X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 20.12.2021 р. № 4748/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула  звернення Товариства, про надання індивідуальної податкової консультації і в межах компетенції повідомляє наступне.

Товариство повідомляє, що отримує пальне від постачальників на стаціонарний акцизний склад. Об’єм зазначеного пального, що приходить, згідно з первинними документами, вимірюється у кг і відповідно облік пального здійснюється у кг. При цьому, акцизна накладна на зазначене пальне реєструється в літрах.

Товариство займається роздрібною торгівлею ПММ на своїй АЗС. Постачання ПММ на АЗС відбувається з власних оптових акцизних складів власними транспортними засобами.

Відвантаження ПММ з власного стаціонарного складу (нафто база) на пересувний акцизний склад (автомобіль) фактично відбувається у літрах. З метою недопущення порушення норм Кодексу акцизна накладна реєструється виходячи із щільності палива на момент відвантаження і розрахункової температури 15 С°.

В подальшому з пересувного акцизного складу (автомобіля) пальне переміщується на стаціонарний склад (АЗС) з якого відбувається роздрібна реалізація. При цьому, відбувається реалізація фактичних літрів і реєстрація акцизних накладних виходячи із фактичного відпуску пального.

У зв’язку з вище викладеним, оскільки резервуари та пересувні акцизні склади зареєстровані по фактичним об’ємам, а оприбуткування пального на них відбувається в літрах приведених до температури 15 С° (тобто нормативних), в літній період відбувається постійний нормативний приріст  залишків пального.

Після внесення у вересні 2021 року змін до алгоритму ЄРАН це призводить до постійного блокування акцизних накладних в зв’язку з перевищенням акцизного ліміту над фактичними залишками на складах.

Товариство запитує:

Яким чином Товариство, згідно з нормами податкового законодавства, здійснювати коригування зазначених вище надлишків, за умови що передбаченого Кодексом права такого коригування один раз на рік недостатньо?

Щодо зазначеного питання.

Відповідно до п. 232.1 ст. 232 Кодексу, у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового в розрізі платників податку - розпорядників акцизних складів / акцизних складів пересувних та акцизних складів / акцизних складів пересувних за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та умовним кодом ведеться окремо облік обсягів пального або спирту етилового, що:

оподатковуються акцизним податком, у тому числі окремо за кожною відмінною ставкою податку;

оподатковуються на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу;

не підлягають оподаткуванню;

звільняються від оподаткування.

Одиницею обліку обсягів пального в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового є літри, приведені до температури 15° C, - для пального та декалітри 100-відсоткового спирту, приведені до температури 20° C, - для спирту етилового. При цьому відпущені літри в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, для цілей цього розділу вважаються як літри, приведені до температури 15° C. Такі одиниці обліку для пального та спирту етилового повинні використовуватися в первинних бухгалтерських документах, акцизних накладних / розрахунках коригування до акцизних накладних, декларації з акцизного податку.

Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2019 № 408 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» (далі – Порядок).

Порядком роботи системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового передбачено:

для визначення обсягів обігу (крім обсягу реалізації пального через паливороздавальні колонки) та залишків пального у літрах, приведених до температури 15° C, використовуються положення ДСТУ EN ISO 8973:2013 "Гази нафтові скраплені. Розрахунковий метод визначення густини і тиску пари" та ДСТУ ГОСТ 8.599:2016 (ГОСТ 8.599-2010, IDT) "Метрологія. Густина світлих нафтопродуктів. Таблиці перерахунку густини до 15° C та 20° C і до умов вимірювання об'єму"(п. 46 Порядку);

відхилення між обсягами залишків пального за кожним кодом згідно з УКТЗЕД, що обліковуються в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платника акцизного податку за акцизним складом, який є місцем роздрібної торгівлі пальним, та обсягами залишків пального в бухгалтерському обліку за кожним кодом згідно з УКТЗЕД за таким акцизним складом, які виникли внаслідок врахування в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового літрів пального, відпущених через паливороздавальні колонки на такому акцизному складі, як літрів, що вважаються приведеними до температури 15° C без врахування впливу змін фактичної температури повітря, яка була за такого відпуску, є обліковою різницею, якщо її розмір наприкінці календарного року не перевищує 1 відсоток обсягу реалізації пального за такий календарний рік в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового окремо за кожним кодом УКТЗЕД (крім скрапленого газу, який у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового обліковується за умовним кодом 2711), а для скрапленого газу, який у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового обліковується за умовним кодом 2711, - якщо її розмір не перевищує 3 відсотки обсягу реалізації в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового за такий календарний рік (п. 47Порядку);

на обсяги пального, що не перевищують розміру облікової різниці, які обліковуються в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, платник акцизного податку має право скласти в одному примірнику та зареєструвати акцизну накладну в Єдиному реєстрі акцизних накладних не рідше одного разу на календарний рік на підставі бухгалтерської довідки не пізніше 31 січня наступного року (п. 48 Порядку);

на обсяги пального, що не перевищують розміру облікової різниці за 2016 - 2019 роки, які обліковуються в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, платник акцизного податку одноразово окремо за кожним роком має право скласти в одному примірнику та зареєструвати акцизну накладну в Єдиному реєстрі акцизних накладних на підставі бухгалтерської довідки не пізніше 31 січня 2021 року (п. 49 Порядку);

Враховуючи зазначене, відповідно до п. 47 Порядку,за акцизним складом, який є місцем роздрібної торгівлі пальним (АЗС),на обсяги пального,які виникли внаслідок врахування в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового літрів пального, відпущених через паливороздавальні колонки на такому акцизному складі, як літрів, що вважаються приведеними до температури 15° C, що не перевищують розміру облікової різниці, які обліковуються в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, платник акцизного податку має право скласти в одному примірнику та зареєструвати акцизну накладну в Єдиному реєстрі акцизних накладних не рідше одного разу на календарний рік.

Отже, Товариство не обмежене в кількості складання та реєстрації коригуючих акцизних накладних на облікову різницю, яка виникла внаслідок врахування в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового літрів пального, відпущених через паливороздавальні колонки на такому акцизному складі, як літрів, що вважаються приведеними до температури 15° C, це стосується лише того року в якому виникла облікова різниця.

Слід звернути увагу, щоформування достатнього ліміту (літрів)залишку пального відбуваєтьсяза рахунок реєстрації акцизних накладних, як при придбанні , а також при реалізації  з акцизного складу, в тому числі до настання

граничних термінів, тривалість яких складає до 15 днів для АЗС.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.