X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.12.2021 р. № 4768/ІПК/99-00-21-02-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо питань складання фінансової звітності  та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

В зверненні зазначено, що товариство є платником податку на прибуток на загальних підставах. В рамках господарської діяльності товариство укладає з перевізниками договори перевезення вантажу.

Виникли питання:

1.Чи буде мати наше підприємство право віднести на витрати в бухгалтерському обліку (зменшити фінансовий результат до оподаткування) суми, сплачені перевізникам, що використовують транспортні засоби на підставі договорів позички, укладених у письмовій ненотаріальній формі з фізичною особою?

2.Чи мають право перевізники використовувати транспортні засоби на підставі договорів позички, укладених у письмовій ненотаріальній формі з фізичною особою?

Щодо питань 1-2

Відповідно до п. 52.1 ст. 52 Кодексу платник податку має право відповідно звернутися до контролюючих органів за наданням індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п.п. 191.1.28 п. 191.1 ст. 191 Кодексу до функцій контролюючих органів належить, зокрема, надання індивідуальних податкових
консультацій з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Надання роз’яснень з питанняправомірності використовування перевізниками транспортних засобів на підставі договорів позички, укладених у письмовій ненотаріальній формі з фізичною особою не належить до компетенції ДПС.

Згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Кодексу.

Отже, формування витрат при визначенні фінансового результату до оподаткування за звітний період здійснюється, виходячи з національнихположень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV«Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 375, Міністерство фінансів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, державну політику зокрема у сфері бухгалтерського обліку та забезпечує формування і реалізацію єдиної державної податкової та митної політики.

Враховуючи вищезазначене, питання формування витрат за операціями з перевезення вантажів між резидентами України в бухгалтерському обліку відноситься до компетенції Міністерства фінансів України.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).