X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 31.12.2021 р. № 4892/ІПК/99-00-21-02-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення Проектного інституту ЦОВВ (далі – Інститут) щодо сплати частини чистого прибутку (доходу), дивідендів, нарахованих на державну частку та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах своїх повноважень повідомляє наступне.

Як зазначено у зверненні, Інститут створено рішенням ЦОВВ. Статут затверджено наказом. За статутом майно Інституту є державною власністю і закріплене за ним на праві оперативного управління. Згідно з класифікацією організаційно-правових форм господарювання Інститут віднесено до державної організації код 425.

У платника виникло питання: чи зобовязаний Інститут, який за реєстраційними даними не є державним унітарним підприємством (обєднанням) чи господарським товариством сплачувати за підсумками календарного року частину чистого прибутку (дивіденди)?

Особливості управління господарською діяльністю у державному секторі економіки визначені ст. 22 Господарського кодексу України (далі ГКУ).

Так, частиною п’ятою ст. 22 ГКУ встановлено, що держава реалізує право державної власності у державному секторі економіки через систему організаційно-господарських повноважень відповідних органів управління щодо субєктів господарювання, що належать до цього сектора і здійснюють свою діяльність на основі права господарського відання або права оперативного управління.

Управління обєктами державної власності відповідно до закону здійснюють Кабінет Міністрів України і, за його уповноваженням, центральні та місцеві органи виконавчої влади (частина друга ст. 141 ГКУ).

Частиною третьою ст. 142 ГКУ зазначено, що порядок використання прибутку (доходу) субєкта господарювання визначає власник (власники) або уповноважений    ним    орган    відповідно   до   законодавства   та   установчих документів.

Згідно із абзацом першим частини п’ятої ст. 11 Закону України                    від 21 вересня 2006 року № 185-V «Про управління обєктами державної власності» (далі Закон № 185) господарська організація, у статутному капіталі якої є корпоративні права держави, за підсумками календарного року зобов’язана спрямувати частину чистого прибутку на виплату дивідендів згідно з порядком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Частиною четвертою ст. 57 ГКУ встановлено, що статут субєкта господарювання повинен містити відомості, зокрема, про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, а також інші відомості, повязані з особливостями організаційної форми субєкта господарювання, передбачені законодавством.

Заявником не надані копії установчих документів.

Водночас повідомляємо, що згідно з Положенням про Державну податкову службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України          від 06 березня 2019 року № 227, ДПС є центральним органом виконавчої влади, який, зокрема, реалізує державну податкову політику, здійснює в межах повноважень, передбачених законом, контроль за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів, платежів, державну політику у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пального, державну політику з адміністрування єдиного внеску.

Відповідно до п. 1 ст. 52 Закону № 185 формування та реалізацію державної дивідендної політики в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, забезпечує Міністерство економіки України відповідно до покладених на нього завдань у сфері управління об’єктами державної власності разом з Міністерством фінансів України.

Крім того, Мінекономіки, забезпечує, зокрема, формування державної політики, визначення загальних принципів та пріоритетних напрямів розвитку у сфері управління обєктами державної власності, у тому числі корпоративними правами держави, а також здійснює методологічне та, у межах власних повноважень, нормативно-правове забезпечення питань управління обєктами державної власності.

Враховуючи викладене, пропонуємо для отримання вичерпної відповіді щодо порушеного питання звернутися до Мінекономіки з наданням детальної інформації про предмет запиту в порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.