X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.11.2021 р. № 4273/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс)розглянула звернення Підприємства про надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм податкового законодавства щодо оподаткування акцизним податком і повідомляє таке.

Підприємство у зверненні зазначає, що матеріально-технічна база Підприємства включає в себе котельні, які призначені генерувати теплову енергію в будівлях Підприємства.

Вказані котельні до їх модернізації працювали на рідкому паливі (мазуті М-100), залишки якого існують на теперішній час та зберігаються в окремих спеціалізованих ємностях.

Згідно змінвнесених Законом України від 23.11.2018 № 2628-VІІ«Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків зборів», з 01 липня 2019 року Підприємство є платником акцизного податку та зареєструвало акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі - СЕА РПСЕ), на яких здійснюється зберігання пального (мазут М-100).

Підприємство запитує:

  1. Чи вірно розуміє Підприємство, що мазут М-100 не входить до переліку підакцизних товарів відповідно до пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу та не вважається пальним у розумінні пп. 14.1.141 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу?
  2. Чи вірно розуміє Підприємство, що враховуючи використання у своїй

господарській діяльності мазуту М-100 (за кодом УКТ ЗЕД 2710 19 68 10), який відповідає умовам ДСТУ 4058-2001 (Паливо нафтове. Мазут. Технічні умови) та не входить до переліку підакцизних товарів відповідно до пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу, зобов’язання до 01.07.2019 щодо реєстрації платника акцизного податку та реєстрації акцизних складів у розумінні пп. 212.1.15
п. 212.1 ст. 212 та пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу у Підприємства не виникає?

  1. Чи вірно розуміє Підприємство, що при реалізації мазуту М-100
    (за кодом УКТ ЗЕД 2710 19 68 10), який відповідає технічним умовам ДСТУ 4058-2001 (не входить до переліку підакцизних товарів відповідно до

    пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу) не виникатиме зобов’язання оподаткування акцизним податком в розумінні пп.213.1.12 п. 213.1 ст. 213 Кодексу?
  2. Чи зобов’язане Підприємство, як власник мазуту М-100, який відповідає ДСТУ 4058-2001 (Паливо нафтове. Мазут. Технічні умови) та коду УКТ ЗЕД 2710 19 68 10, отримувати ліцензію на його зберігання та реалізацію?
  3. Чи вірно розуміє Підприємство, якщо мазут М-100 не входить до переліку підакцизних товарів відповідно до пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу та не вважається пальним у розумінні пп. 14.1.141 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, то необхідно здійснити анулювання реєстрації акцизного складу? Анулювання акцизного складу проводиться за умови, що в СЕА РПСЕ значення показників обсягів залишків пального дорівнює нулю. Оскільки в СЕА РПСЕ рахуються залишки мазуту М-100, просимо надати роз’яснення щодо процедури їх коригування (видалення)?

 

Щодо питань 1-3.

Підпунктом 14.1.145 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що підакцизні товари (продукція) це товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які Кодексом встановлено ставки акцизного податку.

Згідно з п.п. 14.1.141 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пальне – нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

У зверненні зазначено, що Підприємство використовувало  рідке паливо (мазуті М-100) для роботи котелень, які призначені генерувати теплову енергію в будівлях Підприємства.

Ставки акцизного податку, за якими обчислюється акцизний податок при справлянні податку з цих товарів та перелік підакцизних товарів, що відповідають певним кодам товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД та їх описам згідно з УКТ ЗЕД, які є пальним, встановлені п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

В Україні класифікація товарів здійснюється згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД).

Відповідно до частин першої - п’ятої статті 67 Митного кодексу України (далі - МКУ) УКТ ЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів (далі - ГС) та затверджується законом про Митний тариф України.

УКТ ЗЕД, яка є товарною номенклатурою Митноготарифу України

побудована на версії ГС 2017 року, затверджена Законом України від 04 червня 2020 року № 674-ІХ «Про Митний тариф України», який набрав чинності 03.07.2020 року.

З метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТ ЗЕД в Україні запроваджено Пояснення до УКТ ЗЕД, побудовані на основі Пояснень  ГС версії 2017 року та Пояснень до Комбінованої системи Європейського Союзу і затверджені наказом Держмитслужби від 14.07.2020 № 256.

Класифікація товарів відповідно до УКТ ЗЕД здійснюється із застосуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД (далі - ОПІ).

Відповідно до ДСТУ 4058-2001 «Паливо нафтове. Мазут. Технічні умови» цей стандарт поширюється на мазут, який отримують із продуктів первинної та вторинної переробки нафти, газоконденсатної сировини і призначений для транспортних та стаціонарних котельних та технологічних установок.

