Державна податкова служба України розглянула звернення
ТОВ «Континіум-Трейд» (далі – Товариство) від 10.09.2021 № 173 (вх. ДПС
№ 4382/ІПК/6 від 13.09.2021) про надання індивідуальної податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), і в порядку ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.
Згідно зі зверненням, Товариство здійснює роздрібну торгівлю продуктами харчування у тому числі алкогольними напоями і використовує РРО моделі Марія-304Т, які виготовлені у вересні 2015 року.
У зв’язку із прийняттям наказу Міністерством фінансів України
від 08.06.2021 № 329 «Про затвердження Змін до Положення про форму і зміст розрахункових документів», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 24.06.2021 за № 832/36454 (далі – Наказ № 329), якимвнесено зміни до форми і змісту розрахункових документів, у Товариства виникли наступні питання:
Щодо питань 1 та 2
Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року
№ 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Його дія поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Статтею 8 Закону № 265 передбачено, що форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов’язаної із застосуванням РРО та/або програмних РРО чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п. 1 розділу I Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13), визначено, що форми і зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, які в обов’язковому порядку мають надаватися особам, які отримують або повертають товар, отримують послуги або відмовляються від них, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням інтернету, при здійсненні розрахунків суб’єктами господарювання для підтвердження факту: продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг; здійснення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не в касах банків; здійснення операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, мають відповідати його вимогам.
Наказом № 329 було внесено зміни до Положення про форму і зміст розрахункових документів, які передбачають відображення у касових чеках значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.
Відповідно до абзаців другого ітретього п. 2 Наказу № 329:
до 01 жовтня 2021 року вимоги до форми і змісту розрахункових документів в частині цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої не поширюються на розрахункові документи, що створюються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій до дня набрання чинності цим наказом;
до 01 жовтня 2021 року РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, за наявності технічних можливостей мають бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками) відповідно до статті 12 Закону № 265 з метою забезпечення можливості виконання всіх вимог до форми і змісту розрахункових документів, відповідно до цього наказу.
Абзацом третім ст. 12 Закону № 265 передбачено, що не підлягають виключенню з Державного реєстру моделі РРО, що раніше пройшли первинну реєстрацію та використовуються суб'єктом господарювання, до закінчення строку їх служби (строку, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність таких реєстраторів, у тому числі комплектувальних виробів та їх складових частин, збереження інформації у фіскальній пам'яті, за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів). Строк між первинною реєстрацією РРО та датою їх виключення з Державного реєстру не може становити менше семи років. У разі зміни законодавчих вимог до використання РРО виробник (постачальник) зобов'язаний, за наявності технічних можливостей, здійснити доопрацювання РРО.
Обов’язок виробника (постачальника) доопрацювати РРО у разі наявності технічної можливості окрім ст. 12 Закону № 265 передбачено також п. 44 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2004 року № 601.
Тому, з метою недопущення непорозумінь з контролюючими органами та у випадку отримання відмови (інформації) від акредитованого центра сервісного обслуговування (далі – ЦСО) про неможливість доопрацювання належної Товариству касової техніки, ДПС рекомендує звернутись до такого ЦСО з проханням надати письмове підтвердження такого факту по кожному екземпляру РРО.
У разі підтвердження відсутності технічної можливості доопрацювання РРО Товариства, версії внутрішнього програмного забезпечення яких були включені до Державного реєстру та які перебували на обліку в контролюючих органах, до набрання чинності Наказом № 329, Товариство може використовувати їх при продажу товарів, робіт, послугпротягом семирічного терміну від первинної реєстрації.
В той же час, у випадку внесення змін до порядку проведення розрахунків, який визначено ст. 3 Закону № 265, та виникнення обов’язку у платників податків відображати реквізити марок акцизного податку на алкогольні напої у розрахункових документах, застосування РРО Товариства, які не були доопрацьовані, при продажу алкогольних напоїв, буде призводити до формування та видачі невідповідних розрахункових документів.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |