X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.02.2022 р. № 365/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення приватного підприємства (далі – Товариство) на отримання податкової консультації, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.

У зв’язку зі складністю застосування положень Кодексу та необхідністю чіткого розуміння правового регулювання, обов’язкових дозвільних документів та заповнення бухгалтерських документів при наданні послуг «видача готівки з каси» покупцям в магазині на основі договору еквайрингу з банком (послуга видачі коштів у готівковій формі на касі суб’єкта господарювання за допомогою платіжних інструментів) звернулось із наступними запитаннями:

1. Чи потрібні ліцензії чи дозволи, задля здійснення послуги з видачі коштіву готівковій формі на касі суб’єкта господарювання за допомогою платіжних інструментів? якщо так, то які і на підставі яких положень законодавства це закріплено?

2. Чи потрібно реєструвати КВЕД і який самий, у випадку такої діяльності?

3. Чи реєструється проведення такої послуги у книзі обліку розрахункових операцій або в касовій книзі? Якщо так, то чи в кожному випадку?

4. Чи оформляється касовий ордер, прибутковий ордер чи видатковий ордер при здійсненні послуги?

5. Яка інформація зазначається в квитанції платіжного термінала при проведенні такої операції?

6. Які особливості оформлення переліченої вище документації у випадку наявності не РРО, а ПРРО? (Книга обліку розрахункових операцій, Касова книга, касовий ордер, прибутковий ордер чи інші документи).

 

Також, платник податків просить роз’яснити та надати індивідуальну податкову консультацію щодо того, за якою ставкою податку на додану вартість оподатковується постачання товарів з переліку визначеному у Законі України від 17 грудня 2020 року № 1115-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставки податку на додану вартість з операцій з постачання окремих видів сільськогосподарської продукції», від переробника до підприємства, що займається роздрібною торгівлею та яка ставка податку на додану вартість застосовується при реалізації кінцевому споживачу.

Щодо зазначеного питання Товариством не описано жодних фактичних обставин, а тому надання відповіді щодо практичного застосування Товариствомокремих норм податкового законодавства є неможливим.

Щодо питань 1 та 2

Відповідно до пункту 52.1 статті 52 Кодексу за зверненням платників податків контролюючий органнадає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган.

Водночас,  пунктом 13.1 статті 13 Закону України від 05 квітня 2001 року № 2346-III «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» (далі – Закон
№ 2346)визначено, що порядок виконання операцій із застосуванням платіжних інструментів, у тому числі обмеження щодо цих операцій, визначаються законами України та нормативно-правовими актами Національного банку України.

Також, повідомляємо, що Класифікація видів економічної діяльності
(далі – КВЕД) затверджена наказом Держспоживстандарту України
від 11.10.2010 № 457 із змінами та доповненнями (далі – Наказ № 457).

Відповідно до розділу 1 Наказу № 457 КВЕД – це статистичний інструмент для впорядкування економічної інформації.

Код виду діяльності не створює прав чи обов’язків для підприємств та організацій, не спричиняє жодних правових наслідків.

Будь-яке використання КВЕД не для статистичних потреб (адміністративних або нормативних) здійснюють самі користувачі за власними правилами, відповідаючи за це та належно пояснюючи таке використання.

Враховуючи викладене, як відповідь на питання 1 та 2 повідомляємо , що для здійснення видачі коштів держателям ЕПЗ не потрібно отримувати  окремих  ліцензій чи дозволів, право видачі коштів врегулювано Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13.

Щодо питань 3 – 6

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі – підприємства), органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності (далі – установи), фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність (далі – фізичні особи-підприємці) (далі разом у тексті – суб'єкти господарювання), фізичними особами визначається Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (далі – Положення № 148).

Пунктом 9 розділу II Положення № 148 зазначено, що підприємство / відокремлений підрозділ підприємства / фізична особа-підприємець, яке/який/яка відповідно до законодавства України приймає до обслуговування електронні платіжні засоби з метою проведення оплати вартості товарів чи послуг і оснащене платіжним терміналом [у тому числі з'єднаним чи поєднаним з реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО)], має право за рахунок готівкової виручки або готівки, отриманої з банку, надавати держателю електронного платіжного засобу (якщо така послуга передбачена правилами відповідної платіжної системи) послуги з видачі готівки з друкуванням квитанції платіжного термінала (або розрахункового документа, а також, але не виключно, з надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти) та відображенням таких операцій у книзі обліку розрахункових операцій (далі – КОРО)  або розрахунковій книжці (далі – РК) у разі їх використання.

Національний банк України має право встановлювати обмеження з видачі готівки за електронними платіжними засобами.(пунктом 13.1 статті 13 Закону № 2346).

Обмеження з видачі готівки за електронними платіжними засобами можуть установлюватися платіжною організацією відповідної платіжної системи та банками – членами цієї системи.

Підприємства / відокремлені підрозділи підприємств / фізичні особи - підприємці, які відповідно до законодавства України приймають до обслуговування електронні платіжні засоби та проводять розрахунки із застосуванням РРО і надають держателям електронних платіжних засобів послуги з видачі готівки з друкуванням квитанції платіжного термінала (або розрахункового документа), реєструють у встановленому порядку такі операції в розрахункових документах РРО або РК (пункт 27 розділуII Положення
№ 148).

Загальні вимоги до порядку емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням визначені постановою Правління Національного банку України від 05.11.2014 № 705 «Про здійснення операцій з використання електронних платіжних засобів» (далі – Постанова № 705), згідно з якими платіжна операція – це дія, ініційована користувачем електронного платіжного засобу, з унесення або зняття готівки з рахунку, здійснення розрахунків у безготівковій формі з використанням цього електронного платіжного засобу та/або його реквізитів за банківськими рахунками.

Пунктом 8 розділу VIIПостанови № 705 встановлено, що документи за операціями з використанням електронних платіжних засобів повинні містити такі обов'язкові реквізити:

1) найменування платіжної системи;

2) ідентифікатор еквайра та торговця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати;

3) ідентифікатор платіжного пристрою;

4) дату та час здійснення операції;

5) суму та валюту операції;

6) суму комісійної винагороди;

7) реквізити електронного платіжного засобу, які дозволені правилами безпеки платіжної системи;

8) вид операції;

9) код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі.

Відповідно до пункту 6 розділу ІІІнаказу Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій»внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватися через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій.

Операція «службова видача» використовується для реєстрації суми готівки, яка вилучається з місця проведення розрахунків та/або видається держателям електронних платіжних засобів.

Також, зазначаємо, що чинним законодавством не передбачено реєстрації та використання книги обліку розрахункових операцій для програмних реєстраторів розрахункових операцій.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Податкового кодексу України
податкова консультація діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації тамає індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.