Згідно з підпунктами 4.1 та 4.2 пункту 4 ДСТУ 4058-2001 мазут паливний 100 є однією з марок мазуту. Норми фізико-хімічних та експлуатаційних показників, яким має відповідати такий мазут, визначені у підпункті 5.3 пункту 5  (таблиця 1) зазначеного стандарту. Норми показників  фракційного складу мазуту паливного 100  у таблиці 1 не вказано.

В УКТ ЗЕД товарна група 27 включає палива мінеральні; нафту і продукти її перегонки; бітумінозні речовини; воски мінеральні. Товарна позиція 2710 відповідно до її найменування охоплює нафту або нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід (мінералів), крім сирих; продукти, в іншому місці не зазначені, з вмістом 70 мас. % або більше нафти чи нафтопродуктів, одержаних з бітумінозних порід (мінералів), причому ці нафтопродукти є основними складовими частинами продуктів; відпрацьовані нафтопродукти.

У примітці 2 до товарної групи 27 визначено, що у товарній позиції 2710 термін «нафта або нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід (мінералів)» означає не тільки нафту та нафтопродукти, одержані з бітумінозних порід, але і аналогічні продукти, а також продукти, що містять, головним чином, змішані ненасичені вуглеводні. Ці продукти можуть бути одержані будь-яким способом за умови, що маса неароматичних складових частин перевищує масу ароматичних.

Товарна позиція 2710 деталізована на такі види дистилятів: легкі, середні та важкі дистиляти.

Терміни «легкі дистиляти», «середні дистиляти», «важкі дистиляти» визначені у додатковій примітці 4 до товарних позицій товарної групи 27, додатковій примітці 2 до цієї товарної групи.

Термін «важкі дистиляти» визначений у пункті (d) додаткової примітки 2 до товарної групи 27:

  1. важкі дистиляти (товарні категорії 2710 19 31 - 2710 19 99) - це нафтові фракції та інші нафтопродукти, менш як 65 об.% яких (включаючи втрати) переганяється при температурі 250 °С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), або фракції, відсоток перегонки яких при температурі 250 °С не може бути визначений за цим методом.

У межах товарної позиції 2710 важкі дистиляти поділяются на «газойлі», «паливо рідке (мазут)» та «мастильні матеріали; інші масла та дистиляти».

Терміни «газойлі» та «паливо рідке» визначені у пунктах (е) та (f) додаткової примітки 2 до товарної групи 27:

  1. газойлі (товарні категорії 2710 19 31 - 2710 19 48) - це важкі дистиляти, зазначені в пункті (d), 85 об.% яких (включаючи втрати) або більше переганяється при температурі 350 °С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86);
  2. паливо рідке (товарні категорії 2710 19 51 - 2710 19 68 та 2710 20 ЗІ- 2710 20 39) означає важкі дистиляти, зазначені в пункті (d), крім газойлів, вказаних у пункті (е), які мають відповідні показники кількості сульфатної золи, індексу омилення, колориметричної характеристики К та показнику кінематичної в’язкості В при температурі 50 °С (таблиця відповідності числових значень колориметричної характеристики К значенням в’язкості В).

Зазначені у пунктах (d), (е), (f) додаткової примітки 2 до товарної групи 27 фізико-хімічні характеристики визначаються лише експериментальним (лабораторним) шляхом.

З 23.05.2020 набули чинності зміни до п. п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу, внесені Законом України від 16.01.2020 № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві»(далі - Закон № 466), згідно з якими перелік підакцизного пального доповнено, товарами, зокрема за кодами 2710 19 62 00 - 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00 згідно з УКТ ЗЕД та описом «Палива рідкі, на основі газойлів (дизпаливо), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350° C  (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового» та встановлено ставку податку 213,50 євро за 1000 літрів.

Зміни щодо оподаткування акцизним податком за ставкою 213,50 євро за 1000 літрів нафтопродуктів, що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 - 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00,2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00,  внесені до Кодексу Законом № 466, стосуються лише суміші газойлів (зокрема, дизпалива), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350° C (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового. У той же час акцизним податком не оподатковуються базові оливи та аналогічні нафтопродукти, які під час фракційної розгонки за методом ISO 3405 за температури 350° C зазвичай переганяються у кількості до 35 об. % .

Насамперед, товарами, які класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 - 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00 та не підлягають оподаткуванню  акцизним податком  згідно з Законом № 466 є такі нафтопродукти:

тверді, напівтверді та пластичні мастила в будь-якій упаковці та тарі;

в’язкі, густі та пастоподібні суміші.

З огляду на це основною підставою для оподаткування акцизним податком за ставкою 213,50 євро за 1000 літрів  є відповідність нафтопродуктів з кодами УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 - 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00 опису: «Палива рідкі, на основі газойлів (дизпаливо), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350° C (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового».

