X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.02.2022 р. № 345/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду зверненняприватного підприємства (далі – Підприємство)щодо надання індивідуальної податкової консультації,та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє таке.

Відповідно до абзацу третього пункту 52 8 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Також, враховуючи певні зміни у законодавстві, яким регулювалися правовідносини у сфері здійснення розрахункових операцій у 2021 році, тому дана індивідуальна податкова консультація надається з урахуванням норм законодавства чинного на момент її видання.

Зі змісту звернення встановлено, що Підприємство є сервісним центром з технічного обслуговування РРО, має укладені договори на здійснення вищезазначеної діяльності з виробниками реєстраторів розрахункових операцій, та договори на здійснення технічного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються різними суб’єктами господарювання.

Однією з моделей РРО, технічне обслуговування яких здійснює Підприємство є DATECS MP-01 з версіями внутрішнього програмного забезпечення MP 1.00 та MP 1.01 виробника ТОВ «СИСТЕМ ПРОДАКШН» (м. Київ), код ЄДРПОУ 41754914. Станом на 23.09.2021 року ці моделі віднесені до Розділу І Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Державної податкової служби України
від 21.12.2020 № 744 (в редакції наказу ДПС від 15.07.2021 № 698) як такі, що дозволені до первинного введення в експлуатацію з строком виведення з експлуатації 07.09.2030, але не більше 7 років від дати введення в експлуатацію і відповідною сферою застосування для торгівлі, громадського харчування, сфери послуг.

Виробником РРО повідомлено про відсутність технічної можливості доопрацювання РРО DATECS MP-01 з версіями внутрішнього програмного забезпечення MP 1.00 та MP 1.01 у відповідності до вимог наказу Міністерства фінансів України від 08.06.2021 № 329 «Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних документів», зареєстрованого  в Міністерстві юстиції України 24.06.2020 за № 832/36454 (далі – Наказ № 329).

У зв’язку із зазначеним та із необхідністю формування чіткого розуміння можливості застосування певних моделей реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), Підприємство звернулось до ДПС за роз’ясненням із таких питань:

  1. Чи можуть використовуватись РРО Datecs MP-01 з версіями внутрішнього програмного забезпечення MP 1.00 та MP 1.01 після 01 жовтня 2021 року для реалізації алкогольних напоїв, які мають акцизну марку з штрихкодом та його числовим значенням до закінчення терміну їх служби?
  2. Чи можуть РРО Datecs MP-01 з версіями внутрішнього програмного забезпечення MP 1.00 та MP 1.01 проходити первинне введення в експлуатацію і використовуватись для для реалізації алкогольних напоїв, які мають акцизну марку з штрихкодом та його числовим значенням до закінчення терміну їх служби, з врахуванням того, що їх версії внутрішного програмного забезпечення віднесені до розділу І Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій Затвердженого Наказом Державної податкової служби України від 21.12.2020 № 744 (в редакції наказу ДПС
    від 15.07.2021 № 698) як такі, що дозволені до первинного введення в експлуатацію з строком виведення з експлуатації 07.09.2030, але не більше
    7 років від дати введення в експлуатацію і відповідною сферою застосування для торгівлі, громадського харчування, сфери послуг?
  3. У разі якщо РРО Datecs MP-01 з версіями внутрішнього програмного забезпечення MP 1.00 та MP 1.01 після 01 жовтня 2021 року не можуть використовуватись для реалізації алкогольних напоїв, які мають акцизну марку з штрихкодом та його числовим значенням до закінчення терміну їх служби, то чи можуть вище згадані РРО використовуватись для реалізації відмінних від алкогольних напоїв, товарів?

Відповідно до інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС Підприємством не зареєстровано в контролюючих органах жодного РРО, а тому відповіді на поставленіпитання, у тих формулюваннях яких вони зазначені, не матимуть для нього практичного застосування.

Поряд із цим вважаємо за необхідне звернути увагу Підприємства на наступних положенняхчинного законодавства.

Вимоги до форми і змісту розрахункових документів у частині: створення електронних розрахункових документів; відображення найменування суб'єкта господарювання; цифрового значення штрихового коду товару; заокруглення суми до сплати; зазначення валюти операції; найменування платіжної системи; QR-коду не поширювались на розрахункові документи, що створювались реєстраторами розрахункових операцій, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій та які перебували на обліку в контролюючих органах до дня набрання чинності наказом Міністерства фінансів України
від 18.06.2020 р. № 306 «Про внесення змін до наказу міністерства фінансів України від 21 січня 2016 р. № 13» (далі – Наказ № 306) та до 01 жовтня

2021 року – вимоги до форми і змісту розрахункових документів в частині цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої не поширюються на розрахункові документи, що створювались реєстраторами розрахункових операцій, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій до дня набрання чинності наказом Міністерства фінансів України від 08.06.2021 № 329 «Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів» (далі – Наказ № 329).

Відповідно до абзацу третього статті 12 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) не підлягають виключенню з Державного реєстру моделі реєстраторів розрахункових операцій, що раніше пройшли первинну реєстрацію та використовуються суб'єктом господарювання, до закінчення строку їх служби (строку, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність таких реєстраторів, у тому числі комплектувальних виробів та їх складових частин, збереження інформації у фіскальній пам'яті, за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів). Строк між первинною реєстрацією реєстраторів розрахункових операцій та датою їх виключення з Державного реєстру не може становити менше семи років. У разі зміни законодавчих вимог до використання реєстратора розрахункових операцій виробник (постачальник) зобов'язаний, за наявності технічних можливостей, здійснити доопрацювання реєстратора розрахункових операцій.

Враховуючи викладене вище, повідомляємо, що суб’єкти господарювання можуть надалі використовувати РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій до дня набрання чинності Наказом № 329.

Водночас, це не звільняє таких користувачів РРО від відповідальності за невидачу (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, встановленої пунктом першим статті 17
Закону № 265, оскільки, відповідно до абзацу першого пункту 3 розділу І Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13, у разі відсутності в документі хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий.

Зазначеним положенням також визначено, що код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 7) та цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 9) є обов'язковими реквізитами фіскального чеку.

Випадки передбачені чинним законодавством, визначені пунктом 11 статті 3 Закону № 265.

Враховуючи зазначене, продаж підакцизних товарів без зазначення у фіскальному касовому чеку коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої  призведе до порушення Закону № 265 який має вищу юридичну силу ніж Накази 306 та № 329.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.