X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.01.2022 р. № 216/ІПК/20-40-09-05-09

Головне управління ДПС у Харківській області (далі – ГУ ДПС), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс),                 розглянувши звернення Товариства щодо отримання індивідуальної  податкової консультації повідомляє таке.

У зверненні Товариство повідомило, що є платником акцизного податку, імпортером алкогольних напоїв, основним видом діяльності підприємства є не спеціалізована оптова торгівля, також що у Товариства склалася виробнича  необхідність придбання вищезгаданих марок акцизного податку та передання їх іноземним суб’єктам господарювання для маркування товару з подальшим ввезенням на митну територію України разом з товаром, починаючи з 01 березня.

Товариством буде ввезено на митну територію України відповідні товари, та як наслідок, до митних органів буде подано митні декларації із зазначенням відомостей про товари та їх маркування такими марками акцизного податку, нанесенні значення ставок з урахуванням тари та вмісту спирту на яких не відповідають ставці акцизного податку з 01 березня 2022 року.

В той же час Товариство стверджує що у разі порушення порядку маркування ввезених алкогольних напоїв та/або неповної сплати податку товар не допускається до митного оформлення і ввезення його на митну територію України забороняється. Також вважаються такими, що немарковані алкогольні напої іноземного виробництва з марками акцизного податку, на яких зазначена сума, акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, місткості тари та розміру ставок акцизного податку, діючих на момент виробництва.

Товариство просить надати роз’яснення на такі питання:

 

  1. У випадку ввезення на митну територію України алкогольних напоїв, починаючи з 01 березня 2022 року, та, як наслідок, подання до митних органів митної декларації із зазначенням відомостей про товари та їх маркування такими марками акцизного податку, нанесенні значення ставок з урахування такими марками акцизного податку, нанесені значення ставок з урахуванням тари та вмісту спирту на яких не відповідають ставці акцизного податку, починаючи з 01 березня 2022 року, тобто після набрання чинності Законом №1914-ІХ у частині зміни ставок акцизного податку на алкогольні напої, чи будуть вважатися згадані алкогольні напої такими, що ввезені з порушенням порядку маркування?
  2. Чи є можливим допущення вищезгаданого товару до митного оформленням та випуск його у вільний обіг на території України за умови доплати акцизного податку на день подання митної декларації згідно підпункту 222.2.2 пункту 222.2 статті 222 Податкового кодексу?
  3. Як застосовується у такому випадку норма підпункту 222.2.2 пункту 222.2 статті 222 Податкового кодексу України: акцизний податок перераховується разом з сумою мита (за наявності) та податку на додану вартість на казначейські рахунки відповідної митниці або окремо на рахунки відповідного казначейства за ККДБ 14030200, 14030300 та ін?

До запитання 1.

Відповідно, пункту 226.9 статті 226 Кодексу вважаються такими, що немарковані: алкогольні напої, тютюнові вироби та рідини, що використовуються в електронних сигаретах, з підробленими марками акцизного податку; алкогольні напої, тютюнові вироби та рідини, що використовуються в електронних сигаретах, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; алкогольні напої іноземного виробництва з марками акцизного податку, на яких зазначена сума акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням міцності продукції, місткості тари та розміру ставок акцизного податку, діючих на момент виробництва марки.

Згідно, пункту 227.6 статті 227 Кодексу у разі порушення порядку маркування ввезених алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та/або неповної сплати податку товар не допускається до митного оформлення і ввезення його на митну територію України забороняється.

Визначення порядку маркування підакцизної продукції та маркування діючою маркою наведено у пункті 20 постанови Кабінету міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1251 Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах - для алкогольних напоїв імпортного виробництва використовуються марки із зазначенням суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака, яка відповідає сумі, визначеній з урахуванням міцності продукції, місткості тари та розміру ставок акцизного податку, діючих на момент виробництва марки.

Вважаються такими, що немарковані, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням і рідини, що використовуються в електронних сигаретах, у випадках, визначених пунктом 226.9 статті 226 Кодексу, а також алкогольні напої з марками, що мають такі пошкодження: пошкодження, які унеможливлюють встановлення реквізитів, передбачених абзацом сьомим пункту 5 цього Положення; наявність відкритого надриву з краю марки, розмір якого (ширина, довжина) перевищує такі значення: вертикальний надрив - 4 х 10 міліметрів; горизонтальний - 4 х 20 міліметрів; діагональний - 4 х 18 міліметрів (довжина діагонального розриву визначається як прямокутна проекція); пошкодження, внаслідок яких зменшилася довжина марки на 10 чи більше міліметрів або ширина марки - на 5 чи більше міліметрів; відсутність кута марки площею більше ніж 150 кв. міліметрів, довжина меншої сторони якого становить більше ніж 10 міліметрів.