Водночас товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 – 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00, не оподатковуються акцизним податком за ставкою 213,50 євро за 1000 літрів, якщо ці товари не є сумішами на основі газойлів (дизельного палива) з доданими важко-легкими фракціями рідкого палива, мінерального масла (олив) тощо. Відповідно на такі товари не розповсюджується положення Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481), оскільки  згідно термінологічного визначення  п.п. 14.1.141 1 п. 14.1 статті 14 Кодексу та підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу такі товари не відносяться до підакцизного пального.

Відповідно до п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу акцизний податок справляється   з продукції код товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 – 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00 опис товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД «Палива рідкі, на основі газойлів (дизпаливо), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350°С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового, базових олив та інших мастильних матеріалів, та інших дистилятів, які під час фракційної розгонки за методом ISO 3405 (або аналогічним методом ASTM D 86) при температурі 350° С та атмосферному тиску переганяються не більше 35 об. %» застосовується  ставка акцизного податку 213,50 євро за 1000 літрів.

Крім того, повідомляємо, що з 08.08.2020 набули чинності зміни до              п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу, внесені Законом України № 786-IXвід 14.07.2020 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців» ( далі – Закон № 786), згідно з якими базові оливи та інші мастильні матеріали та інші дистиляти, які під час фракційної розгонки за методом ISO 3405  (або аналогічним методом ASTM D86) при температурі  350° С та атмосферному тиску переганяються не більше 35% об. є такими, що виключено з підакцизного пального, які оподатковуються за ставкою 213,50 євро за 1000 літрів  (коди УКТ ЗЕД 2710 19 62 00 - 2710 19 68, 2710 19 71 00, 2710 19 75 00, 2710 19 99 00, 2710 20 31 00, 2710 20 35 00, 2710 20 39 00).

Датою виникнення податкових зобов'язань щодо операцій, визначених у підпункті 213.1.13 пункту 213.1 статті 213 Кодексу, є дата використання товарів (продукції) як пального для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом, коди яких згідно з УКТ ЗЕД не зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу (крім газу природного у газоподібному стані за кодом 2711 21 00 00 згідно з УКТ ЗЕД) (п. 216.3 ст. 216 Кодексу).

Віднесення нафтопродуктів до окремого виду палива можливе лише на підставі інформації про призначення товару, його фракційний склад та фізико-хімічні показники. Зазначену інформацію має бути підтверджено відповідними документами (сертифікатами аналізу, паспортами якості, висновками компетентної експертної установи тощо).

У разі наявності обґрунтованих сумнівів щодо достовірності інформації, зазначеної у паспорті якості/сертифікаті відповідності на товар, необхідно провести лабораторні дослідження зразків зазначеного товару з метою його ідентифікації та підтвердження коду згідно з УКТ ЗЕД.

Додатково повідомляємо, що експертні дослідження з метою встановлення кодів УКТ ЗЕД товарів здійснює Спеціалізована лабораторія з питань експертизи та досліджень Державної митної служби України.

Відповідно до частини першої статті 313 МКУ до повноважень посадових осіб митних органів віднесено право класифікування товарів, тобто віднесення їх до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

У митних органах створені відповідні підрозділи для вирішення особливо складних та спірних випадків класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.

Згідно інформації наданої листом Державної митної служби України від 04.06.2021 № 15/15-04-01/8.16/1941, класифікація товару «Мазут паливний марки 100» у товарній позиції 2710, зокрема за кодом 2710 19 68 10, та відповідність цього товару наведеному опису можлива за умови наявності інформації щодо його хімічного та фракційного складу (у тому числі кількість відгону, включаючи втрати, при 250 °С, 350 °С), вмісту сульфатної золи, індексу омилення, колориметричної характеристики К, показнику кінематичної в’язкості В при температурі 50 °С, температура плинності. У зверненні Товариства така інформація відсутня.

Реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу – будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

до акцизного складу;

до акцизного складу пересувного;

для власного споживання чи промислової переробки;

будь-яким іншим особам.

Враховуючи викладене, у випадку, коли Підприємство зберігає та реалізує непідакцизний товар, що підтверджено відповідними документами, та у подальшому здійснює операції з його реалізації, за зазначеними операціями у Підприємства не виникатиме об’єкта оподаткування акцизним податком.

Водночас, якщо Підприємствозберігає та реалізує мазут паливний марки 100, який класифікується за кодом 2710 19 6810 згідно з УКТ ЗЕД  та відповідає вимогам ДСТУ 4058:2001, (паливо рідке (мазут), що використовується для інших цілей, із вмістом сiрки більш як 1 мас. %, але не більш як 2 мас. % відповідно до Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності затверджених наказом Державної митної службою України від 14.07.2020 № 256) та відповідає опису, зокрема  «Палива рідкі, на основі газойлів (дизпаливо), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350°С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86), крім палива пічного побутового,  що підтверджено відповідними документами, Підприємство при здійсненні операцій з реалізації даного товару зобов’язане зареєструватись платником акцизного податку та сплачувати акцизний податок за цими операціями.

