X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.12.2021 р. № 4765/ІПК/99-00-09-03-02-06

Державна податкова служба України, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розглянула звернення Товариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства і, в межах компетенції, повідомляє таке.

У зверненні  Товариство  зазначає, що є платником акцизного податку, здійснює роздрібний продаж пального та має ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним.

Враховуючи зазначене Товариство запитує:

- чи повинно воно надавати нові дозвільні документи, у разі закінчення терміну дії дозвільних документів, які додавалися (дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою) до заяви на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним?

- чи має право контролюючий орган (орган ліцензування) вимагати у Товариства, у разі закінчення термінів дії дозвільних документів поданих разом з заявою для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, нові дозвільні документи (дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою) беручи до уваги той факт що ліцензія є діючою, термін дії якої п'ять років?

- чи має право контролюючий орган (орган ліцензування) анулювати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним у разі закінчення терміну дії

дозвільних документів (дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою), які надавалися разом з заявою на право роздрібної торгівлі пальним?

До зазначених запитань.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України визначено Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі –  Закон № 481).

Порядок видачі, переоформлення та анулювання ліцензій на виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним врегульовано нормами Закону № 481.

Згідно із частиною тридцять третьою статті 15 Закону № 481 ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним видається за заявою суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

Відповідно до частини тридцять дев’ятої статті 15 Закону № 481 для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб'єкти господарювання (у тому числі іноземні суб'єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об'єкта або акта готовності об'єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об'єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об'єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року (частина 3 ст. 18 Закону № 481).

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) протягом трьох робочих днів видає суб'єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін (частина п’ятдесят друга статті 15 Закону 481).

Однією із підстав анулювання ліцензії є встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії (абз. 10 частини 50 статті 15 Закону № 481).

Враховуючи вищевикладене, у разі закінчення терміну дії дозвільних документів, які додавалися Товариством (дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою) до заяви на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, не змінюються відомості зазначені у ліцензії на право зберігання пального, які отримані  на підставі заяви та додатково поданих до неї копій документів, а тому відсутня  необхідність звертатись до органу, що видав ліцензії та переоформлювати їх.

Разом з цим, з метою уникнення непорозумінь під час контрольно-перевірочних заходів, ДПС рекомендує повідомити орган ліцензування про   закінчення терміну дії дозвільних документів, які додавалися (дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою) до заяви на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та долучити до ліцензійної справи нові відповідні дозвільні документи.

Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких  документів, відповідно надати ґрунтовну відповідь на порушені питання не видається можливим.

Інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.