 Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), розглянула звернення щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і в межах компетенції повідомляє.

Статтею 30 Кодексу визначено, що податкова пільга – це передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов'язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 статті 30 Кодексу.

Підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об’єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат (пункт 30.2 статті 30 Кодексу).

Згідно з пунктом 10.3 статті 10 Кодексу питання встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) вирішують місцеві ради в межах повноважень, визначених Кодексом.

Підпунктом 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Кодексу визначено, що сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об'єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів. Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються залежно від майна, яке є об’єктом оподаткування.

Отже, встановлення пільг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відноситься до повноважень місцевих рад.

Також повідомляємо, що пільги з податку, передбачені підпунктом 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Кодексу, для фізичних осіб не застосовуються, зокрема, дооб'єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності) (підпункт 266.4.3 пункту 266.3 статті 266 Кодексу).

Згідно з даними інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС, за Вами обліковується запис про право власності на об’єкт нежитлової нерухомості – нежитлове приміщення загальною площею 53,1кв. метрів.

Таким чином, пільги з податку поширюються на об’єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, за умови дотримання обмежень, визначених підпунктом 266.4.3 пункту 266.3 статті 266 Кодексу.

Крім того, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних, зокрема, щодо права на користування пільгою із сплати податку та розміру ставки податку (підпунктом 266.7.3 пункту 266.7 статті 266 Кодексу).

Водночасповідомляємо, що питання державної реєстрації речових прав на нерухоме майно належить до компетенції Міністерства юстиції України.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.