Щодо питання 4.

Порядок ліцензування виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним і зберігання пального регулюється Законом  № 481.

Законом № 481, визначено, що ліцензуванню підлягають види діяльності, з пальним,визначення якого, наведенеу п.п. 14.1.1411 п. 14.1 ст. 14 Кодексу .

Відповідно до статті 1 Закону № 481, ліцензія (спеціальний дозвіл) – документ державного зразка, який засвідчує право суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у Законі № 481 видів діяльності протягом визначеного строку.

Оптова торгівля пальним – діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб'єктам господарювання (у тому числі іноземним суб'єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.

Місце оптової торгівлі пальним – місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.

Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.

Місце роздрібної торгівлі пальним – місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.

Зберігання пального – діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Місце зберігання пального – місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування. Зберігання пального – діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують.

Згідно з частиною дев’ятнадцятою ст.15 Закону № 481, ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;

підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;

суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Інших виключень щодо не отримання суб’єктами господарювання ліцензій на право зберігання пального норми Закону не містять.

Статтею 15 Закону№ 481 встановлено, що суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно.

Враховуючи зазначене, у разі здійснення Підприємством, операцій зі зберігання або реалізації підакцизного товару, який класифікується за кодом 2710 19 68 10 згідно з УКТ ЗЕД і за описом товару (продукції) є«Палива рідкі, на основі газойлів (дизпаливо), менш як 85 об. % яких, включаючи витрати, переганяється при температурі 350°С (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86)», що підтверджено відповідними документами, Підприємству необхідно отримати відповідну ліцензію на здійснення відповідного виду діяльності зі зберігання або реалізації пального відповідно до вимог Закону№ 481.

У разі здійснення Підприємством, операцій з непідакцизним товаром (мазутом паливним 100 за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2710 19 68 10), який відповідає технічним умовам ДСТУ 4058-2001,не входить до переліку підакцизних товарів відповідно до пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу та не вважається пальним у розумінні пп. 14.1.141 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, ліцензія на право здійснення видів діяльності з пальним відповідноЗакону№ 481не отримується.

Щодо питання 5.

У разі, якщо мазут М-100, не відноситься до переліку підакцизної продукції відповідно до п.п. 215.3.4 п. 215.3. ст. 215 Кодексу та не вважається пальним відповідно до п.п. 14.1.141 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, що підтверджено відповідними документами, Підприємство може здійснити анулювання реєстрації акцизного складу.

Порядок реєстрації платників акцизного податку - розпорядників акцизних складів / акцизних складів пересувних, акцизних складів / акцизних складів пересувних у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового визначено Порядком електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 № 408 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» (далі – Порядок № 408).

Відповідно п. 12 Порядку № 408, анулювання реєстрації платника акцизного податку проводиться за умови, що в СЕА РПСЕ дорівнюють нулю значення показників обсягів залишків пального / спирту етилового, що обліковуються за таким платником, всіма його акцизними складами / акцизними складами пересувними та кодами товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД.

Анулювання реєстрації акцизного складу здійснюється в разі виведення акцизного складу з експлуатації та подання заяви з відміткою про анулювання реєстрації акцизного складу в СЕА РПСЕ. У разі подання зазначеної заяви платником акцизного податку надсилається повідомлення про закриття та припинення експлуатації такого об'єкта оподаткування відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу.

Відповідно п. 231.1 ст. 231 Кодексу, платник податку зобов'язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального, використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу; втраченого у межах та/або понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов'язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування у процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального або спирту етилового, а також при здійсненні операцій, які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування.

Пунктом 232.3 ст. 232 Кодексу визначено,що платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування, а також коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового в Єдиному реєстрі акцизних накладних на обсяг реалізованого пального або спирту етилового за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (åАНакл), обчисленийза такою формулою:

åАНакл = åАНаклОтр + åАМитн + åЗаявкиПоповн - åКоригЗаявкиПоповн - åАНаклВид - åВтрат - åАМитнЕкспорт де зокрема:

åКоригЗаявкиПоповн - загальний обсяг пального або спирту етилового за оформленими та зареєстрованими в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового коригуваннями до заявок на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, за якими зменшується попередньо збільшений обсяг залишку пального або спирту етилового;

åАНаклВид - загальний обсяг пального або спирту етилового за виданими платником податку акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та розрахунками коригування до таких акцизних накладних, зареєстрованими в Єдин