Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс),розглянула звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «________________________» (далі - товариство) від __.__.____ № ___ (вх. ДПС № __________ від __.__._____)про надання індивідуальної податкової консультації щодо засобів електронного зв’язку для надання та обов’язку формувати електронні форми документів, що не створюються платником податку в електронній формі під час діяльності, але мають бути надані на запит контролюючого органу у зв’язку з проведенням документальної перевірки, та повідомляє таке.
Статтями 6 та 19 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діють у межах повноважень та спосіб, визначені Конституцією та законами України.
Згідно з підпунктом 20.1.6 пункту 20.1 статті 20 Кодексу контролюючі органи мають право запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов'язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до пункту 44.1 статті 44 Кодексу, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Пунктом 85.2 статті 85 Кодексу визначено, що платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.
При цьому великий платник податків (далі – ВПП) на запит контролюючого органу зобов'язаний також надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» копії таких документів, що створюються ним в електронній формі з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту.
На виконання вимог пункту 85.2 статті 85 Кодексу загальний формат та порядок подачі такої інформації визначено наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 № 1393 «Про затвердження Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.01.2012 за № 44/20357, зі змінами, внесеними наказом від 15.09.2020 № 561 «Про внесення змін до Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі при проведенні документальної перевірки», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.11.2020 за № 1123/35406 (далі – Порядок), що набрали чинності з 27 серпня 2021 року.
Отже порядок, формат і структуру надання документів ВПП на запит контролюючого органу в електронній формі, що належать або пов’язані з предметом перевірки,визначеноцим Порядком.
Крім того, Порядком визначено вимоги до подання електронних документів. Зокрема, ВПП повинен мати програмне забезпечення з ведення бухгалтерського обліку для формування електронних документів у визначеному форматі, а саме у форматі XML, у вигляді стандартного аудиторського файлу SAF-T UA.
Відповідно до пункту 2.4 Порядку контролюючий орган для отримання інформації від платника податків повинен направити йому запит у довільній формі про надання електронних документів, а також вказати можливі способи їх подання, електронну адресу та контактні телефони відповідальних осіб.
Також зазначаємо, що електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до норм Кодексу, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» через інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет»,вхід до якого здійснюється за адресою: http:cabinet.tax.gov.uaабо через офіційний вебпорталДержавноїподаткової служби України.
Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |