Головне управління ДПС у м. Києві відповідно до статті 52 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс) розглянуло звернення про надання індивідуальної податкової консультації щодо виникнення податкового зобов’язання з акцизного податку при наданні логістичних послуг та в межах компетенції повідомляє.
У зверненні суб’єкт господарювання повідомляє, що є платником акцизного податку, має ліцензію на оптову торгівлю алкогольними напоями та має намір укласти договір про надання логістичних послуг з іншою юридичною особою.
Підприємство, з урахуванням вищевикладеного, запитує:
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
До питань 1,2,3,4.
Відповідно до підпунктів 212.1.1, 212.1.2 та 212.1.11 пункту 212.1 статті 212 Кодексу платниками акцизного податку, зокрема, є:
Згідно підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу реалізація підакцизних товарів (продукції) - будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів - продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об'єктах громадського харчування.
Підприємством зазначено, що договір про надання логістичних послуг передбачає комплекс заходів пов’язаних з розвантаженням, відвантаженням товарів та їх розміщенням у місцях зберігання без переходу права власності на товар.
Юридична особа, з якою планується укладання договору зі складської логістики має основний КВЕД 52.10 Складське господарство.
Відповідно до наказу Держкомстату від 23.12.2011 № 396 "Про затвердження Методологічних основ та пояснень до позицій Класифікації видів економічної діяльності" розділ 52 "Складське господарство та допоміжна діяльність у сфері транспорту" включає зберігання на складах і допоміжну діяльність під час транспортування, у т. ч. функціонування транспортної інфраструктури (наприклад, аеропортів, причалів, портів, тунелів, мостів тощо), а також діяльність транспортних агентств і транспортне оброблення вантажів.
Клас 52.10 "Складське господарство" включає:
- діяльність із зберігання та складування всіх видів товарів;
- експлуатацію зерносховищ, товарних складів загального призначенні, складів-холодильників, бункерів тощо.
Цей клас також включає:
- зберігання товарів у зонах вільної торгівлі;
- заморожування продуктів в інтенсивному потоці повітря.
Оскільки платником акцизного податку з реалізації алкогольних напоїв і тютюнових виробів є їх виробник/імпортер або суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, то юридична особа при здійсненні операцій зі складського господарства не є платником акцизного податку з підакцизних товарів, а його послуги з складського господарства не підпадатимуть під визначення операцій з реалізації підакцизних товарів, наведеного у пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.
До питання 5.
Згідно з пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Кодексу господарська діяльність - це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцеем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами і пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначені Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР " Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального " (зі змінами) (далі - Закон № 481).
Статтею 1 Закону N 481 визначено, що місце зберігання - місце, яке використовується для зберігання спирту, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного реєстру.
Відповідно до ст. 15 Закону № 481 та п. 1.4 Порядку ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання, затвердженого наказом ДПА України від 28.05.2002 № 251, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.08.2002 за № 670/6958 (зі змінами), алкогольні напої та тютюнові вироби повинні зберігатись у місцях зберігання, що внесені до Єдиного реєстру незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру.
Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб'єкта господарювання з обов'язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також: для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; для фізичних осіб - підприємців - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків.
До заяви додаються копія виданої заявнику ліцензії на відповідний вид діяльності, засвідчена нотаріально або посадовою особою органу ліцензування, та документ, що підтверджує право користування цим приміщенням.
Разом з цим, пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що реалізація підакцизних товарів (продукції) - це будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Відповідно до ст. 15 Закону № 481 оптова торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності відповідних ліцензій.
Враховуючи викладене, алкогольні напої та тютюнові вироби можуть бути передані на зберігання суб'єктам господарювання, що мають приміщення для збереження алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про які внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання, на підставі цивільно-правових угод, метою яких є виникнення зобов'язань із надання послуг зі зберігання, за умови отримання ліцензій на оптову торгівлю на відповідний вид діяльності усіма учасниками господарських відносин.
При цьому, у разі зберігання алкогольних напоїв виключно у місцях зберігання внесених до Єдиного реєстру місць зберігань за заявою підприємства, у юридичної особи, що надає логістичні послуги, не виникає зобов'язань із надання послуг зі зберігання та отримання ліцензій на оптову торгівлю на відповідний вид діяльності.
Слід зазначити, що до звернення підприємством не надано будь-яких первинних документів, що фіксують факти здійснення господарських операцій, відповідно надати ґрунтовну відповідь на порушені питання не видається можливим.
Керуючись нормами чинного законодавства України, суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |