Державна податкова служба України, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Товариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства і повідомляє таке.
У зверненні Товариство зазначає, що відповідно до Статуту його основними видами діяльності є: будівництво доріг і автострад; допоміжне обслуговування наземного транспорту; послуги вантажного автомобільного транспорту; надання в оренду будівельних машин і устаткування.
Для ведення господарської діяльності у власності Товариства є спеціалізований транспортний засіб - паливозаправник (5500 л) та ємності для зберігання паливно-мастильних матеріалів, які використовуються для власних потреб. Товариство має ліцензію на зберігання пального.
Товариство здійснює автотранспортні перевезення пального для потреб власного споживання. В подальшому Товариство планує надавати послуги з перевезення пального іншим суб'єктам господарювання (Замовникам послуг). В даному випадку Товариство- не буде виступати ані власником, ані продавцем пального, лише буде надавати послуги з перевезення пального з місця навантаження до місця доставки зазначених Замовником.
Враховуючи вищезазначене, Товариство запитує, якщо воно здійснює перевезення пального в межах договору про надання послуг іншим суб'єктам господарювання (Замовникам послуг) по митній території України, не будучи при цьому ані власником, ані продавцем пального, чи виникає у Товариства необхідність реєстрації пересувного акцизного складу?
До зазначеного запитання.
Відповідно до пп. 14.1.6 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.
Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:
а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);
б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;
в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.
Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.
Відповідно до пп. 14.1.224 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу розпорядник акцизного складу пересувного - суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб: реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий; ввозить пальне на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок, або на умовах, визначених ст. 229 Кодексу.
Не є розпорядником акцизного складу пересувного суб'єкт господарювання (перевізник, експедитор), який здійснює транспортування пального або спирту етилового.
Отже, відповідно до пп. 14.1.6 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу транспортний засіб Товариства набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для переміщення (або зберігання, або ввезення на митну територію України) в ньому пального, якщо власник пального в такому транспортному засобі підпадає під визначення платника акцизного податку з реалізації пального і відповідно є розпорядником акцизного складу пересувного. В свою чергу, в даному випадку, Товариство (перевізник), як особа яка надає послуги з транспортування пального в межах договору про надання послуг замовникам не є розпорядником акцизного складу пересувного.
Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, що фіксують факти здійснення господарських операцій, відповідно надати ґрунтовну відповідь на порушене питання не видається можливим.
Інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |