Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі − Кодекс), на звернення Товариства щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), повідомляє.
Товариство без надання підтверджуючих документів щодо типу будівель повідомило, що подало податкові декларації з Податку за 2020 і 2021 роки та Уточнюючі податкові декларації з Податку за 2020 і 2021 роки для об’єкту нерухомості, класифікованому у підкласі 1251.9 «Будівлі інших промислових виробництв, включаючи поліграфічне» Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000 (далі − Класифікатор) із застосуванням ставки Податку 1,5 відсотків (яку зазначено у зведеній інформації на офіційному веб-сайті ДПС). Зазначений об’єкт нерухомості не використовується відповідно до його цільового призначення (далі – Об’єкт).
Товариство зазначило, що рішенням Київської міської ради від 30.07.2020 № 254/9333 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23.06.2011 № 242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві», зокрема для об’єктів нерухомості, класифікованих у підкласі 1251.9, встановлено ставку Податку у розмірі 1% з приміткою, що вона «застосовується до об’єктів нерухомості, що використовуються відповідно до цільового призначення об’єкта». Зазначене рішення набрало чинності з 18.08.2020.
Товариство запитує за якими ставками потрібно розраховувати податкові зобов’язання з Податку за Об’єкт у періоди: з 18.08.2020 по 31.12.2020, з 01.01.2021 по 31.12.2021 та з 01.01.2022 по 31.12.2022.
У 2020 році на проекти рішень, рішення сільських, селищних, міських рад,
рад об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, про внесення змін до прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок єдиного податку та/або плати за землю, та/або податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об'єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, прийняті відповідно до п. 526 підрозд. 10 розд. XX Інших перехідних положень Кодексу, не поширюється п.п. 4.1.9 п. 4.1 та п. 4.5 ст. 4, п.п. 12.3.4 п. 12.3, п.п. 12.4.3 п. 12.4 (у частині строку прийняття та набрання чинності рішень) та п. 12.5 (у частині строку набрання чинності рішеннями) ст. 12 Кодексу, Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», частина третя ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закон України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» (п. 527 підрозд. 10 розд. XX Інших перехідних положень Кодексу).
Відповідно до частини п’ятої ст. 59 та частини першої ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» із змінами та доповненнями акти органів місцевого самоврядування нормативно-правового характеру, прийняті в межах наданих їм повноважень, набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію, та є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Враховуючи вищезазначене, ставка Податку в розмірі 1,5 відсотка застосовується до 18.08.2020, з 18.08.2020 застосовується ставка Податку в розмірі 1,0 відсотка.
З огляду на викладене для отримання роз’яснень щодо однозначного тлумачення рішень про встановлення ставок Податку пропонуємо звернутись безпосередньо до місцевого органу самоврядування, який прийняв таке рішення.
Разом з тим зауважуємо, що платники місцевих податків та зборів при визначенні своїх податкових зобов’язань можуть використовувати зведену інформацію, розміщену на офіційному веб-сайті ДПС. Такі платники звільняються від відповідальності у разі, якщо у зведеній інформації, розміщеній на офіційному веб-сайті, виявлено помилку, що містить розбіжності між даними контролюючих органів та даними офіційно оприлюдненого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів або про внесення змін до таких рішень. У такому разі до таких платників податку штрафні санкції та пеня, передбачені Кодексом за порушення податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, що спричинені такою помилкою, не застосовуються, підстав для притягнення платника податків та/або його посадових осіб до відповідальності немає.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |