X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 29.11.2021 р. № 4537/ІПК/99-00-07-05-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення
Товариства щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє таке.

Як зазначено у зверненні, у Товариства виникла практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації наступних питань:

1. Чи необхідно вказувати цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої у рядку 9 для касового чека, що створюється реєстраторами розрахункових операцій (далі-РРО) при продажу другої порції підакцизного алкогольного напою на розлив з раніше відкритої (відкорковуванної, відкупорюванної) алкогольної продукції та при продажу кожної наступної порції?

2. У разі продажу коктейлів, як саме необхідно відображати відповідні цифрові значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої у рядку 9 касового чека, підакцизних алкогольних напоїв, які входять до складу коктейлів, якщо до складу коктейлю входить два або більше найменувань (марок) алкогольної продукції відкриття (відкорковування, відкупорювання) яких відбувається вперше?

3. У разі продажу коктейлів, необхідно відображати відповідні цифрові значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої у рядку 9 касового чека, підакцизних алкогольних напоїв,  які входять до складу коктейлів та відображати найменування алкогольної продукції у рядку 10, а також зазначати у касовому чеку найменування самого коктейлю, що продається, у складі якого, відповідно техніко-технологічної карти (ТТК) вже відображено зазначену алкогольну продукцію. В такій ситуації відбувається задвоєння продажу алкогольної продукції. Як, відповідно до вимог закону, необхідно заповнювати реквізити фіскального чеку щоб уникнути задвоєння продажу алкогольної продукції при продажу коктейлів?

4. Для приготування коктейлів тривалого приготування Товариству необхідно відкрити(відкорковувати, відкупорювати) декілька одиниць(бутилок) алкогольної продукції, змішати та витримати коктейль деякий час, як при цьому забезпечити введення даних/ сканування марки для відображення її реквізитів у розрахунковому документі при її відкупорюванні, в межах першого відкриття(відкорковування, відкупорювання) для приготування першої порції коктейлю або продажу на розлив, якщо на час відкриття (відкорковування, відкупорювання) продаж не відбувається?

5. У разі використання підакцизних алкогольних напоїв при приготуванні страв (відповідно ТТК), чи потрібно відображати значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої у рядку 9 касового чека, що створюється РРО/програмним РРО (далі-ПРРО) при продажу таких справ? 

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Його дія поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Статтею 8 Закону № 265 передбачено, що форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов’язаної із застосуванням РРО або ПРРО чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 1 розділу I Положення про форму та зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13), визначено, що форми і зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, які в обов’язковому порядку мають надаватися особам, які отримують або повертають товар, отримують послуги або відмовляються від них, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням інтернету, при здійсненні розрахунків суб’єктами господарювання для підтвердження факту, зокрема: продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг; здійснення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не в касах банків; здійснення операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, мають відповідати його вимогам.

Наказом Міністерства фінансів України від 08.06.2021 № 329 «Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів» (далі – наказ № 329), який набрав чинності 01 липня 2021 року, внесено зміни до форми фіскального касового чеку на товари (послуги) та фіскального касового чеку видачі коштів і доповнено їх новим реквізитом – «цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої», який зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством (рядок 9).

Також наказом передбачено, що:

- до 01 жовтня 2021 року вимоги до форми і змісту розрахункових документів в частині цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої не поширюються на розрахункові документи, що створюються РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій до дня набрання чинності цим наказом;

- до 01 жовтня 2021 року РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, за наявності технічних можливостей повинні бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками) відповідно до статті 12 Закону № 265 з метою забезпечення можливості виконання всіх вимог до форми і змісту розрахункових документів, відповідно до наказу № 329.

Також, пунктом 3 розділу ІІ Наказу № 13 передбачено, що рядки чека повторюються відповідно до кількості різних найменувань товарів (послуг), які оплачені за одним касовим чеком.

Законом України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що одним з обов’язкових реквізитів первинних документів є зміст, обсяг та одиниця виміру господарської операції. Для товарів це буде їх найменування, кількість та їх одиниця виміру.

Отже, для підакцизної групи товарів встановлено особливий режим програмування, який не передбачає можливості використовувати назву однорідної групи (горілка, вино, сигарети, тощо), а вимагає зазначати в чеках РРО/ПРРО, які супроводжують продаж таких товарів, саме найменування конкретної одиниці підакцизного товару, з обов’язковим відображенням в таких чеках, окрім найменування, їх УКТ ЗЕД, ціни та кількості, у тому числі відображення реквізитів марки акцизного податку методом ручного введення (для РРО, що не можуть бути доопрацьовані або використовуються без сканеру) або сканування штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.

Враховуючи вищевикладене, при програмуванні алкогольної продукції, що використовується у приготуванні коктейлів, слід забезпечити введення даних/сканування марки акцизного податку для відображення її реквізитів у розрахунковому документі при її відкупорюванні, в межах першого відкриття (відкорковування, відкупорювання) для приготування першої порції коктейлю або продажу на розлив. Тобто, при продажу другої порції підакцизного алкогольного напою на розлив з раніше відкритої (відкорковуванної, відкупорюванної) алкогольної продукції та при продажу кожної наступної порції введення даних/сканування марки акцизного податку для відображення її реквізитів у розрахунковому документі у суб’єкта господарювання не виникатиме.

Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Положення № 13 фіскальний чек має містити обов'язкові реквізити, зокрема цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 9) та назву товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ (рядок 10). Оскільки, відображення інших реквізитів у фіскальному чеку, крім зазначених у пункті 2 розділу ІІ Положення № 1,  не передбачено задвоєння продажу алкогольної продукції при продажу коктейлів не виникатиме.

У разі, як приклад, якщо клієнт купує коктейль «Піранья» у складі якого горілка «Аbsolut» 0,04 л, маркована маркою акцизного податку AAYY0001, та шоколадний лікер «Baileys», маркований маркою акцизного податку AAYY0002 - 0,03 л, то відображення у фіскальному чеку, при першому відкритті алкогольних напоїв, має вигляд: 

2208906900

Коктейль «Піранья» 

1*150 = 150,0

Акцизні марки: AAYY0001 AAYY0002

У разі необхідності відкриття (відкорковування, відкупорювання) декількох одиниць (бутилок) алкогольної продукції при приготуванні коктейлів тривалого приготування суб’єкт господарювання повинен забезпечити введення даних/сканування марки акцизного податку для відображення її реквізитів у розрахунковому документі при його продажу.

У разі використання підакцизних напоїв при приготуванні страв (відповідно до ТТК) введення даних/сканування марки акцизного податку для відображення її реквізитів у розрахунковому документі виникатиме лише при при її відкупорюванні, в межах першого відкриття (відкорковування, відкупорювання) та подальшого їх використання для приготування страв.

Водночас, наразі порядком проведення розрахунків, який визначений статтею 3 Закону № 265, не передбачено обов’язку для суб’єктів господарювання при реєстрації розрахункових операцій зазначати у розрахункових документах цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.

Враховуючи викладене, обов’язок зазначати цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої визначено лише Положенням № 13, в редакції Наказу № 329.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.