Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм податкового законодавства щодо реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального і повідомляє таке.
У зверненні Товариство зазначає, що державну реєстрацію проведено 19 січня 2021 року, здійснює діяльність з закупівлі, переробки гірничої маси граніту і подальшої реалізації щебеневої продукції та доставки покупцям власним автотранспортом. Для здійснення господарської діяльності використовує спеціалізовані машини та механізми, а також вантажний автотранспорт, загальна кількість техніки становить близько 100 одиниць, яка працює на дизельному пальному. Товариство обладнане власною заправною станцією, яка складається з двох паливо-роздавальних колонок та паливними резервуарами загальним об’ємом 77 метрів кубічних, на які отримано ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 12 лютого 2021 року. Товариство здійснює закупівлю та зберігання пального виключно для власного споживання на території підприємства. Будь-які інші операції з фізичної передачі (виробництво, оброблення/перероблення, змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання іншим особам, реалізацію) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати Товариство не здійснює. Фактично Товариство власним пальним заправляє власну техніку, яку використовує виключно для власного виробництва. За період з 12 лютого по жовтень 2021 року Товариством фактично було використано пального понад 1000 метрів кубічних.
Товариство запитує:
Якщо так, то
Щодо питань 1 та 2.
Відповідно до п.п. 14.1. 6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу акцизний склад, зокрема – це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом:
приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб’єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб’єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу.
Відповідно до п.п. 14.1.224п. 14.1 ст. 14 Кодексу розпорядник акцизного складу, зокрема суб’єкт господарювання – платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, постійних представництв, місцем проживання фізичних осіб – підприємців до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.
Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку(п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу).
Форма заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2020 за № 1241/35524.
Реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI Кодексу – будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам (п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Оскільки Товариство, як зазначено у зверненні, придбало у період протягом календарного року з 12 лютого по жовтень 2021 року та використано для власного споживання пальне більше 1000 кубічних метрів, а тому підпадає під визначення розпорядника акцизного складу та підлягає обов’язковій реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального до початку набуття статусу розпорядника акцизного складу та відповідно зареєструватись платником акцизного податку з реалізації пальногота зобов’язано:
зареєструвати усі акцизні склади у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового;
складати акцизні накладні та реєструвати їх в Єдиному реєстрі акцизних накладних – у випадках, передбачених п. 231.1 ст. 231 Кодексу.
Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу ІІ Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |