X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.12.2021 р. № 4719/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Товариства  стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства і повідомляє таке.

У зверненні Товариство зазначає, що є розпорядником акцизного складу пального з 01.10.2020 року.

Форму довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (далі – Довідка) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944.

У гр. 08.12 таблиці 1 Довідки розпорядником акцизного складу зазначається похибка вимірювання згідно з технічною-документацією на рівнемір відповідно до його метрологічної характеристики, визначена у відсотках.

У гр. 09.7 таблиці 2 Довідки зазначається похибка вимірювання згідно з технічною документацією на витратомір відповідно до його метрологічної характеристики, визначена у відсотках.

Згідно технічної документації на рівнемір/витратомір Товариства відповідно до його метрологічної характеристики похибка вимірювання виражена в міліметрах.

Для коректного і правильного заповнення Довідки Товариство звернулося до ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» (далі – ДП)з проханням про переведення похибки вимірювання вираженої в міліметрах в відсотки.

16.02.2021 року Товариство отримало відДП лист від 16.02.2021 року      № 23-39/011 відповідно до якого  ДП повідомив Товариство про те, що нормування похибки вимірювання в відсотках діючим законодавством не передбачено, так як таке вимірювання відбувається в мм.

Враховуючи зазначене, Товариство запитує:

1. Як заповнюється гр. 08.12 таблиці 1 та гр. 09.7 таблиці 2 Довідки щодо похибки вимірювання, якщо в технічній документації її величина виражена в міліметрах?

2. Якими саме нормативно-правовими актами треба керуватися при переведенні похибки вимірювання з мм в відсотки?

3. До якого державного органу чи підприємства повинне звернутися Товариство для переведення похибки вимірювання вираженої в міліметрах в відсотки, якщо ДП відмовляється здійснити дану операцію.

До зазначених запитань.

Підпунктом 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу визначено, що акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Абзацом четвертим підпункту 230.1.2 пункту 230.1 статті 230 Кодексу передбачено, що витратоміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

 Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку до контролюючих органів визначено постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку» (далі – Порядок № 891).

Відповідно до п. 2 Порядку № 891,  резервуар - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки у вигляді стаціонарної споруди або ємності, який призначений для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання та для якого встановлена залежність його місткості від абсолютної висоти рівня пального в резервуарі, що оформлено у вигляді градуювальної таблиці.

Відповідно до п. 8 Порядку № 891 метрологічні характеристики рівнемірів і витратомірів під час визначення обсягу обігу та залишку пального повинні відповідати вимогам законодавства.

У гр. 08.12 таблиці 1 Довідки розпорядником акцизного складу зазначається похибка вимірювання згідно з технічною документацією на рівнемір відповідно до його метрологічної характеристики, визначена у відсотках.
     У гр. 09.7 таблиці 2 Довідки зазначається похибка вимірювання згідно з технічною документацією на витратомір відповідно до його метрологічної характеристики, визначена у відсотках.

Таким чином, у разі, якщо в технічній документації на рівнемір/витратомір відповідно до його метрологічної характеристики похибка вимірювання виражена в міліметрах, гр. 08.12 таблиці 1 та гр. 09.7 таблиці 2 Довідки не заповнюються.

Вимогами Закону України від 05.06.2014 року № 1314-VII «Про метрологію та метрологічну діяльність» щодо сфери законодавчо регульованої метрології визначені види діяльності, зокрема, щодо яких з метою забезпечення єдності вимірювань та простежуваності здійснюється державне регулювання стосовно вимірювань, одиниць вимірювання та засобів вимірювальної техніки з обчислення сум податків і зборів, податковий та митний контроль.

Технічним регламентом законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 94, встановлено вимоги, яким повинні відповідати засоби вимірювальної техніки, які призначені для застосування у сфері законодавчо регульованої метрології, коли вони надаються на ринку та/або вводяться в експлуатацію для виконання завдань, пов'язаних з вимірюваннями.

В залежності від технічних та технологічних аспектів роботи акцизного складу, розпорядник акцизного складу самостійно приймає рішення щодо вибору марок, моделей витратомірів-лічильників і рівномірів-лічильників, програмного забезпечення для повноцінного їх функціонування, якими повинні бути обладнані акцизні склади.

Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких документів, щодо фактів здійснення господарських операцій, характеристики  резервуарів та коду УКТ ЗЕД пального, відповідно надати змістовну відповідь на порушені питання не видається можливим.

Інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.