X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 18.11.2021 р. № 4421/ІПК/99-00-04-01-03-06

Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо спеціального водокористування, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

Товариство поінформувало, що при провадженні господарської діяльності вилучає обсяги води з підземного водного простору, обсяг видобування якої не перевищує 5 куб. метрів на добу.

Товариство, посилаючись на ст. 48 Водного кодексу України щодо не віднесення до спеціального водокористування використання води в об’ємі до 5 куб. метрів на добу, запитує про виникнення у нього податкових зобов’язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі – Рентна плата) та рентної плати за спеціальне водокористування (далі – Плата).

Спеціальне використання природних ресурсів, у тому числі спеціальне водокористування передбачає закріплення об’єкта природних ресурсів шляхом надання відповідного дозволу конкретному суб’єкту для забезпечення умов провадження господарської діяльності (ст. 38 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»), наприклад, з метою отримання економічної вигоди.

Разом з тим спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування (далі – Дозвіл) (ст. 49 Водного кодексу).

Повноваження із видачі Дозволів надано центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства (ст. 16 Водного кодексу).

На підставі Дозволів у користувачів артезіанських свердловин виникають податкові зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі – Рента) та рентної плати за спеціальне водокористування (далі – Плата).

Платниками Ренти є землевласники та землекористувачі, крім суб’єктів підприємництва, які відповідно до законодавства відносяться до фермерських господарств, що провадять господарську діяльність з видобування підземних вод на підставі Дозволів (п.п. 252.1.4 п. 252.1 ст. 252 Кодексу).

Платниками Плати визначено суб’єктів господарювання, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів власними водозабірними спорудами і відповідним обладнанням для забору води (п. 255.1 ст. 255 Кодексу).

Разом з тим абзацом дванадцятим ст. 48 Водного кодексу України до спеціального водокористування не віднесено використання води в об’ємі до 5 куб. метрів на добу, крім тієї, що використовується для виробництва (входить до складу) напоїв та фасованої питної води. При цьому вказана норма поширюється не на об’єкт водозабору, а на юридичну особу, що здійснює водокористування.

У разі визначення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства не приналежності діяльності Товариства із видобування підземної води, до спеціального водокористування, то у Товариства не виникатимуть податкові зобов’язання з Ренти та Плати.

Разом з тим інформуємо, що відповідно до порядку державного обліку артезіанських свердловин, облаштування їх засобами вимірювання об’єму видобутих підземних вод, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 2012 року № 963, водокористувачі зобов’язані облаштовувати артезіанські свердловини, що експлуатуються, засобами вимірювання об’єму видобутих підземних вод, відомості про об’єм видобутих підземних вод з яких вносяться водокористувачами до автоматизованої системи обліку видобутих підземних вод.

Державний облік артезіанських свердловин здійснюється Держгеонадрами шляхом ведення державного реєстру артезіанських свердловин, до якого включаються відомості про артезіанські свердловини на підставі даних, що містяться у паспорті артезіанської свердловини, форма якого затверджена наказом Міністерства екології та природних ресурсів України та Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.04.2016 № 145/84, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.04.2016 за № 642/28772.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).