X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 20.12.2021 р. № 4746/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм податкового законодавства щодо оподаткування акцизним податком і в межах компетенції повідомляє таке.

Товариство повідомляє, що є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку, має в наявності наступні ліцензії:

на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі;

на право зберігання пального;

на право оптової торгівліпальним, за наявності місць оптової торгівлі;

на право виробництва пального.

Товариство розглядає можливість оренди стендера у стороннього підприємства (далі – Підприємство) та отримання послуг з приймання/навантаження/передачі нафтопродуктів (дизельного палива) відПідприємства за допомогою стендера на причалі морського порту, який знаходиться в зоні митного контролю. Власником стендера є Підприємство, яке не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку.

Стендер – це частина трубопроводу, висотою/довжиною 3-5 мерів, за допомогою якого здійснюється з’єднання технологічного обладнання судна та обладнання нафтотерміналу (з берега). В результаті такого з’єднання за допомогою стендера відбувається перехід (приймання/навантаження) нафтопродукту від/на судна до/від нафтотерміналу.

Як планується, послуга Підприємства буде полягати в прийманні (за допомогою стендера) від судна нафтопродукту з подальшою передачею нерозмитненого нафтопродукту через в трубопровід замовника на митний склад Товариства з подальшим ввезенням на митну територію України та розміщенням в акцизний склад Товариства, чи у зворотному  напрямку (приймання нафтопродукту в митному режимі «імпорт 74» з подальшим навантаженням в режимі «імпорт 74» нафтопродукту на судно).

При наданні такої послуги (вантажної операції) Підприємство не планує здійснювати зберігання нафтопродукту, оскільки не має резервуарів для цього. Ця вантажна операція взагалі не передбачає залучення резервуару(ів) для зберігання.

Товариство запитує:

  1. Чи може складатися акцизний склад лише з одного стендера, який знаходиться в зоні митного контролю (трубопровід висотою/довжиною 3-5 метрів) та трубопроводу (з’єднує стендер та резервуар), без резервуару (для підакцизного нафтопродукту)?
  2. Чи підлягають реєстрації в якості акцизного складу об’єкт Підприємства, який складається лише зі стендера)який знаходиться в зоні митного контролю) та трубопровід (з’єднує стендер та резервуар Товариства)?
  3. Чи повинен стендер/трубопровід бути обладнаним витратоміром-лічильником пального? Якщо так, то саме в яких місцях?
  4. Чи повинно Підприємствоотримувати ліцензію на зберігання пального (при наданні послуг з приймання/навантаження нерозмитнених нафтопродуктів лише за допомогою стендера та трубопроводу та за відсутності резервуару для зберігання)?

Щодо питань 1-3.

Стендер–це зливо-наливний пристрій для здійснення навантажувальних та розвантажувальних операцій з рідкими продуктами (нафта, нафтопродукти, інші вуглеводні) між резервуарними парками і танкерами. Стендер – основне обладнання навантажувально-розвантажувальної системи, встановлюється на навантажувальному майданчику причалу і забезпечує приєднання вантажних , бункеруючих, баластних трубопроводів до танкеру (згідно з інформацією наявною в мережі інтернет).

Відповідно до ст. 74 Митного кодексу України (далі – МКУ), імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Згідно з класифікатором митних режимів, який затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 № 1011 «Про затвердження відомчих класифікаторів інформації з питань державної митної справи, які використовуються у процесі оформлення митних декларацій», режим «імпорт 74» - митний склад (для іноземних товарів).

Відповідно до п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, акцизний склад – це  приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб'єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу.

Відповідно до п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу, акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Враховуючи зазначене, якщо стендер, який не має резервуару для зберігання нафтопродуктів, і використовується як зливо-наливний пристрій для здійснення навантажувальних та розвантажувальних операцій, та за допомогою якого здійснюється з’єднання технологічного обладнання судна та обладнання нафтотерміналу у розумінні  п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 не є акцизним складом, відповідно до п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу у Підприємства відсутній обов’язок обладнувати стендер  витратомірами-лічильниками.

Відповідно до п. 231.1 ст. 231 Кодексу,  платник податку при ввезенні на митну територію України, зокрема  пального, з якого сплачено акцизний податок, або на умовах, визначених статтею 229 Кодексу, або реалізації пального зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Обсяги ввезеного на митну територію України, зокрема, пального обліковуються в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового в такій послідовності:

 зараховуються автоматично на підставі оформлених належним чином митних декларацій у розрізі платників податку та умов оподаткування пального або спирту етилового за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД;

розподіляються між акцизними складами пересувними, що використовуються під час такого ввезення, або акцизними складами, які є ліцензійними митними складами, на яких здійснюється митне оформлення, на підставі акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених платником податку - розпорядником таких акцизних складів пересувних/акцизних складів (п. 232.1 ст. 232 Кодексу).

Щодо питання 4.

Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 року № 481/95-ВР (далі – Закон № 481) здійснює регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема пальним,  а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України.

Статтею 1 Закону № 481 надано визначення понять, а саме:

зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;

місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.

Зберігання пального здійснюються суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії(частина перша статті 15Закону № 481).

Отже, у разі використання стендеру як зливо-наливного пристрою для здійснення виключно навантажувальних та розвантажувальних операцій, та за допомогою якого здійснюється з’єднання технологічного обладнання судна та обладнання нафтотерміналу та відсутності ємностей для зберігання пального, у Підприємства відсутній обов’язок отримувати ліцензію на право зберігання пального.

Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.