X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.12.2021 р. № 4695/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула  звернення  Товариства про надання індивідуальної податкової консультації і в межах компетенції повідомляє наступне.

Товариство повідомляє, щобуло здійснено неодноразові спроби реєстрації акцизних накладних таким контрагентам Товариства:

Державній науковій установі ______ (код ЄДРПОУ – _____);

Відокремленому підрозділу _______ (код ЄДРПОУ – _______);

Державній організації _____ (код ЄДРПОУ – ________).

При цьому у всіх квитанціях, отриманих в процесі реєстрації вище перелічених акцизних накладних, вказано: «Документ не прийнято».

А як підстава для відмови у їх реєстрації зазначено:

«Виявлені помилки/зауваження:

Документ не може бути прийнятий – Порушено вимоги ст. 15 Закону України № 481, а саме: Суб’єкт господарювання – не платник акцизного податку, який отримує пальне за зазначеним напрямом використання, повинен мати ліцензію на «Зберігання пального».

Але саме стаття 15 Закону України № 481 вказує:

«Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовується:

Підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;..»

Оскільки перелічені вище контрагенти Товариства утримуються за рахунок коштів державного бюджету, то саме ці контрагенти не мають обов’язку отримувати ліцензію на зберігання пального.

Товариство просить:

  1. Забезпечити Товариству можливість реєстрації нижчеперелічених акцизних накладних:

на Державній науковій установі ______ (код ЄДРПОУ – ___) - № __ від ___., № ___ від ____., № ___ від ___.;

на Відокремленому підрозділу ____ (код ЄДРПОУ – _______) - № ____ від _____., № ____ від _____., № ___ від ____.;

на Державній організації ____ (код ЄДРПОУ – _____) - № ___ від ____., № ___ від _____., № ___ від _____., № ____ від _____., № _____ від _____., № ____ від ____., № _____ від ____.

  1. Повідомити, про наявні недоліки в акцизних накладних, які перешкоджають реєстрації перелічених у запиті акцизних накладних, з метою усунення Товариством цих недоліків для здійснення їх реєстрації.

Щодо питань 1 та 2.

Порядок ліцензування виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним і зберігання пального регулюється Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).

Відповідно Закону № 481, ліцензуванню підлягають види діяльності, з пальним, визначення якого, наведене у п.п. 14.1.1411 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Статтею 1 Закону № 481 визначено, що ліцензія (спеціальний дозвіл) – документ державного зразка, який засвідчує право суб'єкта господарювання(у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у Законі № 481 видів діяльності протягом визначеного строку.

Зберігання пального – це діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Місцем зберігання пального є місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.

Згідно з частиною девятнадцятою ст.15 Закону № 481 ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;

підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;

субєктами господарювання (у тому числі іноземними субєктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Інших виключень щодо не отримання субєктами господарювання ліцензій на право зберігання пального норми Закону № 481 не містять.

Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензії на право зберігання пального визначено ст. 15 Закону № 481.

Враховуючи зазначене, при здійсненні зберігання пального, що не реалізується, а споживається для власних виробничо-технологічних потребпідприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету, відповідно до ч. 19 ст. 15 Закону № 481, уконтрагентів Товариства відсутній обов’язок отримувати ліцензії на право зберігання пального у такому місці.

Відповідно до даних ліцензійного реєстру Державна наукова установа _____ (код ЄДРПОУ – ____) та Відокремлений підрозділ _____ (код ЄДРПОУ – ____) мають ліцензії на зберігання пального.

Станом на сьогодні у Товариства наявна можливість реєстрації акцизних накладних при реалізації пального контрагентам, а саме: Державній науковій установі _____ (код ЄДРПОУ – _____); Відокремленому підрозділу ______ (код ЄДРПОУ – _____); Державній організації ______ (код ЄДРПОУ – ______).

Крім того, відповідно до п. 231.1 ст. 231 Кодексуреалізації пального або спирту етилового зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального або спирту етилового та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.