Отже, придбані марки акцизного податку передаються покупцями марок (імпортерами) іноземним суб’єктам господарювання для маркування імпортних алкогольних напоїв і тютюнових виробів, що підлягають подальшому ввезенню на митну територію України.

Процес розливу продукції включає, зокрема, розлив у пляшку, або іншу тару, передбачену законодавством, зовнішнє оформлення (наклейка етикетки, контретикетки, кольєретки) та маркування марками акцизного податку, сума акцизного податку на якій повинна відповідати діючій ставці на дату розливу продукції. Зазначене стосується і вин колекційних, які за технологією певний час знаходяться на витримці (в бочках чи пляшках) і лише тоді можуть бути розлиті у пляшки іноземним виробником для подальшої реалізації та промарковані акцизними марками.

У разі зміни розміру ставки акцизного податку при ввезенні такої алкогольної продукції передбачено здійснення доплати акцизного податку, про що продавцем акцизних марок робиться відмітка в заявці-розрахунку для отримання марок акцизного податку.

Також зауважуємо, законодавча база, що регулює маркування алкогольних напоїв не передбачає, що дата розливу продукції повинна співпадати з датою випуску марки акцизного податку.

До запитання 2.

Відповідно, пункт 227.1 статті 227 Кодексу суб'єкти господарювання - юридичні та фізичні особи, які уклали з іноземними виробниками або іншими нерезидентами контракт (договір) про постачання в Україну алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, мають право ввозити на митну територію України імпортні алкогольні напої, тютюнові вироби та рідини, що використовуються в електронних сигаретах, якщо: маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється в установленому порядку марками акцизного податку встановленого зразка; покупець марок (імпортер) подав контролюючому органу митну декларацію, копію декларації про максимальні роздрібні ціни (для тютюнових виробів) та примірник заявки-розрахунку з відміткою продавця марок акцизного податку про сплату сум податку до відповідного бюджету в повному обсязі.

Відповідно до пункту 224.2 статті 224 Кодексу контроль за правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджету податку з підакцизних товарів (продукції), що ввозяться на митну територію України, під час митного оформлення здійснюється контролюючими органами.

Згідно, підпункту 222.2.2 пункт 222.2 статті 222 Кодексу у разі ввезення маркованої підакцизної продукції на митну територію України податок сплачується під час придбання марок акцизного податку з доплатою (у разі потреби) на день подання митної декларації.

Також, згідно пункт 226.14 статті 226 Кодексу для одержання марок акцизного податку імпортер повинен подати продавцю таких марок заявку-розрахунок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, платіжні документи, що підтверджують внесення плати за марки та сплату податку до відповідного бюджету.

Таким чином контроль за сплатою акцизного податку з підакцизної продукції, яка не маркується марками акцизного податку, здійснюється Державною митною службою.

Форма декларації акцизного податку, Порядок її заповнення та подання затверджені наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 зі змінами та доповненнями.

Формою Декларації передбачено декларування лише ввезеної на митну територію України маркованої продукції. Тобто відображення імпортером алкогольних напоїв, які не підлягають маркуванню марками акцизного податку в декларації акцизного податку не передбачено.

До запитання 3.

Згідно, пункт 228.1 статті 228 Кодексу контроль за сплатою податку на митній території України з алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального та спирту етилового здійснюють контролюючі органи.

Відповідно до вимог підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Кодексу платники податків зобов’язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Сплата податків та зборів здійснюється в грошовій формі у національній валюті України, крім випадків, передбачених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Згідно з Порядком відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 №758 зі змінами та доповненнями, щорічно на початок нового бюджетного періоду відповідно до Бюджетного кодексу України, рішень про місцеві бюджети та бюджетної класифікації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 14 січня 2011 року №11, Державне Казначейство України та головні управління Казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі – Головні управління Казначейства) відкривають рахунки за надходженнями до державного та місцевого бюджетів для зарахування коштів, сплачених платниками податків.

Зазначені рахунки є діючими на момент сплати платником визначеного зобов’язання та відповідають бюджетній класифікації доходів.

У разі внесення змін до законодавства, згідно якими змінюється перелік надходжень, що зараховуються до відповідних бюджетів, та/або порядок їх зарахування, а також код та назва території, Державне Казначейство України та Головні управління Казначейства відкривають рахунки за надходженнями згідно із внесеними змінами.

Інформація про відкриті рахунки доводиться до органів, що контролюють справляння надходжень бюджету згідно із встановленими порядками взаємодії, та місцевих фінансових органів.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.