X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.12.2021 р. № 4639/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України повідомляє таке.

Товариство, з метою практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, звернулось із наступними запитанням чи потрібно доопрацьовувати реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО, та які перебували на обліку в контролюючих органахдо набрання чинності наказу Міністерства фінансів України від 18.06.2020 р. № 306 «Про внесення змін до наказу міністерства фінансів України від 21 січня 2016 р. № 13» (далі – Наказ № 306)в частині створення електронних розрахункових документів; відображення найменування суб’єкта господарювання; цифрового значення штрихового коду товару; заокруглення суми до сплати; зазначення валюти операції; повного найменування платіжної системи; QR-коду?

Відповідаючи на поставлене питання слід враховувати, що відповідно до частини другої статті 57 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов’язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом.

Частиною сьомою статті 15 Закону України від 17 березня 2011 року № 3166-VI  «Про центральні органи виконавчої влади» визначено, щонакази міністерства, які є нормативно-правовими актами і пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня офіційного опублікування.

Відповідно до пункту 5 Наказу № 306, встановлено, що цей наказ набирає чинності з 01 серпня 2020 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.

Враховуючи викладене, на сьогодні положення Наказу № 306 набрали  чинності (є діючими).

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).

Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Форму і зміст розрахункових документів РРО, визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України
від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13).

Стаття 12 Закону № 265 зобов’язує виробників (постачальників), за наявності технічної можливості, доопрацювати ті РРО, що перебувають на обліку у контролюючих органах.

Стаття 12 Закону № 265 не містить норм, які б зобов’язували вилучити з Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій ті моделі РРО, які не можливо доопрацювати.

Доопрацювання РРО є різновидом його ремонту та призводить до зміни версії внутрішнього програмного забезпечення та як результат вимагає його переопломбування та перереєстрації (пункт 2 глави 3 розділу ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547).

Додатково звертаємо увагу Товариства, що за своєю суттю  індивідуальна податкова консультація є роз’ясненням контролюючого органу, яке надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган.

Також, відповідно до пункту 52.1 статті 52 Податкового кодексу України одним із основних реквізитів звернення на отримання індивідуальної податкової консультації є, зокрема, наведення фактичних обставин.

Водночас, інформації (фактичних обставин) наведеної у зверненні  недостатньо для надання остаточної відповіді щодо порушеного питання, а тому з метою уникнення неоднозначного тлумачення норм податкового законодавства та з метою встановлення реального обсягу обов’язків, пов’язаних із необхідністю доопрацювання РРО, що використовуються Товариством, слід виходити із наступного:

встановити дату введення в експлуатацію кожного екземпляра РРО, який перебуває на обліку в органах ДПС;

порівняти можливості таких РРО із чинною, на момент введення їх в експлуатацію, редакцією Положення № 13;

забезпечити безумовне виконання вимог Положення № 13, які були чинними на момент введення РРО в експлуатацію;

отримати від виробника через акредитовані Центри сервісного обслуговування інформацію про технічну можливість доопрацювання РРО або її відсутність, по кожній моделі РРО та їх версій програмного забезпечення, з урахуванням дати введення в експлуатацію.

Отже, відповідаючи на поставлене питання повідомляємо, що за наявності технічних можливостей, такі РРО обов’язково мали б уже бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками), не зважаючи на той факт, що  версії внутрішнього програмного забезпечення таких РРО включені до Державного реєстру РРО та перебували на обліку в контролюючих органах до дня набрання чинності Наказом № 306.

Не доопрацювання таких РРО, є порушення вимог, встановлених Законом № 265 та Положенням № 13.

Застосування недоопрацьованих РРО призведе до формування такими РРО невідповідних документів і не прийняття їх як розрахункових.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Податкового кодексу України податкова консультація діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації тамає індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.