X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 20.12.2021 р. № 4736/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і повідомляє наступне.

У зверненні Товариство повідомляє, що випускає та реалізує широкий спектр супутньої коксохімічної продукції, яка виробляється в процесі вловлювання з коксового газу, який виділяється під час коксування вугілля. Зокрема, це смола кам’яновугільна, амонію сульфат коксохімічного виробництва, бензол сирий кам’яновугільний, кислота сірчана технічна коксохімічного виробництва, тощо.

Так, бензол сирий кам’яновугільний утворюється в процесі очищення коксового газу від хімічних продуктів коксування. Тобто він є супутнім продуктом очищення коксового газу від бензольних вуглеводів.

Товариство зареєстровано платником акцизного податку, оскільки одним із видів діяльності є реалізація на експорт або переробка бензолу сирого кам’яновугільного (УКТ ЗЕД 2707 10 90 00). В даний час пальне на підприємстві використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки.

В системі електронного адміністрування реалізації пального Товариством зареєстровано акцизний склад, розпорядником якого є Товариство.

Товариство виходячи з норм Кодексу та постанови Кабінету Міністрів України після розміщення витратомірів в межах акцизного складу складає та здійснює реєстрацію за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет платника податків» Довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівноміри (далі по тексту – Довідка 1).

При цьому у Довідці 1, відповідно з п.п. 230.1.2 Кодексу не зазначено інформацію щодо рівномірів, установлених на стаціонарних резервуарах.

Така Довідка відхилена ДПС.

Враховуючи зазначене Товариство запитує:

  1. Чи вірно Товариство розуміє, що Довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівноміри складена вірно?

Якщо відповідь «так», то Довідка відхилена у зв’язку технічною помилкою у налаштуванні контролів у ДПС при реєстрації таких Довідок та про виправлення технічної помилки Товариства буде повідомлено?

Якщо відповідь «ні», то Товариство просить надати консультацію з вірного запитання Довідки у вказаному випадку.

  1. Чи вірно Товариство розуміє, що при складанні Довідки 2 по пальному за кодом УКТ ЗЕД 2707109000, якщо є продуктом очищення коксового газу та використовується для переробки, заповнює тільки таблиці 3 та 4, та не заповнює таблиці 1,2 та 5?

Якщо відповідь «ні», то Товариство просить надати консультацію на підставі яких даних заповнювати таблиці 1,2,3 Довідка 2 по пальному, за вказаним кодом УКТ ЗЕД?

До запитання 1.

Підпунктом 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу визначено, що платники податку - розпорядники акцизних складів зобов’язані зареєструвати усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі – Реєстр).

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Порядок ведення Реєстру, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 (далі – Порядок № 891).

Відповідно до п. 15 Порядку № 891 реєстрацією у Реєстрі є прийняття надісланих розпорядником акцизного складу електронних документів для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в підпунктах 1 - 4 і 6 пункту 5 Порядку № 891.

Для розпорядників акцизних складів, на яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне), реєстрацією є прийняття надісланих розпорядником акцизного складу електронних документів для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в підпунктах 1 - 4 і 6 пункту 5 Порядку № 891.

Формат даних та структура Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі затверджені наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944 зі змінами та доповненнями (далі – Формат даних).

Відповідно до п. 1 розд. ІІ Формату даних, Реєстр складається із записів з посиланням на електронні документи, які подаються у вигляді таких форм як, зокрема, Довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (далі – Довідка 1).

Довідки подаються окремо щодо кожного акцизного складу:

основна Довідка 1 надсилається одноразово до початку здійснення реалізації пального;

коригуючи довідки формуються і надсилаються протягом трьох календарних днів з дати виявлення помилки (помилок) у наданій у довідках інформації;

коригуюча довідка подається не частіше одного разу на добу.

Разом з цим, повідомляємо,за даними інформаційно-комунікаційної  системи ДПС зареєстровані подані Товариством довідки:

основна Довідка

коригуюча довідка до цієї основної довідки

 

До запитання 2.

Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.

Розпорядники акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, зобов’язані на кожному акцизному складі формувати дані про обсяги обігу пального за звітний календарний місяць та фактичні залишки пального станом на перший та останній дні такого місяця у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C(п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу).

Дані про фактичні залишки пального на перший та останній дні календарного місяця та про обсяг обігу пального за звітний календарний місяць формуються розпорядниками акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, після проведення останньої операції з обігу пального у звітному календарному місяці, але не пізніше 23 години 59 хвилин останнього дня звітного календарного місяця, до початку здійснення операцій з обігу пального у день, що настає за таким останнім днем звітного календарного місяця, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 15 календарних днів, що настають за останнім днем звітного календарного місяця.

Наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 р. № 944 «Про затвердження формату даних, структури та форм електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі» (далі – Наказ № 944), затверджено зокрема, Форму довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (далі – Довідка 2).

Розпорядники акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, подають Довідку 2 не пізніше 15 календарних днів, що настають за останнім днем звітного календарного місяця, та заповнюють всі таблиці Довідки 2.

При цьому, у таблиці 3 «Інформація щодо добового обсягу реалізованого пального за кодами товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД за звітну добу за показниками витратомірів, встановлених на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованих на такому акцизному складі (літри, приведені до температури 15° C)» Довідки та у таблиці 4 «Інформація щодо загального обсягу реалізованого пального за кодами товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД за звітну добу з акцизного складу (літри, приведені до температури 15° C)» Довідки таким розпорядником акцизного складу зазначаються обсяги пального, що були відвантажені для потреб власного споживання чи промислової переробки за звітний місяць.

У колонках 02.1 «Початок звітної доби» та 02.2 «Кінець звітної доби» Довідки зазначається дата початку та кінця звітного місяця відповідно.

Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких документів, щодо фактів здійснення господарських операцій.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.