X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 03.02.2022 р. № 296/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду запиту фізичної особи-підприємця (далі – Підприємець) , на отримання податкової консультації, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.

Підприємець у зв’язку із складністю розуміння законодавства у сфері здійснення розрахункових операцій звернулась до податкового органу із наступними запитанням:

  1. Яка інформація (ПІБ, адреса виконавця та замовника) повинна бути в інвойсі при отриманні переказу? Чи вважається інвойс, надісланий на електронну пошту, дійсним якщо підприємець працює дистанційно та без печатки?

2) Чи надавати чек, кожному замовнику юридичним особам, або фізичним особам за онлайн уроки. Переказ грошей здійснюватиметься на розрахунковий рахунок у тому числі із застосуванням еквайрингу, а також за допомогою SWIFT-переказів.

3) Який ідентифікатор об’єкта оподаткування зазначити в заяві на реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій.

Відповідно до абзацу третього пункту 52 8 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Також, враховуючи внесенняпевних змін до законодавства, яким регулювалися правовідносини у сфері здійснення розрахункових операцій
у 2021 році, тому дана індивідуальна податкова консультаціянадається з урахуванням норм законодавства чинного на момент її видання.

Щодо питання 1

Для здійснення обліку орендних платежів, як правило, складається акт наданих послуг, який є підставою для розрахунків, порядок яких визначається договором про оренду, та підписується орендодавцем та орендарем. При цьому, якщо умовами договору про оренду встановлено безготівкову форму оплати то оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в обліку господарської операції з надання послуг (оренди майна) без складання акта наданих послуг тільки у разі його оплати, що підтверджується відповідними документами  та є достатнім для цілей оподаткування.

Відповідно до підпункту 18 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 20.08.2014  № 375, Мінфін відповідно до покладених на нього завдань здійснює державне регулювання бухгалтерського обліку, фінансової, бюджетної звітності та аудиту в Україні, розробляє стратегію розвитку національної системи бухгалтерського обліку, визначає єдині методологічні засади бухгалтерського обліку та складення фінансової і бюджетної звітності, обов’язкові для всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування (крім банків), здійснює адаптацію законодавства з питань бухгалтерського обліку та аудиту в Україні до законодавства ЄС, надає індивідуальні роз’яснення з цих питань, якщо вони належать до діяльності заявників.

Враховуючи викладене, питання 1 належить до компетенції Мінфіну.

Щодо питання 2

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), дія якого поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та безготівковій формі.

Порядок застосування РРО або програмних РРО та здійснення розрахунків за товари (роботи, послуги) встановлено статтею 3 Закону № 265 та наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій».

Законодавство України ототожнює готівкові розрахункові операції з розрахунковими операціями, здійсненими за допомогою POS-терміналів та платіжних сервісів, що використовують реквізити платіжних карток банківських установ в мережі Інтернет, які проводяться суб’єктами господарювання всіх форм власності, у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а тому обов’язок суб’єкта господарювання застосовувати РРО або програмні РРО при отриманні оплати за товари (послуги) залежить не від форми оплати, а виникає відповідно до способу її здійснення.

Водночас також слід зазначити, що пунктами 2 та 14 статті 9 Закону № 265 встановлено пільгу щодо не обов’язковості застосування РРО або програмних РРО у разі здійснення розрахунків виключно у безготівковій формі через установу банку шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок суб’єкта господарювання (із використанням IBAN, он-лайн банкінгу), через касу банку, у тому чисті SWIFT-перекази, а також, у разі провадження суб’єктом господарювання діяльності лише з надання послуг (без реалізації товарів, виконання робіт таким суб’єктом господарювання). за умови проведення розрахунків за надані послуги виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

Щодо питання 3

Реєстрація програмних РРО здійснюється у порядку, встановленому Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547»(далі – Порядок).

Програмний РРО згідно з пунктом 2 розділу IV Порядку може застосовуватись лише в тій господарській одиниці, дані про яку внесені до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій щодо такого програмного РРО.

У розділі 3 «Дані щодо господарської одиниці» заяви зазначається ідентифікатор об’єкта оподаткування (заповнюються згідно з повідомленням про такий об’єкт оподаткування (далі повідомлення), поданим до контролюючого органу відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу).

Першоджерелом даних щодо господарської одиниці у реєстраційнійзаяві є відомості щодо об’єкта оподаткування, який взято на облік в контролюючих органах відповідно до поданого повідомлення.

У разі, якщо місцезнаходження або місце проживання фізичної особи-підприємця є місцем, де провадиться підприємницька діяльність, або воно пов’язане із здійсненням підприємницької діяльності, то фізична особа-підприємець повинна подати повідомлення, у якому зазначити про місцезнаходження або місце проживання якоб’єкт, через який провадиться діяльність.

У розділі 4 заяви в залежності від призначення ПРРО зазначається його
тип – стаціонарний, пересувний, каса самообслуговування, інтернет торгівля.

Інформація щодо Типів об’єктів оподаткуваннярозміщено на офіційному вебпорталі ДПС у розділі Головна/ДОВІДНИКИ, РЕЄСТРИ, ПЕРЕЛІКИ/ДОВІДНИКИ/Типи об’єктів оподаткування за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html.

Відсутність в контролюючому органіiнформацiï щодо господарської одиниці, вказаної у заяві, про яку суб’єкт господарювання мав повідомити контролюючий орган як про об’єкт оподаткування, є підставою для відмови в реєстрації ПРРО (пункт 6 розділу I Порядку).

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.